כיצד נתונים יכולים לסייע לנו? ידיעת פרטים על הלקוחות שלנו ואיסוף נתונים על קהל ה יעד, יכלה לפשט עבורנו את הדברים, וכך נוכל לדבר אליו באופן ישיר ועונה לצורך.

קהל יעד, תכלס, מה זה אומר?

השבוע נפגשתי עם חברה וכחלק מהתהליך ניסיתי לעשות איתם אפיון של קהל היעד. התשובה הראשונה הייתה: "כולם". ניסיתי להסביר להם כמה חשוב לדייק, מדוע אי אפשר לפנות לכולם, כי אי אפשר לדבר לכולם באותה שפה, כי לא כולם נמצאים באותה מדיה, כי כולם זה בעצם אף אחד. הם עדיין לא הגיעו איתי לידי הסכמה.

הם היו חמישה בחדר: שלוש נשים ושני גברים, בטווח גילאים של 25-60. שאלתי אותם אם הם מוכנים לנסות איתי משהו להמחשה, והם הסכימו. ביקשתי מכל אחד מהם לענות על ארבע שאלות בכתב ולהתקשר לבן או בת הזוג ולשאול אותם את אותן השאלות, מבלי שהאחרים ייראו:

  1. אם הם צריכים איש מקצוע כלשהו, איך הם יגיעו אליו?
  2. אם הם רוצים להתעדכן בחדשות, איך יעשו זאת?
  3. כמה מהם עשו רכישה באינטרנט בחודש האחרון?
  4. אם יש להם מכשיר הסלולרי חדש, האם הם יעבירו את כל אנשי הקשר לבד ויתקינו את האפליקציות?

עברנו על התשובות וגילינו כמה השוני הוא גדול. הגברים נטו לעשות חיפוש בגוגל על איש מקצוע או לחילופין מתקשרים לחבר אחד או שניים לכל היותר לקבלת המלצה. הנשים לעומת זאת פנו ליותר חברות, פנו לפורומים בפייסבוק, רצו פרטים וכמה שיותר, ולכן חברה אחת או שתיים לא הספיקו.

לגבי עדכון בחדשות, הצעירים ביותר העדיפו להתעדכן באינטרנט, ואילו המבוגרים יותר עדיין רואים את מהדורת החדשות. הייתה אפילו הפתעה גדולה כאשר הם גילו כי ניתן להתקין את אפליקציית החדשות ולהגדיר אלו עדכונים יתקבלו (לפי תחומי עניין).
נראות הטלפון לצורכיהם.

בהתייחס לרכישה באינטרנט המבוגרים יותר הרגישו שלא בנוח הרכישה מרחוק. הרגישו שהם הולכים לאיבוד בתוך הטכנולוגיה ופחדו לקחת את הסיכון. ואילו הצעירים יותר אמרו שזה מעולה, כי זה חוסך מלא זמן, כל המידע לפניך והרבה יותר פשוט.
בנוגע למכשיר הסלולרי, המבוגרים נטו לבקש סיוע מהילדים או מאנשי התמיכה של חברת הסלולר, ואילו הצעירים עשו זאת בעצמם, ואף שינו את ברירת המחדל של היצרן.

אחרי שעברנו על התשובות, וכל אחד הוסיף את התשובות של בן או בת הזוג, הם עוד הוסיפו מידע על הילדים, על ההורים, הסבים והסבתות, השוני בין נשים וגברים וראיתי את המבט שכל כך חיכיתי לו. ראיתי שהם הבינו.


מכאן המשכנו את הפגישה, כאשר אנו מגדירים את קהל היעד העיקרי שלנו ואת קהל היעד המשני שלנו, משם גזרנו את העדפות המדיה שלו, הבנו את עולם הלקוח: מהם בדיוק הצרכים והאתגרים שלו וכיצד השירות שהחברה מציעה יכול לסייע לו.

אז מהפגישה הזו אפשר ללמוד כמה דברים:

ראשית, חשיבות הגדרת קהל היעד. הגדרת קהל היעד אינה צמצום, אלא דיוק ומיקוד. מעבר לכך הגדירו את קהל היעד שלכם באופן עשיר כמה שיותר, בכדי שתוכלו להבין בבהירות מיהו הקהל שלכם.


שנית, מעבר לחשיבות הגדרת קהל היעד, כמה חשוב להיות בהקשבה ללקוח שלנו, להבין מהיכן ומדוע באות ההתנגדויות שלו, ובמקום להתנגח איתו, להמחיש לו את הדברים מתוך הניסיון שלו ומתוך ההתנסות שלו, ולא רק שיסמוך עליך.


כעת עשו את הניסוי הזה על קהל היעד שלכם. נסו להבין את הקהל שלכם לעומק. מה באמת המשמעות של הגדרת קהל היעד איפה אתם פוגשים אותו, איך הוא צורך, איך הוא מחפש אתכם, את מי הוא ישאל ועוד, ולפי זה תבנו את התענית העסקית שלכם ואת האסטרטגיה השיווקית שלכם בפרט.

רוצה שכך יהיה אצלך?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)