הצרכן כיום חשוף לכל כך הרבה מסרים, בכל מקום אפשרי, אם זה בסביבה הדיגיטלית, אם זה בסביבה הפיזית, אם זה בבית או בחוץ, מסרים בכל מקום אפשרי. המסרים מקיפים את הצרכן. כאשר יהיו מסרים אשר ידברו לעולמו, אשר ייגעו בו וידברו אליו, שיתנו מענה לצורך שלו ולאתגרים העומדים בפניו ויהיו מדויקים עבורו, תיווצר הקשבה מבחינתו. איך יוצרים מסר אפקטיבי?

איך מעבירים מסר?

השיווק כיום מחבר את עולם הלקוח עם עולם המוצר, כאשר היצרן שם במרכז את רצונות וצרכי הלקוח במרכז, ובהתאם לכך מפתח מוצרים ושירותים ומציע אותם ללקוח. אם בעבר היה נהוג לחשוב כי היצרן פשוט ייצר מוצרים והלקוח ירכוש אותם, כיום ברור כי התהליך הוא דיאלוג והוא בא לשרת את הלקוחות.

עולם הלקוח מנותק מעולם המוצר. הלקוח מנהל את חייו באופן מלא עם וללא המוצר שלנו והוא יפגוש אותו רק כאשר יתעורר הצורך. כלומר למשל, פרסומת על חיתולים אני לא איחשף אליה עד אשר יהיה לי תינוק. האתגר שלנו הוא לחבר בין עולם הלקוח לעולם המוצר.

הצרכן כיום חשוף לכל כך הרבה מסרים,  בכל מקום אפשרי, אם זה בסביבה הדיגיטלית, אם זה בסביבה הפיזית, אם זה בבית או בחוץ, מסרים בכל מקום אפשרי. המסרים מקיפים את הצרכן. כאשר יהיו מסרים אשר ידברו לעולמו,  אשר ייגעו בו וידברו אליו, שיתנו מענה לצורך שלו ולאתגרים העומדים בפניו ויהיו מדויקים עבורו, תיווצר הקשבה מבחינתו.

עם זאת הצרכן רווי במסרים סביבו, רווי במשימות שמקיפות אותו ועמוס כל כך, ולכן נוטה לשכוח את המסרים הללו, גם אם הם רלוונטיים, ולכן עלינו לחזור עליהם שוב ושוב ושוב. עפ"י מחקרים נמצא כי יש לחזור לפחות שבע פעמים על מסר בכדי שהמסר ייקלט.

אז מה עושים?

  1. קהל היעד – דיברתי על כך מספר פעמים. חשוב מאוד להגדיר את קהל היעד שלכם, בכדי שתוכלו לדייק ולדבר אליו בדיוק למקום המדויק והנכון עבורו. חשוב שתוכלו להעביר לו את המסר הנכון והמשמעותי עבורו, כזה שיפתור את האתגרים שעומדים בפניו, יקל עליו, יוכל לתת לו מענה לצרכים ותועלת.

  2. שירותים ומוצרים – עפ"י ההעדפות של קהל היעד שלכם, בנו את המוצרים והשירותים שלכם, כך שיהיו ממוקדים וייגעו בצרכן באופן מדויק וברור עבורו. הדיוק לצרכים של הלקוח תהפוך את המוצר שלכם לאטרקטיבי בעיני הצרכן היות וזה יענה על הצרכים שלו באופן ממוקד.

  3. מסר ברור – זוכרים שדיברתי על העולם רווי המסרים? עליכם להיות בולטים בעולם מלא מסרים של הצרכן. ולכן עליכן לדייק את מסר שלכם לצרכן וליצור מסר שידבר אליו. בחנו מהם הערכים של המותג שלכם? מהי התועלת שאתם מציעים ללקוח שלכם? מהי הייחודיות שיש לכם ואין לאחרים? היו אחידים עם המסר הזה לכל אורך הדרך, כחלק מהמיתוג שלכם. תזוזה בנראות ובמסרים מבלבלת את הצרכן שגם ככה עמוס במסרים.

  4. ערוצי שיווק – בהתאם למקומות בהם נמצא קהל היעד שלכם, הגדירו את ערוצי השיווק שלכם, והציעו שם את המוצרים והשירותים שלכם. הגדירו את המקומות האידיאליים אותם ניתן למצוא את הלקוחות האידיאליים שלכם. מהם הערוצים בהם הם יהיו? מהם הערוצים אותם הם יעדיפו? מהן ההעדפות שלהן? ולא, פייסבוק הוא לא הערוץ היחיד, יש עוד מלא ערוצים שאפשר להשתמש בהם. ואל תשכחו את ערוץ הפה לאוזן שמהווה ערוץ נפלא ואפקטיבי, בייחוד כאשר מנהלים אותו.

הצרכן עמוס במסרים אשר מקיפים אותו בכל מקום שהוא פונה אליו. כאשר אתם פונים אל הצרכן, עליכם להיות ברורים, מדויקים ולהסביר לו בדיוק מהי התועלת בהתקשרות עמכם. כל תשומת לב של הצרכן היא יקרה לו, ולכן השקיעו בו ותנו לו ערך משמעותי בה. כאשר הוא יקבל ערך שיענה לצרכיו, הוא יהיה בהקשבה ויפנים את המסר.

רוצה שכך יהיה אצלך?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)