מאמרים - אסטרטגיה שיווקית

היו זמנים....איפה עבודת השיווק של פעם? האם היא בכלל רלוונטית לנו? עבודת שורשים בשיווק עם כלים מעשיים לביצוע.

עבודת שורשים

דמיינו לכם את הדבר הבא: אתם קמים בבוקר ואין אינטרנט. אין פייסבוק, אין אינסטגרם, אין לינקאין, אין אינטרנט. מה אתם עושים? איך אתם משווקים את …

המשך »
אני פוגשת עסקים רבים שיצאו לדרך העצמאית, שבנו אסטרטגיה עסקית, ואף אסטרטגיה שיווקית, יצרו להם מיתוג שהיו שלמים איתו, אבל לאט לאט המיתוג מרגיש להם לא מדויק, לא נכון להם. הדילמה הגדולה היא האם למתג מחדש ולאבד את הלוגו הקיים, שייתכן שהלקוחות מכירים ומודעים אליו או להישאר עם לוגו לא מדויק?

מיתוג מחדש?!

אני פוגשת עסקים רבים שיצאו לדרך העצמאית, שבנו אסטרטגיה עסקית, ואף אסטרטגיה שיווקית, יצרו להם מיתוג שהיו שלמים איתו, אבל לאט לאט המיתוג מרגיש להם …

המשך »
כמה חשובה השפה החזותית עבור העסק שלכם, במסר לצרכנים.

מה אתם משדרים?

בכל אינטראקציה שיש לנו עם כל אדם, בין אם היא כתובה או פנים אל פנים אנחנו יוצרים תקשורת. בתקשורת ישנם אינספור מסרים, אינספור רגשות, תחושות …

המשך »
לפעמים האסטרטגיה הפרסומית כל כך חזקה כך שמרוב עצים לא רואים את היער, הגימיק מעפיל על המוצר

מרוב עצים לא רואים את היער

נו, אז גם אתם מזמזמים את השיר של עוץ לי גוץ לי בגלל הפרסומת של בזק? אם אתם לא יודעים על מה אני מדברת, כנראה …

המשך »
הדרך הנכונה להגדלת חשיפה במדיות החברתיות

איך מגדילים חשיפה?

כל שני וחמישי הודעה דרמטית מצוקי, פייסבוק מודיע על שינוי של אלוגריתם חדש. גזרות חדשות הגיעו גם לאינסטגרם (או אולי אלו בכלל שמועות?), הערוץ החדש …

המשך »
צמיחה עסקית היא כל כך לא מובנית מאליה ודורשת מיקוד

טו בשבט הגיע

ט"ו בשבט זהו חג של צמיחה, חג של התפתחות, של זריעה, של אילנות, חג נפלא שכל כך מתחבר לי לעולם העסקי. בעיניי בעסקים ט"ו בשבט …

המשך »
כיצד ניתן ליצור חדשנות עסקית? כיצד ניתן לקחת מוצרים ולחדש אותם ובהם?

לפעמים העטיפה זה הכל

דמיינו את התסריט הבא: יש לכם יום הולדת ושני חברים קונים לכם מתנה. האחד מוציא את המתנה מתוך שקית ניילון פשוטה של סופר, ואילו האחר …

המשך »
אלוהי הדברים הקטנים...כמה חשובים הפרטים הקטנים ואיך דברים יכולים ליפול רק בשל חוסר תשומת הלב שלנו

אלוהי הפרטים הקטנים

אנחנו עובדים כל כך קשה לגייס הלקוחות שלנו, בונים ערוצי שיווק, חוקרים את עולם הלקוח, משקיעים משאבים אינסופיים בחדשנות, למידה ואינסוף דברים אחרים ובסוף נופלים …

המשך »
ערכים סותרים בעסק יכולים לערער את הלקוחות ויצור חוסר מיקוד וחוסר בהירות אצל הלקוחות.

