מאמרים - אסטרטגיה שיווקית

ערכים סותרים בעסק יכולים לערער את הלקוחות ויצור חוסר מיקוד וחוסר בהירות אצל הלקוחות.

ערכים סותרים בעסק

כאשר אנו בונים את המותג שלנו אנו מבססים אותו על הערכים שלנו. זהו אחד מהאלמנטים המשמעותיים שעליו יישען הלוגו שלו, המיתוג, ה- Look & Feel …

המשך »
השפה החזותית והאחדות כל כך משמעותית. הצרכן מלא במסרים אינסופיים סביבו, ושפה חזותית זהה תעשה את הקישור אליכם ותגרום ללקוח לחשוב עליכם ולהיכנס למודעות שלו

שפה חזותית

פעמים רבות דיברתי על חשיבות המיתוג. המיתוג למעשה הינו הזהות העסקית שלנו ומשקף בתוכו את כל הערכים, החיבור לקהל היעד שלנו ויוצר את התשתית לשפה …

המשך »
המפתח לצמיחה עסקית הוא לזרוע ולקצור. אנחנו זורעים כל כך הרבה בעסק שלנו, ובדיוק כמו בטבע לא כל זרע יניב תוצאה. ככל שתזרעו יותר תקצרו יותר.

זורעים וקוצרים

השבוע קיבלתי הודעה מלקוח שלי שהיה בחופש תקופה ממושכת, ש"מאמצע שום מקום" הגיעו פתאום לידים חדשים כשהוא היה בחופש.  איזה קטע?! לקוחת נופלים מהשמים? ככה …

המשך »
מה זה המשפך השיווקי שכולם מדברים עליו? בואו הסביר סוף סוף בצורה פשוטה וברורה על מה מדובר, ואיך זה קשור לדייטים וחתונה?

משפך שיווקי (או מדייט ראשון לחתונה)

עסקים עושים עם אנשים, ועם אנשים יוצרים מערכות יחסים. לכן, כאשר מדברים על משפך שיווקי, אני מעדיפה לראות את זה כבניית מערכת יחסים עם הלקוחות. …

המשך »
כיצד נתונים יכולים לסייע לנו? ידיעת פרטים על הלקוחות שלנו ואיסוף נתונים על קהל ה יעד, יכלה לפשט עבורנו את הדברים, וכך נוכל לדבר אליו באופן ישיר ועונה לצורך.

קהל יעד, תכלס, מה זה אומר?

השבוע נפגשתי עם חברה וכחלק מהתהליך ניסיתי לעשות איתם אפיון של קהל היעד. התשובה הראשונה הייתה: "כולם". ניסיתי להסביר להם כמה חשוב לדייק, מדוע אי …

המשך »
הצרכן כיום חשוף לכל כך הרבה מסרים, בכל מקום אפשרי, אם זה בסביבה הדיגיטלית, אם זה בסביבה הפיזית, אם זה בבית או בחוץ, מסרים בכל מקום אפשרי. המסרים מקיפים את הצרכן. כאשר יהיו מסרים אשר ידברו לעולמו, אשר ייגעו בו וידברו אליו, שיתנו מענה לצורך שלו ולאתגרים העומדים בפניו ויהיו מדויקים עבורו, תיווצר הקשבה מבחינתו. איך יוצרים מסר אפקטיבי?

איך מעבירים מסר?

השיווק כיום מחבר את עולם הלקוח עם עולם המוצר, כאשר היצרן שם במרכז את רצונות וצרכי הלקוח במרכז, ובהתאם לכך מפתח מוצרים ושירותים ומציע אותם …

המשך »
פה לאוזן הוא מנוף הצמיחה של עסקים רבים. איך ניתן למנף אותו? כיצד ניתן להפוך אותו למנוהל ולא מתנהל?

