מה קורה כאשר פוליטיקה ועסקים נפגשים? האם זה מומלץ? איך זה יכול להצליח? איך זה יכול להכשל? מה קרה לסלקום? הכל במאמר אחד

כשפוליטיקה ועסקים נפגשים

רק בשבוע שעבר כתבתי מאמר על שבירת השגרה והשפעתה על העולם העסקי. בין המלצות המאמר כתבתי שאני מאמינה שלא כדאי לערב פוליטיקה בעולם העסקי. ביום שלישי האחרון סלקום בחרה לשבות לשעה, כמחאה לטענתה, על הדו קיום, אהבת חינם והאחווה שהופרה.

מי מאתנו לא מתחבר לערכים של אהבת חינם, אחווה, דו קיום? אין ספק שלא כאן טמונה הבעייתיות. אז מדוע התרעומת הייתה גדולה כל כך? מדוע בחרו רבים להתנתק ממנה, המנייה החלה לרדת והרשתות החברתיות החלו להיות מוצפות?

כמה סיבות:

  1. תזמון – באנגלית זה נשמע יותר טוב: ”Timing is everything”. התזמון היה בעייתי מלכתחילה. יום השביתה שנבחר היה יום השביתה של המגזר הערבי שעורר גם כך הרבה מאוד מחלוקת בחברה הישראלית ויצר מתיחות רבה על רקע האירועים האחרונים שהתרחשו.
    סלקום הבינה כי הרוחות מתלהטות ונוצר באז סביב המהלך. במקום לעצור לרגע ולעשות חשיבה מחודשת, היא הוציאה הודעה, כי היא מתנצלת  אם העיתוי נפל ביום של שביתת המגזר ואין קשר בין המקרים (אותה היא הסירה לאחר מכן), אך זה כבר היה מעט מדי ומאוחר מידי.

  2. תקשור – אנחנו נשענים על מסרים ותקשורת שיווקית כל היום. כאשר חברה בסדר גודל של סלקום, אשר תחתיה ישנם ערבים ויהודים ובאמת כל רצונה היה ליצור אחדות ולחזק את הדו קיום והאחווה בין העובדים והחברה הישראלית בכללותה, ייתכן והמילה "מחאה" למהלך אינה מתאימה ושוב מביאה לפרשנות של התנגדות במקום חיבור. חיבור שתי השביתות לאותו היום ואף תקשור השביתה בשם "מחאה" רק העצים את האנטגוניזם של הציבור למהלך.

  3. התנצלות – טעיתם? תתנצלו. סלקום הבינה שהיא שגתה. הכוונה הייתה טובה, אך הביצוע לא היה במיטבו. ההתנצלות איחרה לבוא וקולות רבים טענו, כי ההתנצלות הגיעה רק בשל הפגיעה הכלכלית. אין לי ספק כי תקשור נכון ומהיר יותר של התנצלות יכול היה לעצור את האש בשלביה הראשונים. מעבר לכך ההתנצלות הראשונית הגיעה לתקשורת ולא לרשתות החברתיות והמשבר ברשתות רק המשיך וגעש.

בסופו של יום הימים האלו אינם ימי שגרה, אלו ימים מלאי מתח וכולנו כמהים לחזור לשגרה. סביר להניח שאם סלקום הייתה בוחרת לעשות שביתת אחווה ביום אחר, לא היינו שומעים על כך, או לחלופין אם הייתה בוחרת לעשות פעילות עובדים בערים המעורבות, הייתה זוכה להד תקשורתי חיובי.

זהו סיכון מאוד משמעותי בעולם העסקי לחברות וארגונים להיכנס לעולם הפוליטי ויש לכך מחיר. עם זאת, למרות המספרים שעפים פה באוויר, אל תתנו להם להטעות אתכם. סלקום רחוקה מלפשוט את הרגל מהמשבר הזה (פייק ניוז שרץ ברשת)  ובעוד יום יומיים יירגעו הרוחות לחלוטין.

לימים שקטים יותר.

אהבת?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)