כל כך הרבה עסקים יוצאים בימים אלו לחופש מחד, מאידך החששות לאבד לקוחות, לאבד שליטה ולא להיות זמינים ללקוחות שלנו, כל כך מובנים. אז איך עסקים יוצאים לחופש בימים אלו, על אחת כמה וכמה כשמדובר בתקופה מאתגרת במיוחד?
החופש הוא חשוב לכולנו. הוא מאפשר להטעין מצברים, לאגור כוחות, לחדש את האנרגיות ולהגיע עם כוחות מחודשים חזרה לעשייה מלאה. עם זאת, יציאה לא נכונה לחופש, עלולה לפגוע בעסק. אז איך יוצאים לחופש? איך עושים זאת נכון?
- לתקשר – אתם יוצאים לחופש? זה מתוכנן מן הסתם מראש, ולכן עדכנו מראש גם את הלקוחות שלכם, בכדי שלא יהיו מופתעים. עדכנו אותם מהם התאריכים בהם תעדרו, מהו המועד בו תחזרו. כאשר אתם מתקשרים מראש הלקוחות שלכם נערכים מראש, בדיוק כמוכם. אל תותירו אותם מופתעים עם העובדה שאתם יצאתם לחופש. נסו להיערך מראש ובהתאם לצרכים שלהם, הקדימו את הפרויקטים והפגישות הנדרשות מראש.
- זמינות – למרות התכנון וההערכות של הלקוחות ושלכם לחופש, עדיין עליכם להגדיר מתי תהיו זמינים ללקוחות. הגדירו זמינות שהיא הגיונית מבחינתכם ומאפשרת לכם להיות בחופש. למשל פעמיים ביום מענה לטלפונים, מיילים והודעות. עליכם לתת איזשהו מענה או גיבוי (ולו המינימלי) עבור הלקוחות שלכם בתקופה הזו, על מנת לשמר אותם. עדכנו את הלקוחות מי ייתן גיבוי בימים אלו, בכדי שלא יחושו שהם נותרים ללא מענה. עם זאת צרו את האיזון הנכון עבורכם ותקשרו זאת ללקוחות, מתי תהיו זמינים.
- גיבוי – במהלך החופש, דאגו לגיבוי עבורכם. מישהו שיוכל לתת מענה באופן מלא ללקוחות שלכם במקרה לא צפוי המצריך טיפול מהיר. לעיתים, למרות כל ההכנות מראש, אתם תזדקקו לגיבוי ומענה מהיר. מתן גיבוי מהצוות שלכם בחברה ע"י חפיפה מהירה ו/או אנשי מקצוע וקולגות שיכולים לגבות אתכם ואתם אותם בבוא העת, יאפשרו לכם להיות בחופש אמיתי, כי תדעו שיש מי שיכול לתת מענה ללקוחות שלכם גם במקרה של מקרים בלתי צפויים.
עם כל האתגרים לצאת לחופש, החופש הוא חשוב ומשמעותי לכולנו בכדי לאגור כוחות ולהגיע עם כוחות מחודשים לעבודה שלנו. הלקוחות שלנו מבינים זאת (זוכרים? עסקים עושים עם אנשים), אך עלינו לתקשר להם את זה ולתת להם מענה לצרכים שלהם בתקופה בה אנו בחופשה. צאו לחופש, תהנו והטעינו מצברים זה חשוב גם לעשייה העסקית שלכם. חופשה נעימה!