ערכים סותרים בעסק

כאשר אנו בונים את המותג שלנו אנו מבססים אותו על הערכים שלנו. זהו אחד מהאלמנטים המשמעותיים שעליו יישען הלוגו שלו, המיתוג, ה- Look & Feel …

המשך »
השפה החזותית והאחדות כל כך משמעותית. הצרכן מלא במסרים אינסופיים סביבו, ושפה חזותית זהה תעשה את הקישור אליכם ותגרום ללקוח לחשוב עליכם ולהיכנס למודעות שלו

שפה חזותית

פעמים רבות דיברתי על חשיבות המיתוג. המיתוג למעשה הינו הזהות העסקית שלנו ומשקף בתוכו את כל הערכים, החיבור לקהל היעד שלנו ויוצר את התשתית לשפה …

המשך »
המפתח לצמיחה עסקית הוא לזרוע ולקצור. אנחנו זורעים כל כך הרבה בעסק שלנו, ובדיוק כמו בטבע לא כל זרע יניב תוצאה. ככל שתזרעו יותר תקצרו יותר.

זורעים וקוצרים

השבוע קיבלתי הודעה מלקוח שלי שהיה בחופש תקופה ממושכת, ש"מאמצע שום מקום" הגיעו פתאום לידים חדשים כשהוא היה בחופש.  איזה קטע?! לקוחת נופלים מהשמים? ככה …

המשך »
מה זה המשפך השיווקי שכולם מדברים עליו? בואו הסביר סוף סוף בצורה פשוטה וברורה על מה מדובר, ואיך זה קשור לדייטים וחתונה?

משפך שיווקי (או מדייט ראשון לחתונה)

עסקים עושים עם אנשים, ועם אנשים יוצרים מערכות יחסים. לכן, כאשר מדברים על משפך שיווקי, אני מעדיפה לראות את זה כבניית מערכת יחסים עם הלקוחות. …

המשך »
כיצד נתונים יכולים לסייע לנו? ידיעת פרטים על הלקוחות שלנו ואיסוף נתונים על קהל ה יעד, יכלה לפשט עבורנו את הדברים, וכך נוכל לדבר אליו באופן ישיר ועונה לצורך.

קהל יעד, תכלס, מה זה אומר?

השבוע נפגשתי עם חברה וכחלק מהתהליך ניסיתי לעשות איתם אפיון של קהל היעד. התשובה הראשונה הייתה: "כולם". ניסיתי להסביר להם כמה חשוב לדייק, מדוע אי …

המשך »
הצרכן כיום חשוף לכל כך הרבה מסרים, בכל מקום אפשרי, אם זה בסביבה הדיגיטלית, אם זה בסביבה הפיזית, אם זה בבית או בחוץ, מסרים בכל מקום אפשרי. המסרים מקיפים את הצרכן. כאשר יהיו מסרים אשר ידברו לעולמו, אשר ייגעו בו וידברו אליו, שיתנו מענה לצורך שלו ולאתגרים העומדים בפניו ויהיו מדויקים עבורו, תיווצר הקשבה מבחינתו. איך יוצרים מסר אפקטיבי?

איך מעבירים מסר?

השיווק כיום מחבר את עולם הלקוח עם עולם המוצר, כאשר היצרן שם במרכז את רצונות וצרכי הלקוח במרכז, ובהתאם לכך מפתח מוצרים ושירותים ומציע אותם …

המשך »
פה לאוזן הוא מנוף הצמיחה של עסקים רבים. איך ניתן למנף אותו? כיצד ניתן להפוך אותו למנוהל ולא מתנהל?

פה לאוזן זה לא פלא

פעמים רבות כאשר אני שואלת עסקים מהו ערוץ השיווק המשמעותי ביותר עבורם, אני מקבלת את התשובה "פה לאוזן", או בקיצור פל"א. אז זהו, שבמקרים רבים …

המשך »