מהו בידול? כיצד הוא יכול למנף את העסק שלנו? הבידול מיחד אותנו מיתר השוק וגורם ללקוח לבחור בנו שוב ושוב

מה זה בידול?

בעולם העסקי, המתאפיין בתחרותיות גבוהה, ריבוי מתחרים ומתוך כך ריבוי מסרים לצרכן, עסקים מוצאים את עצמם נבלעים בתוך התחרות הגדולה. הצרכן אינו יודע לומר בדיוק מהו ההבדל בין ספק אחד למשנהו, אינו יודע מהי הייחודיות של כל ספק, ומבחינתו מדובר בבחירת ספק כמו בחירת תפוחים מהערימה.

כאשר אני פוגשת עסקים ושואלת אותם מהו הבידול שלהם, במה הם שונים מהספקים האחרים בשוק, לרוב אני מקבלת את התשובות: שירות ויחס אישי, ניסיון וידע, מקצועיות ומומחיות. תתפלאו, זה בדיוק מה שהמתחרה שלכם מעיד על עצמו: שהוא נותן שירות מעל ומעבר, יש לו המון ידע וניסיון והוא מומחה בתחומו. אז האם זה בידול? לא, ממש לא.

אז בואו נעשה רגע סדר בדברים. מה זה בכלל בידול? בידול זוהי שונות. עסק שרוצה להבטיח לעצמו שמירה על יתרון תחרותי מול המתחרים שלו בשוק.

העסק ייצור משהו שונה, אחר, ייחודי, שיהיה קשה למתחרים לחקות אותו. כך למעשה אתם יכולים לתת מענה למתחרים שלכם, אשר עונים על אותו הצורך של הצרכן.

למשל, האפליקציה Waze יצרה בידול משמעותי. היא לקחה את ה-GPS שכולנו הכרנו ושדרגה אותו עם חכמת ההמונים. הייחודיות של Waze הביאה לכך שהפרסום שלה נעשה בעיקר מפה לאוזן של לקוחות מרוצים, והיא משאירה מאחור את המתחרים שלה. הבידול של Waze כל כך משמעותי, כך שהוא לא ניתן לחיקוי ע"י אפליקציות אחרות והייחודיות היא זו שיוצרת את הפרסום עבורה.

בנוסף לכך בידול יכול להתבטא בהיבטים הפסיכולוגיים של המוצר. כלומר יצירת תועלת פסיכולוגית חדשה שלא הייתה קודם לכן. בידול מסוג זה נעשה בדרך כלל למוצרים שנמצאים בשלב הבגרות, כלומר שאינם בתחילת הדרך, אלא מושרשים וישנם מתחרים רבים שקמו.

ניתן לראות למשל בבידול של בנק מזרחי. הם לא הציעו שירות חדש וייחודי אשר שונה מיתר הבנקים, אבל הם יצרו הבטחה חדשה: בנק של אנשים נחמדים. דבר כל כך בנאלי אולי בתחומים אחרים, אך ייחודי בתחום הבנקאות. עניין האכפתיות, השירות ואמפתיה של העובדים ניכר בכל שרשרת האספקה, מהמענה לטלפונים, קבלת קהל ושירות, עיצוב וצבעוניות הבנק והכל נעשה עם חיוך.

כאשר יוצרים בידול חשוב לבחון כי אכן זהו בידול, כלומר לבחון האם באמת לא ניתן לחקות אתכם? האם אתם מצליחים לתת לצרכנים את התחושה כי יתר המוצרים אינם מוצרים תחליפיים או משלימים למוצרים שלכם? האם אתם מצליחים ליצור דימוי ייחודי למוצרים שלכם? אם עניתם כן לכל השאלות, אכן יש לכם בידול. אם לא, עליכם לחדד ולדייק אותו.

רוצה שכך יהיה אצלך?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)