בכדי שהעסק יהיה עסק ולא עיסוק, עלינו להרוויח כסף. וכן, כסף זו לא מילה גסה. לגיטימי שנרצה לקבל שכר עבור עמלנו.

להסתכל למספרים בעיניים

כחלק מתהליכי ייעוץ עסקי לעסקים שאני מובילה עם עצמאיים וארגונים, ישנו חלק בלתי נפרד של ייעוץ כלכלי לעסקים הללו. ייעוץ כלכלי לעסקים אינו עומד בפני עצמו, אלא הינו כחלק מתוך תהליך מלא של ייעוץ עסקי,  אסטרטגיה עסקית וכמובן גם אסטרטגיה שיווקית.

ייעוץ כלכלי לעסקים

אני מוצאת כי פעמים רבות בעלי עסקים מוכנים לגעת בכל התחומים הנוגעים לעסק שלהם, עד שזה מגיע לכסף. רואה החשבון הינו דמות של ניהול התשלומים מול הרשויות ותו לא. ישנו חשש גדול להיכנס להיבטים הכלכליים של העסק, ולכן כל ההתנהלות השוטפת שלהם ועל אחת כמה וכמה תהליכי פיתוח עסקי, המצריכים חשיבה כלכלית ולעיתים אף ייעוץ כלכלי לעסקים ע"י גורם מוסמך, כלל לא עומדים על הפרק מתוך החשש עם ההתמודדות של נושא הכספים.

אז בואו שנייה נשים את הדברים על השולחן. בכדי שהעסק יהיה עסק ולא עיסוק, עלינו להרוויח כסף. וכן, כסף זו לא מילה גסה. לגיטימי שנרצה לקבל שכר עבור עמלנו.

אז איפה האתגר? הכסף הוא מדיד, נתון קר וברור. אצל רבים ישנו פחד שהנתון הזה כפי שהוא מעיד עלינו כבעלי עסקים, מוצלחים יותר או פחות. אז תתפלאו, בתחום: ייעוץ כלכלי לעסקים, יש הרבה דרכים להסתכל על מספרים וכל מספר אפשר לראות אותו כשיקוף חיובי של הזדמנות, רק תלוי מאיפה מסתכלים וכיצד מגבים אותו עם מספרים להמשך.

בתהליכי ליווי עסקי ו- ייעוץ כלכלי לעסקים אנחנו בוחנים יחד את נקודת האיזון של העסק, כלומר הנקודה בה ההוצאות שוות להכנסות, בכדי להבין מהי רמת ההכנסות הראשונית הנדרשת לעסק בכל חודש על מנת לכסות את ההוצאות שלו. כאשר אנו יודעים מהי נקודת האיזון שלנו, אנו יכולים להציב לעצמנו יעד ברור להכנסות חודשיות. יעדי ההכנסות הם בסיס לבניית הרווח החודשי שלנו.

אבל איך מתחילים?

  1. מיפוי הוצאות – אחד הדברים המשמעותיים שאני מוצאת בתהליכי ייעוץ כלכלי לעסקים הוא שעסקים אינם יודעים לצפות מה ההוצאות הצפויות להן במהלך החודש. הם מופתעים מהמע"מ, מופתעים מהמקדמות של ביטוח לאומי ושל מס הכנסה ומוצאים את עצמם נערכים להוצאות הללו כל פעם מחדש. ישנן הוצאות שוטפות המוכרות באופן מלא, ישנן כאלו המוכרות באופן חלקי, אל תהיו בחוסר ודאות, בדקו עם רו"ח שלכם אילו הוצאות אתם יכולים לייחס לעסק שלכם ומה השיעור שלהן.
    צרו לכם דו"ח הוצאות ברור המכיל את כל ההוצאות של העסק שלכם: פרסום, שיווק, הוצאות משרדיות, מע"מ (עפ"י החשבוניות שלכם ולאחר מכן קזזו עם ההכנסות שלכם), דיור וכו'. כך תוכלו לדעת מהו גובה ההוצאות שלכם, מהי רמת ההכנסות המינימלית הנדרשת מבחינתכם בכדי לכסות את ההוצאות שלכם.

