אתם רוצים להגדיל את מספר הלקוחות שלכם. איך אתם נוהגים להתחיל? האם אתם רצים לעבודה עם פעולות לעשייה או שאתם ממגדירי המטרות? ונאמר והגדרתם, איך אתם מגדירים? האם "גיוס לקוחות חדשים" או "גיוס 5 לקוחות חדשים"?
אחד האתגרים הגדולים שלנו כעצמאים הוא לשים מספר, כלומר הצבת יעדים. אנחנו רוצים להשיג משהו, רוצים להגיע ליעד, אך פעמים רבות אנו חוששים הגדיר את המטרה במספרים. מספר הוא מחייב, הוא מגדיר אומדן להצלחה או חוסר הצלחה. אפשר לראות את היעד באופן חיובי יותר, כחלק מהתהליך של פיתוח עסקי, כחלק מההתפתחות העסקית שלכם.
אז אם לא הגעתי ליעד, מה זה אומר עליי?
זה החשש הכי גדול שלנו בהגדרת מספר. אז זהו, שאם לא הגענו ליעד, זה לא אומר עלינו כלום. לגמרי כלום. עם זאת זה יכול להעיד על דרכי הפעולה שלנו, על ערוצים שעבדו טוב יותר מול אלו שעבדו פחות טוב. המספרים נותנים לנו אינדיקציה לכיוון הפעולה שלנו.
אז איך עובדים עם המספרים?
הגדרתם מטרה? הגדרתם מספר? מעולה! עכשיו תגדירו מהם הערוצים שיסייעו לכם להגיע למטרה והגדירו מספר לכל אחד מהערוצים. תוך כדי תנועה, בדקו את הערוצים שלכם. אם משהו לא עובד, העבירו לערוץ אחר שמניב יותר או לחילופין בנו לכם ערוץ חדש נוסף.
המספרים יכולים לתת אינדיקציה בזמן אמת עד כמה כל אחד מהערוצים רלוונטיים ומדויקים לכם. היכולת למפות כל אחד מהערוצים הללו, מדייקת את הדרך שלכם.
אכן ישנו אתגר גדול בהגדרת מספר. זה מחייב אותנו. עם זאת כך אנו יכולים למפות את העשייה שלנו לכדי עלות מול תועלת. כך אנו יכולים לראות את המספרים שמרכיבים את העסק שלנו, ועוד יותר מכך, אנו יכולים להבין מה גורם לנו לממש את המספרים הללו, מתכנון לביצוע.
אז מה עכשיו?
עכשיו תגדירו את המספרים שלכם. קחו את הפעילות הקיימת בעסק שלכם, הגדירו אותה במספרים. הגדירו מה מספר המטרה של כל פעילות, לאיזה מספר אתם רוצים להגיע? מה חשוב לכם להשיג בדרך? כך תוכלו להבין עד כמה הדרכים שהגדרתם להגשמת המטרה שלכם משרתות אתכם.