מאמרים

איך מגדירים את קהל היעד שלכם? ממה מתחילים ועל מה חשוב להקפיד?

הגדרת קהל יעד – דיוק או צמצום?

הגדרתם את החזון שלכם, אתם יודעים לאן אתם רוצים להגיע והגדרתם יעדים ומטרות להגשמה, והגיעה העת להגדרת קהל היעד. אני מוצאת כי הגדרת קהל היעד …

המשך »
אני פוגשת כל כך הרבה עצמאים וארגונים שרוצים ללכת לקראת הלקוח, אז עושים עבורו מחווה, יורדים במחיר ונותנים לו מחיר "טוב" כמו שהוא מבקש, רק המחיר הזה טוב רק לרוכש ולא למוכר.

אפשר הנחה? לא!

כמה פעמים שאלו אתכם אם אפשר הנחה? התפתלתם, הרגשתם לא בנוח עם זה, אבל רציתם לסגור את העסקה, לא הרגשתם בנוח להשאיר את הצד השני …

המשך »
בדיוק כפי שתינוק נולד ומתפתח בהתאם לגילו, כך גם העסק. מהם שלבי התפתחות העסק ומה ההבדל ביניהם?

שלבי התפתחות העסק

מחזור חייו של עסק הוא מקביל למחזור חייו של האדם. נסו לחשוב על עצמכם, איך הצרכים, הרצונות והעשייה שלכם השתנתה בכל שלב ושלב בחייכם. בניתי …

המשך »
אנחנו רוצים להיות גם וגם וגם, כמו ביצת קינדר. האם זה אפשרי? עד כמה זה תורם לנו וכיצד זה משפיע על ההתנהלות מול הלקוח? הכל בדילמת הקינדר של העצמאי

דילמת הקינדר של העצמאי

זוכרים את הפרסומת של קינדר? ההבטחה בקינדר שזה גם שוקולד, גם חלב וגם הפתעה – גם וגם וגם. איזה כיף? הכל באותו המוצר! בעולם בו …

המשך »
כמה חשוב להטעין את עצמנו, אנחנו המשאב הכי חשוב שלנו

מטעני העצמאי

פעמים רבות אני פוגשת עצמאים עייפים. עייפים מהמרוץ של העצמאי, עייפם מהעשייה המרובה, עייפים מהאכזבות ומתחילים לחשב אם בכלל בחרו נכון ואיך בכלל אמורים להתחיל …

המשך »
מהו בידול? כיצד הוא יכול למנף את העסק שלנו? הבידול מיחד אותנו מיתר השוק וגורם ללקוח לבחור בנו שוב ושוב

מה זה בידול?

בעולם העסקי, המתאפיין בתחרותיות גבוהה, ריבוי מתחרים ומתוך כך ריבוי מסרים לצרכן, עסקים מוצאים את עצמם נבלעים בתוך התחרות הגדולה. הצרכן אינו יודע לומר בדיוק …

המשך »
מהם חמשת העקרונות לשירות לקוחות? זה כל כך חשוב ומהותי לעסק שלכם, שהרי הוא מתבסס על הלקוחות.

5 העקרונות לשירות לקוחות

יושבת לי בבית קפה, מבקשת לשבת בשולחן שקט. מושיבים אותי ואני מקבלת שולחן די רועש. לא נורא, נסתדר. ממתינה לתפריט, אך לא מקבלת תפריט וממתינה. …

המשך »
איך מתמחרים מוצרים? ישנן שלוש אסטרטגיות עיקריות לתמחור מוצרים שיכולות לסייע לכן. תמחור נכון יוביל לעסק רווחי ומשגשג

איך מתמחרים?

פעמים רבות כאשר אני מלווה עסקים וחברות שואלים אותי כיצד לקבוע את מחיר המוצר או השירותים? יש כאלו שקובעים זאת באופן שרירותי, פשוט נותנים מחיר …

המשך »
אומרים שההתחלות תמיד קשות. אז אומרים, זה לא חייב להיות קשה, זה פשוט חדש ולא מוכר, אז זה מאתגר. הקמתם עסק חדש, כבר פניתם לחברים, למכרים ולמשפחה, אבל עדיין, העסק לא מניב את ההכנסות שרציתם. אתם מתחילים לחשוב אם בכלל עשיתם את הצעד הנכון וכל הזמן הפנוי הזה מפנה הרבה זמן לחששות ומחשבות מעכבות.

