ישנם טרנדים שנועדו לחלוף, לתת את נגיעתם ולהישכח כאילו לא היו, אך ישנם טרנדים שמתעבים ואף הופכים למגמות משמעותיות בעולם העסקי. אלו טרנדים כדאי לשים לב אליהם, כי הם מתכוונים להישאר פה? בכנות? אני לא נביאה, אך ישנן מגמות מתהוות שאני יכולה להמר עליהן, כי הן תישארנה.

מה הפוקוס של שנת 2020?

ישנם טרנדים שנועדו לחלוף, לתת את נגיעתם ולהישכח כאילו לא היו, אך ישנם טרנדים שמתעבים ואף הופכים למגמות משמעותיות בעולם העסקי. אלו טרנדים כדאי לשים לב אליהם, כי הם מתכוונים להישאר פה? בכנות? אני לא נביאה, אך ישנן מגמות מתהוות שאני יכולה להמר עליהן, כי הן תישארנה.

אז אלו מגמות יוסיפו להתפתח בשנה הזו? מיקדתי לחמש מגמות עיקריות בעיניי:

  1. וידאו – כאשר אני מספרת לילדים שלי שפעם לא היה אינטרנט, פעם לא היו טלפונים סלולריים, הם באמת לא מצליחים לדמיין את חייהם ללא אלו. מי היה מאמין כי בשיעור הראשון שלי בלימודי התואר הראשון בקורס מחשבים, הייתה משימת הערכה לשלוח למרצה מייל עם קובץ מצורף. רמת הלחץ מהמשימה הלא ברורה הזו הייתה מטורפת ואין לי ספק שהמשימה הזו נגנזה מהסילבוס.

הקהלים הצעירים, שמתבגרים והופכים אט אט להיות כוח צרכני משמעותי, נמצאים אך ורק בשוק הדיגיטלי. פלטפורמת הוידאו הולכת ומתחזקת וחווה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות. תראו למשל את TikTok, היא הפכה לרשת חברתית חזקה בעלת 500 מיליון משתמשים, והיא מוסיפה לצמוח ומעפילה על לינקאין, טוויטר ופינטרסט.

  1. ירוק – אורח חיים ירוק כבר מזמן אינו מילה גסה. אנשים ועסקים רבים מאמצים את המגמה הירוקה והופכים אותה לחלק מאורח חייהם היומיומי. חברת ביונדמיט, יצרנית חלבונים על בסיס צמחי, העלתה את שווי המניות שלה כבר מספר פעמים מאז הנפקתה. עבור צרכנים רבים אורח חיים המתחשב בסביבה נוגע לתחומים רבים מעבר למזון. ניתן לראות זאת במוצרי טיפוח והיגיינה, ביגוד ועוד. השווקים מתחילים להיות ירוקים יותר, אך עמוסים יותר. במקום הזה, על עסקים לסייע ללקוח להבין מה המשמעות של בחירה ירוקה עבורו ולהבין טוב יותר מהו הערך המוסף שלכם.

  2. בינה מלאכותית – תעשיית הבינה המלאכותית ממשיכה לגדול ולהתפתח ותשפיע משמעותית על הכלכלה העולמית. הצרכן מבקש יותר ויותר התאמה אישית עבורו ומבקש שיכירו אותו ואת ההעדפות שלו, ועל החברות לעשות את ההתאמה לכך. כאשר עסק מכיר טוב יותר את לקוחותיו, הוא יכול לתת מוצרים ושירותים מותאמים טוב יותר לצרכיו ולחזק עוד יותר את מערכת היחסים שלו עם הלקוח.
    ניתן לראות זאת בחברת שופרסל שהחליטה השנה להתמקד בחנות האונליין שלה, מפתחת אותה ומציעה לצרכן קופונים המותאמים לצריכה שלו , זוכרת מצרכים שהלקוח נוהג לרכוש, ואף שואלת אותו האם שכח מצרכים כלשהם.

  3. מסחר אלקטרוני – העולם הוא שטוח וכיום ניתן להזמין מכל העולם כל מוצר שנרצה. שיעורי הרכישה אונליין עולים ומכפילים את עצמם מידי שנה ועפ"י סטטיסטיקות מוערך כי בעוד ארבע השנים שיעור רכישות אונליין יעמוד על כ-5 טריליון דולר, אז יש למה לצפות. יותר ויותר חברות מצמצמות מיקומים פיזיים ועוברים לרכישה אונליין וקניונים בארץ ועולם מעידים על קשיים.

  4. שירותים דיגיטליים – מגמת הדיגיטל חזקה ועוד תוסיף להתחזק. הצרכן רוצה לקבל את כל השירותים באיכות גבוהה, אך מכל מקום ומבלי לצאת מהבית. החברות מבינות זאת, ואם עד לפני כמה שנים אפליקציות או בנקים וירטואליים היו מעלים גיחוך, כיום זו המציאות וחברות בונות פלטפורמות שלמות אונליין. התחרות עזה ומחייבת את החברות להיות בפיתוח עסקי מתמיד תוך יצירת התאמה מלאה ללקוחות שלהם.


לסיכום, אין ספק העולם העסקי הופך להיות מהיר, יעיל ונגיש יותר, וכל זאת תוך יצירת התאמה אישית לצרכן. הטרנדים הללו כבר הפכו למגמות של ממש, אשר יוסיפו להתפתח ולגדול. זה הזמן לבחון כיצד העסק שלכם מתאים את עצמו למגמות הללו וליצור את ההתאמות בהתאם. בהצלחה!

אהבת?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email