טירוף הקורונה כבר ה. מה עושים? כיצד מתמודדים?

עסקים בצל הקורונה

ימים מאתגרים עוברים על העסקים בארץ ובעולם. אובדן ההכנסות המהיר, האווירה, היכולות המצטמצמות של הקהל לשלם, כל אלו מביאות להאטה ואפילו עצירה מוחלטת של עסקים רבים. המציאות המחודשת מקפיאה ומלחיצה, אך ככל שההסתגלות תהיה מהירה יותר, כך נוכל להחיות מהר יותר את העסק, ליצור "שגרת חירום" ולהביא להתאוששות מהירה יותר "ביום שאחרי".

אני מדברת עם עצמאים רבים בימים האלו. כולם באותן התחושות. חלקם מצליחים להיכנס לעשייה יותר, חלקם פחות. החלטתי לרכז כמה וכמה רעיונות שניתן לממש אותם, כל אחד בקצב וביכולות שלו. זוהי תקופה שונה ומאתגרת, אז אל תחמירו עם עצמכם.

אז מה בכל זאת אפשר לעשות בימים אלו?

  1. ראייה מחודשת – עם כל הקושי של המצב, ישנם עדיין צרכים לאנשים. זוהי הזדמנות לעשות חשיבה ולבחון מי הקהל שלי כעת? מה הוא צריך? איך אני יכול לסייע להם? נכון, המשק נמצא בקיפאון מסוים כעת, אך אם זו תהיה המציאות שלנו לשבועות הקרובים, אנשים יתרגלו לכך ובהתאם יצרכו מחדש. נסו לדייק מה הכי משמעותי ללקוחות שלכם ומהי רמת המחירים שאתם יכולים להציע כעת, בהתאם למצב. בחנו את המשאבים הקיימים שלכם והשתמשו בהם באופן מחודש. למשל, חברת ישראייר יצרה שימוש מחודש במטוסי הנוסעים שלה והפכה אותם למטוסי מטען. ככה נכנסות הכנסות לחברה וישנה תעסוקה לחלק מהטייסים. חשבו רחב וללא גבולות.

  2. מוצרים מותאמים – מדברים רבות על המעבר לדיגיטל, על סדנאות מצולמות, על פגישות מרחוק, חנויות דיגיטליות ועוד. בחנו את המוצרים והשירותים שלכם, כיצד אתם יכולים ליצור את הדיוק הזה עבור המוצרים שלכם. למשל, האם אתם יכולים ללמד טכניקה בווידאו? האם אתם יכולים להעביר את הפגישות למרחב הווירטואלי? כיצד אתם יכולים ליצור את ההתאמה הזו בעסק שלכם?

  3. ריענון ערוצי שיווק – ערוצי השיווק שלכם הם הפנים של העסק שלכם. ישנן אינסוף אפשרויות למנף ולשדרג את ערוצי השיווק שלכם ולעשות להם מתיחת פנים. נסו אולי פורמט חדש לפוסטים, אייקונים חדשים, שדרוג של האתר שלכם, הקמת ערוצים חדשים. אני בטוחה שתמצאו מה אפשר לעשות.

  4. העשרה – מאז ומתמיד אני טיפוס שאוהב ללמוד. נצלו את הזמן הזה לפרויקט העשרה עבורכם. אתם יכולים להעמיק בתחום שמעניין אתכם. מצאו נושאים קלילים, כייפים ומעשירים, שאתם תהנו ללמוד אותם ולהעמיק בהם. זה לא חייב להיות תחום עסקי, אפילו אישי. חפשו תחומים שרציתם לפתח והזמן הזה יכול להוות הזדמנות עבורכם.

  5. כתיבה – כתיבה מאוד עוזרת לי לשחרר את תחושת המועקה. מצאו נושאים שבא לכם לכתוב עליהם, ואם הם רלוונטיים למצב, עוד יותר טוב, הכינו תוכן רלוונטי וחברו את הקהל אליכם. אני למשל הרגשתי שדווקא עכשיו, אני רוצה להעלות מוטיבציה ולסייע לבעלי עסקים, אז התחלתי את אתגר ה #קורונע, נעים קדימה גם עם קורונה. מצאו איפה המקום שלכם, מה אתם יכולים לסייע, מה יכול למלא אתכם, וקדימה. גם שיתופים אישיים, באים בחשבון. איך המצב הזה משפיע עליכם, מה אתם חשים וכו'.

  6. שיתופי פעולהזה אולי נשמע מופרך, אך עכשיו כשהתפנה לכם קצת זמן, צרו קשרים עם שירותים משיקים לשירותים שלכם. המשק נמצא כעת בהלם, אך סופו להתאושש ואף להתרגל לשדרה המחודשת הזו. נסו לבחון מיהם הגורמים שאתם יכולים ליצור איתם שיתוף פעולה, האם יש לכם שירותים משלימים עבורם? משיקים אליהם? אני מאמינה ש1+1 שווה הרבה יותר מ-2, אז מנפו זאת.

  7. מטלות שנידחות – מכירים את זה שיש דברים שאתם אומרים שתעשו יום אחד, כל מיני מטלות שחשוב לעשות אותן, אך אין זמן עבורן? אז הנה, קיבלתם זמן. צרו משימות קטנות קטנות והתחילו להשתלט על כל המטלות שחשוב לכן לטפל בהן.

  8. לקחת הפסקה – ואחרי הכל, אם אתם לא בעניין של עשייה, שחררו. זוהי מציאות מאתגרת ולגיטמי ביותר לרצות להוריד הילוך ולשחרר. אל תקשו על עצמכם עם יעדים מאתגרים ולוחות זמנים צפופים.

    התקופה הזו מאתגרת לעסקים קטנים וגדולים כאחד. ככל שנתאים את עצמנו למצב החדש ובד בבד ניצור הערכות ליום שאחרי, כך המציאות תהיה פחות מאתגרת עבורנו ביום שאחרי. אני פה בשבילכם, לכל שאלה ועניין. הרגישו בנוח לפנות אליי, גם אם אנחנו עדיין לא מכירים…

אהבת?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email