יוצאים לעצמאות

אומרים שההתחלות תמיד קשות. אז אומרים, זה לא חייב להיות קשה, זה פשוט חדש ולא מוכר, אז זה מאתגר. הקמתם עסק חדש, כבר פניתם לחברים, …

המשך »
המיתוג שלכם הוא אתם, היישות העסקית שלכם. אל תקלו ראש במיתוג שלכם, ואם אתם לא בטוחים במיתוג שלכם, עדיף בשלב הראשון להיות ללא מיתוג מאשר להיות עם מיתוג שגוי. עם זאת, לא ניתן להיות בעסק ללא מיתוג לאורך זמן כי כמו ש"לכל איש יש שם", אז לכל עסק יש שם.

איך בונים מותג?

כשאני פוגשת עסקים בתחילת דרכם, אחד ההיבטים שבהם אנו דנים הוא הלוגו שלהם. פעמים רבות אמרים לי: "אה, שטויות, בסך הכל איזה ציור קטן עם …

המשך »
כשאתם מזמינים אליכם הביתה אורחים, אתם נערכים מראש. אתם דואגים לכיבוד, מסדרים קצת את הבית (מחביאים את הכביסה), מתארגנים קצת ועוד. כאשר מפתיעים אתכם אורחים ואתם לא ערוכים לכך, לרוב ישנה מבוכה קלה, אולי אפילו התנצלות ומיד מארגנים מה שאפשר וממשיכים הלאה. אז מה קורה בעסק שלכם כשיש אורחים? לא פעם אני רואה עסקים שקוראים ללקוחות פוטנציאליים להיכנס אליהם לאתר, לדף הפייסבוק ועוד, ואלו כלל אינם מעודכנים, אינם מוסיפים רושם לעסק, אלא פוגמים ברושם ובמקצועיות העסק.

נערכים לאורחים

כשאתם מזמינים אליכם הביתה אורחים, אתם נערכים מראש. אתם דואגים לכיבוד, מסדרים קצת את הבית (מחביאים את הכביסה), מתארגנים קצת ועוד. כאשר מפתיעים אתכם אורחים …

המשך »
הפסח מתקרב, ועמו מגיעות כל מטלות הניקיון. פסח מסמן לרבים מאתנו סיבה לעשות סדר בדברים, לארגן מחדש, לרענן, לשפר את הקיים, וכך אני מאמינה שצריך לעשות גם בעסק. פסח הוא מבחינתי נקודת ציון לעסקים לרענון, ניקיון הטפל והתמקדות בעיקר.

סדר פסח

הפסח מתקרב, ועמו מגיעות כל מטלות הניקיון. פסח מסמן לרבים מאתנו סיבה לעשות סדר בדברים, לארגן מחדש, לרענן, לשפר את הקיים, וכך אני מאמינה שצריך …

המשך »
מה עושים עם עסק בתחילת דרכו? עם מה מתחילים? 5 פעולות נדרשות לעסק בתחילת דרכו

5 פעולות נדרשות לעסק בראשיתו

חלק מהקהל שאני מלווה בתהליכי ייעוץ עסקי אלו עסקים בתחילת דרכם. אנשים שעשו את הצעד האמיץ ובחרו לצאת לדרך עצמאית. ההתחלה היא תמיד מאתגרת, מלווה …

המשך »
לאחר הגדרת המוצר שלכם, חשוב לדבר על הערך המהותי שאתם נותנים ללקוח, כיצד אתם עונים לצרכים שלו ומסייעים לו לצמצם את האתגרים והכאבים עמם הוא מתמודד. כאשר הדיון ייסוב סביב האלמנטים הללו, תגעו בעולם הלקוח באופן משמעותי ותיצרו הקשבה גבוהה יותר מול הלקוח. באופן הזה יהיה לכם קל יותר לשווק לו את המוצרים שלכם, היות ותגעו בדיוק בנקודות הרלוונטיות עבורו.

עולם הלקוח

נסו לחשוב רגע על שלט הטלוויזיה שלכם, לא זה של הממיר, אלא של הטלוויזיה עצמה. זוכרים כמה כפתורים יש בו? מלא! בכמה מהם באמת עשיתם …

המשך »
כמה חשוב התכנון השבועי, בכדי ליצור לכם סדר ומיקוד עשייה.

תכנון יום עבודה

אני מלווה עצמאים רבים במסגרת  ייעוץ עסקי או ייעוץ שיווקי  ולא פעם אני שומעת מהם, כי הם לא מצליחים להשתלט על כל המשימות שלהם. התחושה היא …

המשך »