כולם מלחיצים ומדברים על סגירת השנה הישנה ופתיחת השנה החדש. מה זה בכלל אומר? מה זה דורש מכם? בואו נפשט את הדברים, keep it simple, כמו שאני אוהבת.

סגירת שנה מה עושים?

כולם מלחיצים ומדברים על סגירת השנה הישנה ופתיחת השנה החדש. מה זה בכלל אומר? מה זה דורש מכם? בואו נפשט את הדברים, keep it simple, כמו שאני אוהבת. שנתחיל?

למעשה המשמעות של פתיחת שנה וסגירת שנה טמונה ברובה בדוחות הכספיים ובתשלומי המיסים לרשויות. עם זאת זוהי נקודת ציון חשובה. יש לכם כעת אפשרות לראות פעילות של שנה שלמה. זוהי הזדמנות לניתוח נתונים שיכולים לדייק אתכם. כמו כן ניתן לעשות את סיכום הישגי השנה החלפה, ומתוך כך לדייק את היעדים והמטרות לשנה החדשה.


אז ממה מתחילים?

  1. פגישה עם רו"ח – אני מאמינה שרואה החשבון הינו היועץ הכלכלי של העסק. בדיוק בגלל זה אני ממליצה לשבת איתו על הנתונים המספריים אשר פעמים רבות נראים מסובכים מידי. הבינו את המספרים מעבר: מהן ההוצאות האמיתיות של העסק (לא כאלו שהעמסתם לשם מס, אלא משויכות לעסק), מה היו ההכנסות שלכם, מהו שיעור המס שאתם משלמים, ומתוך כך מהי השורה התחתונה שלכם, שורת הרווח. כך תוכלו לגבש את עיקרי היעדים המספריים ביחס לשנה הבאה.

  2. פילוח הכנסות – יש לכם כעת תמונה שנתית של ההכנסות שלכם. בדקו מהם החודשי בעלי ההכנסה הנמוכה יותר. בחנו ממה זה נובע, האם עונתיות? מועדים? השקעה נמוכה יותר בערוצי השיווק? תנו הסבר ליד כל חודש מאתגר שכזה, ובחנו כיצד אתם יכולים להתמודד עם כך. האם ניתן בחודשים הללו להשיק מוצרים חדשים? האם זה הזמן למבצעים? או אולי לבנות מוצרים מתמשכים שיוכלו לחפות על החודשים הללו? החלו לבנות את התכנית המעודכנת שלכם לשנה החדשה.

  3. פילוח לקוחות – אני ממליצה רבות על ביזור לקוחות, כלומר שישנם מגוון לקוחות אשר מניבים את ההכנסות עבור העסק שלכם ואין השענות על מספר מועט של לקוחות (אלא אם כן הגדרתם את עצמכם כחברת בוטיק). לקוח שמהווה מעל ל-20% מההכנסה שלכם, זהו לקוח משמעותי, שמהווה נתח גדול. אני ממליצה לבחון בנקודה זו האם אנו משקיעים יותר מידי בלקוח הזה על חשבון לקוחות אחרים שאנו יכולים להגדיל את ההכנסה בהם או שזוהי בחירה מושכלת.
    כמו – כן כדאי לבדוק את הלקוחות שמהווים אחוזים בודדים של עד כ-3%, ולבחון האם במבחן של עלות מול תועלת, כלומר המשאבים שהשקענו (כספיים, נפשיים, זמן וכו') משקפים את ההכנסה שהלקוח הניב לנו. מתוך כך ניתן להסיק מסקנות לגבי התמחיר שלנו ללקוחות מזדמנים.

  4. פילוח ערוצי שיווק – זהו זמן מצוין לבחון את ערוצי השיווק שלכם. בדקו באילו ערוצי שיווק השקעתם השנה ומהם הסכומים השנתיים שהושקעו. לאחר מכן פלחו את הערוצים עפ"י האפקטיביות שלהם. איזה ערוץ היה הכי אפקטיבי והניב את התוצאות הטובות ביותר ביחס להשקעה שלכם? איזה ערוץ פחות? בחנו האם ישנם ערוצים חדשים שאתם רוצים להשקיע בהם? דייקו את הסכומים להשקעה עפ"י היעדים שהגדרתם בסעיף הראשון.

  5. פילוח מוצרים ושירותים – כאשר יש לכם נתונים שנתיים ברורים, אתם יכולים לבחון מחדש את המוצרים והשירותים שלכם. ראשית התחילו מהמוצרים הנמכרים שלכם. האם הם היו מדויקים עבורכם? הביאו למימוש היכולות שלך? הביעו את הערך המוסף שלכם באופן הראוי? האם הם הניבו לכם את קהל היעד שאליו כיוונתם? מה היו המוצרים הנמכרים עבור קהל היעד האידיאלי שלכם? לאחר בחינת כל אלו בדקו עם עצמכם אילו מוצרים כדאי לכם להשאיר ואילו פחות, איזה מוצר מוביל למוצר הבא והאם המשפך השיווקי שלכם עונה על כך.

כאמור, בסופו של דבר, סיום שנה זוהי רק נקודת ציון בה רשויות המס מתיישרות. עם זאת זוהי הזדמנות נפלאה לראות את העסק שלכם ממבט על, להבין לאן אתם רוצים לכוון, מהם היעדים שלכם לשנה הקרובה ומשם לדייק לאורך כל הדרך. בהצלחה!

 

זה יכול להיות כך אצלך

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)

Share on facebook
Share on linkedin
Share on print
Share on email
סגירת תפריט
דילוג לתוכן