  2. הגדרת נקודת האיזון – לאחר שמיפיתם את כל ההוצאות שלכם, הגיע הזמן להגדיר מהי רמת ההכנסות הנדרשת למפות את כל ההכנסות שלכם. עפ"י רמת ההוצאות שמיפיתם בסעיף הקודם אתם יודעים מהי רמת ההכנסות המינימלית הנדרשת, כלומר מהי נקודת האיזון שלכם, נקודת האיזון ממחישה לכם מהי נקודת האפס, הנקודה בה ההכנסות שוות להוצאות. כל הכנסה מעל לנקודה הזו הינה רווח. כלומר כסף שאתם מרוויחים מעבר לכיסוי ההוצאות שלכם.  כעת אפשר להתקדם לשלב הבא.

  3. יעדי הכנסות – אחד ההיבטים המשמעותיים בתהליך של ייעוץ כלכלי לעסקים הוא הגדרת יעדי ההכנסות לאחר שאיתרנו את נקודת האיזון.
    יעדי ההכנסות הם נגזרת של מספר משמעויות שעלינו להתייחס אליהן: ראשית רווחיות, מהי רמת הרווח שאנחנו רוצים להשיג מעבר לנקודת האיזון, כלומר לאחר שכיסינו את ההוצאות שלנו, מהי רמת הרווחים שאנחנו רוצים לקבל? שנית, עלינו לבחון האם רמת ההכנסות שאנחנו מציבים הינה ראלית.  מה הכוונה ראלית? ראלית הכוונה מבחינת האפשרות להכיל את זה בהיקף של השעות ומבחינת ערוצי השיווק.
    אם למשל יעדי ההכנסה שלי תומכים בכך שאתן 20 שעות ייעוץ ביום ובמקביל אנחה 3 קבוצות עבודה לעצמאים, תסכימו איתי שיש פה בעייתיות.

  4. ערוצי שיווק – לאחר שהוגדרו יעדי ההכנסות, הגיע החלק החשוב שהרבה פעמים מתפספס בתהליך של ייעוץ כלכלי לעסקים. החלק של ערוצי שיווק, היות ונוטים לחשוב שהוא שייך אך ורק לשיווק. אך לא כך הם פני הדברים. עלינו להבין את העלויות של ערוצי השיווק שלנו, עלינו לבחון את העלויות של ערוצי השיווק הפוטנציאליים ויותר מכך עלינו לבחון מהי התועלת שאנו מקבלים מהם. עלינו להגדיר מהם ערוצי השיווק המשמעותיים שאנו רוצים לפעול בהם, מהם היעדים שאנו מצפים להשיג ומהו התקציב המוגדר לכך, ותתפלאו, פייסבוק, אינו ערוץ השיווק היחיד.

    פעמים רבים חיבור המילים ייעוץ כלכלי לעסקים מלחיץ עסקים רבים, בפועל אני מציעה  לכם נקודת מבט חדשה. אם אתם רוצים שיהיה לכם עסק ולא עיסוק, כלומר מקור הכנסה שיפרנס אתכם, עליכם להתייחס למספרים ולהבין שהם חלק מתוך העסק שלכם והם למעשה כלי עבורכם ולא נגדכם.
    מזמינה אתכם להסתכל למספרים בעיניים, לא תאמינו כמה דברים תגלו…

  5. תכנית פעולה – השלבים שנעשו עד כה מהווים בסיס עבור תכנית עסקית ראשונית, ואין ספק כי ניתן לעבות, להרחיב אותה ולהוסיף עליה בכדי שתקבל עוד תוכן ועוד מהות. אך גם עם הבסיס שניתן עד כה, ניתן לבנות את הבסיס הראשוני עבורכם ולהתחיל לבנות תכנית פעולה עם אבני דרך משמעותיות שצריכות להתממש. הגדירו לכם את הדברים המשמעותיים שצריכים לקרות והחלו לפרוט כל אבן דרך לפעולות קטנות קטנות בכדי שיוכלו להתממש ולקבל משמעות בעשייה היומיומית שלכם.

זה יכול להיות כך אצלך

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)