הקורונה טרפה את הקלפים עבור כולנו. ברגע אחד נוצרה מציאות חדשה שהביאה עמה שגרה חדשה שמעולם לא הכרנו. לפתע הבנו שכמעט הכל אפשרי לעשות מרחוק וכל עסק קיבל

יש (גם) יתרונות לקורונה

הקורונה טרפה את הקלפים עבור כולנו. ברגע אחד נוצרה מציאות חדשה שהביאה עמה שגרה חדשה שמעולם לא הכרנו. לפתע הבנו שכמעט הכל אפשרי לעשות מרחוק וכל עסק קיבל "טבילת אש" על התנהלות מרחוק ללא מגע וללא פגישות פנים מול פנים עם הלקוחות.

הקורונה הכתה בכל המשק, בארץ ובעולם ומוטטה עסקים רבים. החכמה היא ללמוד ולהפיק לקחים מהמצב ולהבין כיצד ניתן להמשיך הלאה בעולם העסקי. אז נכון, ישנם תחומים שכפו עליהם סגירה או תנאים מגבילים שלא ממש אפשרו פתיחה, אך ישנם תחומים אחרים שיצרו רענון וחשיבה יצירתית. אז אלו יתרונות הביאה עמה הקורונה? מה היה הערך המוסף שלה?

אז הנה היתרונות המשמעותיים שהביאה עמה הקורונה:

  1. כולם בדיגיטל – פתאום רבים גילו שאפשר לעשות הרבה דברים בדיגיטל. אפשר להזמין קניות מבלי להגיע לסופר, אפשר להיפגש בזום, אפשר לעשות סדנאות מרחוק. החסם המשמעותי של אנשים שחייבים פנים מול פנים בהרבה מאוד שירותים, הוסר. המשמעות היא כי כל עסק צריך לבנות פלטפורמה דיגיטלית. אם אין לכם עדיין פלטפורמה דיגיטלית לשירותים שלכם, צרו חשיבה מחודשת על הדברים ולבחון כיצד אתם יכולים לייעל זאת.


  2. קהלים חדשים – קהלים שנחשבו מסורתיים ופחות עם אוריינטציה טכנולוגית, גילו שעם הסברים ברורים וסבלנות, גם הם יכולים לעשות הכל בפלטפורמה הדיגיטלית. קהלים מבוגרים יותר נכנסו לפלטפורמה הדיגיטלית ועשו בה שימוש, דבר שהיו נמנעים ממנה בעבר בשל חסמים. כעת, כאשר לא הייתה חלופה אחרת, אוכלוסייה מבוגרת עשתה שימוש בשירותים דיגיטליים וגילתה את הנוחות והקלות של עשיית הדברים מבלי לצאת מהבית. לראייה, דברו עם חמי ששנים אני מסבירה לו את היתרונות בהזמנת קניות והוא תמיד התעקש להגיע לסופר וכעת הודיע שימשיך להזמין באינטרנט. כך למעשה נכנס קהל חדש לעולם הדיגיטלי ועסקים שמיהרו להגיב ויצרו מוצרים מותאמים לקהלים המבוגרים יותר, זכו בתמיכתם.

  1. חשיבה יצירתית ומחודשת – מתוך מחקרים עולה, כי כאשר מגבילים אותנו, היצירתיות והחדשנות נמצאת בעיצומה. למשל, אם אגיד לכם לצייר בית, סביר להניח שתעשו מלבן ומשולש מעליו. אך מה יקרה אם אגיד לכם לצייר בית ללא צורות ישרות? היצירתיות תהיה משמעותית הרבה יותר ותגיעו לדברים חדשים. בדיוק באותו האופן, העסקים מצאו את עצמם יוצרים מחדש את העסק שלהם, בונים מחדש את השירותים שלהם ואפילו יוצרים קהלים חדשים.


  2. 100% רייטינג – זוכרים את הימים של ערוץ 1? כשהיה רק ערוץ אחד וכל התוכניות שהיו זכו ל-100% רייטינג? בדיוק באותו האופן היו הרשתות החברתיות בתקופה הזו. כולם גלשו ברשתות החברתיות, וכך כולם זכו לחשיפה מלאה של 100%. הצורך החברתי של האנשים קיים תמיד, גם בימי קורונה, אך בתנאים הללו, נוצרה התאמה למצב. האנשים היו צמאים לקשרים עם אחרים ומצאו את הרשתות החברתיות כדרך לגשר על כך ולהתעדכן מה קורה בחיים של היקרים להם. בצורה הזו הרשתות החברתיות זכו להצפה וחשיפה גדולה.
    אז כל אלו אשר היו עם ערוצים מעודכנים ברשתות חברתיות יכלו פשוט להמשיך את הפעילותם תוך יצירת רלוונטיות למצב הקיים, ולהיחשף לקהלים חדשים.
    אני למשל העלתי את אתגר #קורונע, שעודד את העסקים להמשיך לנוע ולהיות בעשייה גם בימים האלו. האתגר זכה לחשיפה משמעותית וקהל חדש נחשף אליי ואני אליו.

  1. הטענת מצברים – כמה פעמים ביקשתם להוריד הילוך, לקחת קצת אוויר? אז נכון, ההתחלה הכניסה רבים מאתנו להלם, אך עם הזמן נוצרה שגרה חדשה בקצב אחר, וכך יכולנו להטעין את עצמנו, לקחת אוויר ועבוד בקצב פחות אינטנסיבי ממה שאנחנו רגילים בימי השגרה. רבים ניצלו את הזמן להטענת מצברים חשובה ומשמעותית, בכדי לתת אנרגיה להמשך הדרך.

הקורונה יצרה פה שינויים צרכניים גדולים. קהלים חדשים נכנסו לצרכנות דיגיטלית, עסקים המציאו את עצמם מחדש ויצרו שירותים חדשים מותאמים לצריכה מרחוק והפלטפורמות הדיגיטליות הפכו להיות מהותיות עוד יותר. אין לי ספק כי רבים מהשינויים כבר הוטמעו ויישארו. הצרכנים גילו שאפשר לפגוש רופא, לעשות פגישה עסקית ואפילו סדנה מבלי להיפגש. אפשר להזמין תרופות, קניות, ביגוד וכל מה שרוצים באינטרנט וכל אלו חוסכים לנו זמן, המון המון זמן. בסופו של דבר, צרכנים רבים אינם מוכנים לוותר על הרכישה הפיזית, אך היות ונשבר החסם של רכישה דיגיטלית, אני מאמינה כי הצרכנים ישלבו בין מספר ערוצי קנייה, ולכן על העסקים להיערך לכך.

אהבת?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email