אנחנו רוצים להיות גם וגם וגם, כמו ביצת קינדר. האם זה אפשרי? עד כמה זה תורם לנו וכיצד זה משפיע על ההתנהלות מול הלקוח? הכל בדילמת הקינדר של העצמאי

דילמת הקינדר של העצמאי

זוכרים את הפרסומת של קינדר? ההבטחה בקינדר שזה גם שוקולד, גם חלב וגם הפתעה – גם וגם וגם. איזה כיף? הכל באותו המוצר! בעולם בו אנו חיים, בו כבר לא עובדים 50 שנה באותו המקום עד לקבלת שעון הזהב עם הפרישה לפנסיה, אלא נשארים בממוצע 5 שנים במקום העבודה, מחליפים עבודות ואחוז העצמאים הולך ועולה ורוכשים השכלה במגוון תחומים, אנו מוצאים את עצמנו פעמים רבות במספר כובעים – גם וגם וגם.

אז מה עדיף ידע במגוון תחומים או מיקוד? בעיני מיקוד, אבל כמו שאתם מכירים אותי, אין הצהרות בלי הבהרות, אז הנה חמש סיבות טובות למיקוד:

  1. מומחיות – מיקוד מומחיות. תחשבו למשל על עולם הרפואה. יש לכם חלילה בעיה בעין. לאיזה רופא תלכו? ברור, רופא עיניים. למה לא רופא אחר? הוא הרי גם למד רפואה? אה….כי הוא לא מומחה. זה בדיוק העניין. כאשר ישנה מומחיות הלקוחות בוחרים בכם כי הם רוצים ללכת למומחים ולא לאחרים, הם לא רוצים להתפשר, רוצים ללכת למקצועיים ביותר, כי מומחיות שווה מקצועיות.
  2. הפניות – כאשר אתם עושים "גם וגם וגם" קשה לסביבה שלכם להבין מה אתם עושים, ולכן קשה להם להפנות אליכם לקוחות. הסביבה שלכם, אשר יכולה להוות ערוץ שיווק משמעותי עבורכם, לא יכולה למקד את ההפניות עבורכם, ואז אפילו כשיש לקוח עם צורך ממוקד בדיוק בשבילכם, לא תמיד הסביבה מבינה שאתם עוסקים בכך מרוב עיסוקים.

  3. למידה לעומק בעידן של היום יש כל כך הרבה חדשנות, הדברים מתפתחים ומשתנים בלי הפסקה. כאשר אתם עוסקים בתחום אחד, יש לכם את היכולת להעמיק את הידע שלכם. במקום לדעת לרוחב, קצת מכל מיני תחומים, אתם מתמקצעים בתחום שלכם ויודעים את הדברים לעומקם.

  4. שילוב תחומים בזהירות – אני תמיד בעד הרחבת האופקים, שיהיה ברור, אני לא חושבת שצריך ללמוד רק תחום אחד ולא לראות מה קורה מסביב, ממש לא, אלא לתקשר ולמקד את התחום שבו אנו עוסקים. למשל אני יועצת עסקית, אבל למדתי גם לימודי אימון ואימון קבוצות, כדי שאוכל לייעץ עם כלים נוספים. עם זאת, אני לא מגדירה את עצמי כמאמנת עסקית, אלא יועצת עסקית עם כלים אימוניים.

  5. מותג – כאשר אתם ממוקדים בתחום שלכם, לקוחות מעידים עליכם בתחום ומפנים אליכם – אתם הופכים להיות אוטוריטה כלומר "שם דבר" בתחום שלכם. זהו הפתח להפיכתכם למותג בתחום שלכם.

"דילמת הקינדר" פוגשת אותנו הרבה בימים אלו, היות ואנחנו רוכשים השכלה בהמון תחומים ורואים הרבה פעמים את הצורך במתן שרות מלא והוליסטי ללקוח שלנו, כדי שיהיו לו את הכל השירותים במקום אחד, כלומר One Stop Shop.
אני מאוד מאמינה בקונספט הזה, אבל הדגש הוא שתדגישו את הערך שלכם בפני הלקוח, את הערך שאתם נותנים לו ותהיו עבור הלקוח שלכם ספק מומחה בתחומו, תנו שירות ממוקד ונכון בתחום אחד עם שילוב של ידע שתרכשו  מתחומים משניים אחרים בכדי לתת שירות עשיר ומקיף ללקוחותיכם.
בעיניי,  נותן שירותים אחד אינו יכול להיות שירות מלא של 360, אנחנו לא יכולים להיות מצויינים ומתמחים בכל התחומים, ולכן שיתוף פעולה עם ספקי שירות מומחים בתחומם יספקו ללקוח שירות 360 מלא, עשיר ומעמיק ללקוחות.

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)