פה לאוזן זה לא פלא

פעמים רבות כאשר אני שואלת עסקים מהו ערוץ השיווק המשמעותי ביותר עבורם, אני מקבלת את התשובה "פה לאוזן", או בקיצור פל"א. אז זהו, שבמקרים רבים …

המשך »
אפקט WOW אצל הלקוחות שלכם יכול ליצור את השינוי עבורכם. כיצד יוצרים אפקט שכזה אצל הלקוחות?

אפקט WOW

קונים לכם מתנה, איזה כיף, נכון? מתי יפתיע אתכם יותר שיקנו לכם מתנה: ביום ההולדת או סתם יום? סביר להניח שבסתם יום, כי לא ציפיתם, …

המשך »

10 טיפים להתמודדות עסקית עם הקיץ

חודשי הקיץ בעסקים אינם פשוטים. האנשים נכנסים לאווירת חופש, מתחילים להוריד הילוך פחות רוצים להתחייב ובאותו האופן ארגונים רבים יוצאים לפגרה. אז מי שמכיר אותי, …

המשך »
איך מגדירים את קהל היעד שלכם? ממה מתחילים ועל מה חשוב להקפיד?

איך מגדירים קהל יעד?

במאמר הקודם הסברתי את חשיבות הגדרת קהל היעד. הגדרת קהל היעד הינה הכרחית למיקוד העסקי שלכם וכמובן, לבניית תכנית עסקית עבור העסק שלכם. אז איך …

המשך »
איך מגדירים את קהל היעד שלכם? ממה מתחילים ועל מה חשוב להקפיד?

הגדרת קהל יעד – דיוק או צמצום?

הגדרתם את החזון שלכם, אתם יודעים לאן אתם רוצים להגיע והגדרתם יעדים ומטרות להגשמה, והגיעה העת להגדרת קהל היעד. אני מוצאת כי הגדרת קהל היעד …

המשך »
אנחנו רוצים להיות גם וגם וגם, כמו ביצת קינדר. האם זה אפשרי? עד כמה זה תורם לנו וכיצד זה משפיע על ההתנהלות מול הלקוח? הכל בדילמת הקינדר של העצמאי

דילמת הקינדר של העצמאי

זוכרים את הפרסומת של קינדר? ההבטחה בקינדר שזה גם שוקולד, גם חלב וגם הפתעה – גם וגם וגם. איזה כיף? הכל באותו המוצר! בעולם בו …

המשך »
מהו בידול? כיצד הוא יכול למנף את העסק שלנו? הבידול מיחד אותנו מיתר השוק וגורם ללקוח לבחור בנו שוב ושוב

מה זה בידול?

בעולם העסקי, המתאפיין בתחרותיות גבוהה, ריבוי מתחרים ומתוך כך ריבוי מסרים לצרכן, עסקים מוצאים את עצמם נבלעים בתוך התחרות הגדולה. הצרכן אינו יודע לומר בדיוק …

המשך »
מהם חמשת העקרונות לשירות לקוחות? זה כל כך חשוב ומהותי לעסק שלכם, שהרי הוא מתבסס על הלקוחות.

5 העקרונות לשירות לקוחות

יושבת לי בבית קפה, מבקשת לשבת בשולחן שקט. מושיבים אותי ואני מקבלת שולחן די רועש. לא נורא, נסתדר. ממתינה לתפריט, אך לא מקבלת תפריט וממתינה. …

המשך »
המיתוג שלכם הוא אתם, היישות העסקית שלכם. אל תקלו ראש במיתוג שלכם, ואם אתם לא בטוחים במיתוג שלכם, עדיף בשלב הראשון להיות ללא מיתוג מאשר להיות עם מיתוג שגוי. עם זאת, לא ניתן להיות בעסק ללא מיתוג לאורך זמן כי כמו ש"לכל איש יש שם", אז לכל עסק יש שם.

איך בונים מותג?

כשאני פוגשת עסקים בתחילת דרכם, אחד ההיבטים שבהם אנו דנים הוא הלוגו שלהם. פעמים רבות אמרים לי: "אה, שטויות, בסך הכל איזה ציור קטן עם …

המשך »