הפסח מתקרב, ועמו מגיעות כל מטלות הניקיון. פסח מסמן לרבים מאתנו סיבה לעשות סדר בדברים, לארגן מחדש, לרענן, לשפר את הקיים, וכך אני מאמינה שצריך לעשות גם בעסק. פסח הוא מבחינתי נקודת ציון לעסקים לרענון, ניקיון הטפל והתמקדות בעיקר.

סדר פסח

הפסח מתקרב, ועמו מגיעות כל מטלות הניקיון. פסח מסמן לרבים מאתנו סיבה לעשות סדר בדברים, לארגן מחדש, לרענן, לשפר את הקיים, וכך אני מאמינה שצריך לעשות גם בעסק. פסח הוא מבחינתי נקודת ציון לעסקים לרענון, ניקיון הטפל והתמקדות בעיקר.
אז הנה סדר הפסח שאני ממליצה לעשות בעסק:

  1. חזון – החזון למעשה מגדיר את הכיוון אליו אתם הולכים. החזון מתייחס לאיך הייתם רוצים לראות את העסק שלכם בעוד כמה שנים, חמש או עשר שנים, בטווח הארוך. החזון למעשה מתייחס למצב האידיאלי, לחלום הגדול שהייתם רוצים שיקרה.
    אם אין לכם חזון, זה הזמן לבנות חזון, ואם יש לכם חזון, קראו אותו, בדקו שהוא עדיין רלוונטי מבטא את הכיוון שאליו אתם רוצים להגיע, היות ומתוך החזון אתם בונים את היעדים, המטרות והמדדים עבורם.

  2. קהל היעד – הסתכלו על הלקוחות שלכם, שאלו את עצמכם האם לקהל הזה כיוונתם? האם זהו הקהל האידיאלי מבחינתכם? האם יש קהל אחר שתרצו להגיע אליו? האם הגדרתם את הקהל בצורה מדויקת? בחנו את ההגדרה של קהל היעד שלכם, מקדו את קהל היעד שלכם והוסיפו לו מאפיינים חדשים נוספים. מיקוד של קהל היעד אינו מצמצם את הקהל הפוטנציאלי, אלא ממקד אתכם בקהל האידיאלי, גורם לכם לדבר לעולם הלקוח בצורה שתיגע בו, תבין את הצרכים והאתגרים שלו וכך תמקד אתכם במתן פתרון עבורו.

  3. ערוצי שיווק – בחנו את ערוצי השיווק הנוכחיים שלכם. כמה ערוצי שיווק יש לכם? כמה לקוחות הם מניבים לכם? איזו מטרה הם משרתים? הגדירו את ערוצי השיווק שלכם בהתאמה לקהל היעד שהגדרתם, בדקו שאכן קהל היעד שלכם נמצא שם.
    אל תתפזרו עם יותר מידי ערוצי שיווק, הגדירו מספר ערוצי שיווק שתוכלו לתפעל אותם (אם בעצמכם או ע"י אחרים) ותנו להם מטרות ומדדים מוגדרים. הגדירו מה אמור לייצור כל ערוץ (לידים? חשיפה? כניסות לאתר? וכו'), הגדירו מהו המדד לכך, כלומר איך תוכלו לדעת שאכן השגתם את המטרה הזו? הגדירו מהו הצפי שלכם לכל ערוץ (כמה לקוחות הוא יניב לכם? כמה חשיפה? כמה כניסות לאתר וכו') בהתאם למטרה שהגדרתם.

  4. שירותים ומוצרים – בחנו את השירותים המוצרים שאתם מציעים. האם הם עונים על הצרכים של הקהל שלכם? האם הם מציגים אתכם במיטבכם? האם יש בהם חדשנות? האם הרווחיות שלכם מספקת בהם? האם אתם יכולים לחשוב על מוצרים ושירותים חדשים שיכולים לענות לצרכים של הלקוחות שלכם? נסו לבחון האם עלו בקשות או תהיות של לקוחות שלכם על מוצרים שאין לכם? האם יש מוצרים ושירותים מתחומי עיסוק אחרים שאתם יכולים לפתח אותם? בנו לכם לפחות מוצר אחד, שיענה על צורך שהועלה ע"י הלקוחות שלכם.

  5. שיתופי פעולה  – אמרתי בעבר כי 1+1 שווה הרבה יותר מ-2. שיתוף פעולה יכול להניב הרבה לשני הצדדים. בחנו את שיתופי הפעולה הקיימים בפניכם כיום, האם הם עונים לציפיות והמטרות שלכם? האם ישנם שיתופי פעולה אחרים, נוספים, שאתם יכולים ליצור? הדגש ליצירת שיתוף פעולה הוא בראש ובראשונה שאתם מכוונים לאותו קהל יעד. משם תמשיכו.


אז הנה, סידרתי לכם "סדר פסח כהלכתו" מוזמנים להתחיל לעשות סדר בעסק שלכם.

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)