המלחמה מכה בעסקים בישראל ומפתיעה אותם. כיצד מנהלים עסק במלחמה? כיצד מייצרים הכנסות במלחמה? הכל במאמר פשוט ויישומי עבורכם.

עסק במלחמה

המלחמה הזו תפסה את כולנו לא מוכנים (תרתי משמע). עם פרוץ המלחמה המשק כולו נכנס להלם ועצירה. כולנו היינו המומים וניסינו לעכל את מה שקורה סביבנו. לאט לאט אנו מבינים, כי המערכה הזו הולכת להיות ארוכה ומשמעותית, ולכן היא מצריכה היערכות כלכלית ותכנון מחדש של הדברים.

רגע לפני הכל חשוב לומר, זו לא מתמטיקה, אין פה תשובה אחת נכונה. חזרה לשגרת עבודה מרגישה לגיטימית לאחד ובלתי אפשרית לאחר. אין כאן נכון או לא נכון, אך יש כאן הכוונה, כיצד לבחון מחדש את הדברים ולהיערך ולנהל מחדש את העסק במצב החדש.

אז איך עושים את זה?

  1. מיפוי ראשוני – המשק אינו במצב רגיל, ולכן ייתכנו שינויים בשירותים והמוצרים שאתם מציעים. בחנו את השירותים והמוצרים שאתם זמינים ויכולים לספק כעת ללקוחותיכם ועשו מיפוי ראשוני, בכדי שתוכלו לדעת מה יש לכם להציע. כמו – כן בחנו מחדש את העלויות שלהם. מוצרי ייבוא או שילוח לחו"ל למשל, התייקר באופן משמעותי וייתכן שנתון זה משנה באופן מהותי את התמחיר שלכם.

  2. בחינת הקהל – כפי שהשירותים והמוצרים שלכם השתנו, ייתכן וגם קהל היעד שלכם השתנה. מי הקהל שהשירותים והמוצרים שלכם הכי רלוונטיים עבורו? האם התווספו קהלים נוספים שניתן לפנות אליהם? האם ישנו קהל שאינו רלוונטי עבורכם? יצירתיות וחשיבה פתוחה זהו המפתח להצלחה בסעיף הזה. נסו לחשוב רחב וכיצד השירותים והמוצרים שלכם יכולים לסייע לקהל הקיים ולקהלים חדשים שלכם, על איזו צורך הוא עונה ואיזו תועלת הוא מעניק להם.

  3. בניית מוצרים – לאחר שבחנתם והגדרתם מחדש את קהל היעד שלכם, זהו הזמן ליצור בנייה מחודשת של מוצרים ושירותים, חבילות ועוד. בחנו את המצב החדש, האם ישנן התאמות שאתם יכולים לעשות? האם ישנן אולי חבילות מרוכזות של מוצרים או שירותים רלוונטיים? נסו לחשוב מה יענה בצורה הכי מדויקת לקהל שלכם כעת.
    בסופו של דבר הקהל עושה שיקולים של עלות מול תועלת. ככל שתהיה ברורה לכם התועלת שהשירותים והמוצרים שלכם מקנים לצרכנים שלכם, כך יהיה קל יותר לקהל לשלם.

  4. שיווק – ערוצי השיווק ודרכי התקשור גם השתנו. האנשים רגישים יותר, פחות פתוחים לשיווק אגרסיבי ועוד פחות סובלניים לשיווק מאולץ (ובאמת שהיו גם הרבה כאלה וזה גרם רק נזק). תהיו אותנטיים, אל תנסו בכוח להכניס את המצב החדש לתוך הפוסטים, אלא שתפו פוסטים שמחוברים לערכי המותג שלכם, המחוברים לשפת המותג שלכם וכמובן שמתחברים ל"אני המאמין" שלכם. הקהל רגיש לזיופים, בייחוד בימים אלו, שווקו בחכמה וברגישות.
    בחנו את ערוצי השיווק. האם הם עדיין רלוונטיים? האם התדירות שהגדרתם היא תדירות רלוונטית גם כעת? בדקו זאת.

  5. תחזית כספית – בהתאם למהלכים השיווקיים שהגדרתם, מהו צפי ההכנסות עבורכם. בסופו של דבר המהלכים הללו צריכים להניב עבורכם תוצאות עסקיות ותוצאות כספיות. הגדירו לאלו תוצאות אתם מצפים, מהו הצפי עבור כל פעולה שאתם מתכוונים לעשות, כך שתוכלו להעריך האם המהלך הצליח או לא ומשם לדייק את הצעדים שלכם ולהסיק מסקנות לגבי ההמשך.

התקופה הזו מאתגרת לעסקים, בייחוד כשהיא מגיעה בסמוך לקורונה, כאשר העסקים רק מתחילים להתאושש ממנה. עם זאת צריך להבין שזוהי המציאות שלנו לתקופה הקרובה, ולכן צריך להיערך לכך ולעשות חשיבה מחודשת.  אם אתם מתקשים, אני מזמינה אתכם לדבר איתי, לסיעור מוחות ולמצוא את הדרך הנכונה עבורכם. לימים שקטים יותר עבור כולנו.

אהבת?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)