השפה החזותית והאחדות כל כך משמעותית. הצרכן מלא במסרים אינסופיים סביבו, ושפה חזותית זהה תעשה את הקישור אליכם ותגרום ללקוח לחשוב עליכם ולהיכנס למודעות שלו

שפה חזותית

פעמים רבות דיברתי על חשיבות המיתוג. המיתוג למעשה הינו הזהות העסקית שלנו ומשקף בתוכו את כל הערכים, החיבור לקהל היעד שלנו ויוצר את התשתית לשפה שלכם, זהו התוצר של תהליך המיתוג.

לאחר שיש לנו מיתוג ואנו מתחילים להשתמש בו, אנו יוצרים שפה, שפה חזותית. השפה הזו בסופו של דבר מביאה לכך שהצרכן מזהה אותנו גם אם לא היינו שמים את הלוגו שלנו (וכמובן שאנחנו שמים). הוא מזהה את הצבעוניות, את מבנה הפוסטים או המודעות, את השפה שבה אתם מדברים, את המסרים שלכם – הוא מזהה אתכם. הזיהוי הזה הוא כל כך משמעותי והינו התשתית למוניטין.

השפה החזותית היא שילוב של הערכים שלכם והנראות שלכם לכל אורך הדרך: מול הממשקים עם הלקוח החיצוני, הלקוח הפנימי (העובדים) והספקים. השפה החזותית נמצאת בכל מקום: החל מהצעת המחיר, המיילים, דף הפייסבוק, אתר האינטרנט, נייר המכתבים, חשבוניות, סביבת העבודה וכו'. זוהי שפה שלמה ואחידה שצריכה להיות לכל אורך הדרך, אחרת הצרכן מרגיש שישנם מסרים סותרים.

עכשיו תגידו לי: "מה? ברור שיש לי לוגו על חשבונית או על נייר מכתבים". נכון, זה ברור, גם ללקוח זה ברור. אבל האם כל החומרים שאתם מציגים מדברים את אותה השפה? מציגים את אותו הקונספט? האם המסרים, הנראות והשפה שאתם מציגים אחידים ונמצאים באותה עוצמה בכל התוצרים שלכם?  האם כל החומרים שלכם מייצרים את אותה התחושה?

פעמים רבות העסק שלנו מתפתח ומתקדם ואנחנו לא מקדמים את הנכסים השיווקיים עמו או מקדמים את חלקם. למשל, פעמים רבות אני נתקלת בעסקים שיש להם סלוגן אחד בדף הפייסבוק ואחר בכרטיס ביקור, כי אלו כרטיסי ביקור שנותרו, אז עוד לא יצא להדפיס חדשים, "אז מה, נזרוק?". אתרי אינטרנט לא מושקעים שנשכחו להם אי שם, אבל מה לעשות שרק אנחנו שכחנו מהם והלקוח יכול להגיע אליהם בכל רגע? ככה למעשה אנו יוצרים את הנראות הכוללת שלנו, במכלול של הנכסים העומדים לרשותנו ויוצרים את הרושם עבור הלקוח.

הנראות הכוללת של הנכסים השיווקיים שלנו יוצרת את הרושם ואת התפיסה הצרכנית של הלקוח הפוטנציאלי. בדיוק כמו שאתם מזמינים אורחים לביתכם, כך אתם מזמינים לקוחות אליכם לכל הנכסים שלכם מידי יום ביומו. בדקו שכולם מייצגים אתכם באותו האופן, שכולם מדברים את השפה ומייצרים את ה- Look & Feel שאתם רוצים ליצור בהתאמה למיתוג שלכם.

רוצה שכך יהיה אצלך?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)