אחד הדברים שאני אוהבת בשיווק, הוא שהוא מתפתח, הוא משתנה ומצליח לייצור מציאות חדשה לעולם העסקים, אבל בסופו של דבר הוא עוסק באנשים. שנת 2018 הייתה שנה מלאת התפתחויות שיווקיות. אילו מהן הולכות להישאר אתנו ל-2019?

המגמות השיווקיות הצפויות ב-2019

אחד הדברים שאני אוהבת בשיווק, הוא שהוא מתפתח, הוא משתנה ומצליח לייצור מציאות חדשה לעולם העסקים, אבל בסופו של דבר הוא עוסק באנשים. שנת 2018 הייתה שנה מלאת התפתחויות שיווקיות. אילו מהן הולכות להישאר אתנו ל-2019?

הקו המשותף שאני יכולה למצוא בכל ההתפתחויות השיווקיות הוא העקרון שאני כל כך מאמינה בו: עסקים עושים אנשים. ככל שנפנים מה זה אומר, כיצד לראות את האדם שעומד מולנו, אבל באמת לראות אותו, כך נוכל להפוך אותו בקלות יותר מלקוח פוטנציאלי ללקוח קיים.
השיווק המסורתי (רדיו, עיתונות וטלוויזיה) הולך ומאבד מערכו, ואילו השפעת התקשורת החברתית הולכת וגדלה.

 אז מהן המגמות שכנראה יישארו אתנו גם ל-2019?

  1. אינסטוש – אינסטוש פה ובגדול, והיא הולכת להשאר. היא מובילת המדיה החברתית הרשמית, אך הזהרו שלא ליצור תלות בלעדי בה. פייסבוק ופינטרסט עדיין ערוצי שיווק משמעותיים, ולכן לא כדאי לוותר עליהם. עם זאת הבלוגים הם אלו שמזינים ועומדים מאחורי הפייסבוק והאינסטגרם ומגדילים את הערך שניתן לקהל. הבלוגים הפכו להיות מוצרים עם תוכן מעמיק ואינפורמטיבי, שמסייע לבסס את המקצועיות שלכם בתחום.

  2. מובילי דעה אם בעבר היינו מעריצים דמות כזו או אחרת ומנסים לעקוב אחרי אורח החיים שלה וההרגלים שלה, כדי להתחקות ולקבל ממנה השראה, הרי שהיום זה ממש פשוט. אנו עוקבים אחרי משפיענים ואחרי דמויות משמעותיות עבורנו ברשתות החברתיות וכל ההתנהלות היומיומית שלהם נגישה לנו.
    הקהל עוקב אחר אנשים שהוא אוהב ומתעניין בהם, ולכן ישנה הקשבה של הקהל לגבי חשיפת מוצרים ושירותים. ישנם מובילי דעה של עשרות אלפים המגיעים לאינספור אנשים בכל פוסט שלהם. עם זאת מובילי דעה, אפילו עם פחות מ-10,000 עוקבים, משפיעים לעיתים אפילו יותר. הם יוצרים מצד הקהל שלהם מקום להזדהות, הם יוצרים תחושה שהם כמו אחד האדם, הם מגיבים לקהל שלהם, נגישים יותר, אינטראקטיביים ובקיאים בתחום שלהם.

  3. שיתוף בתהליכים – הקהל אוהב להרגיש שותף, אוהב לחוש חלק מתהליך, להרגיש חלק ממשהו, הרבה יותר מאשר שנראה לו את התוצר הסופי שנוצר. הקהל אוהב את הסיפור storytelling , את השיתוף, את הבנת הסיפור מאחורי המוצר. ככל שנקדים לשתף את הקהל שלנו, כך הוא ירגיש חלק מהתהליך ויחוש אמפתיה וחיבור למוצר הסופי, כי הוא "מכיר" אותו עוד מההתחלה, מבין את הסיפור שלו, ואף יוסיף וישווק אתכם לסביבה שלו.
    בחנו מהו הסיפור של המותג שלכם, מהו הסיפור של המוצרים שלכם, כיצד אתם יכולים לשתף את הקהל שלכם בתוך העולם של המותג, לחבר אותו לסיפורים ולערכים שלכם. ככל שהקהל ירגיש מחובר יותר ויראה את ההבטחה השיווקית מתקיימת, כך נאמנותו תהיה גבוהה יותר.

  1. אותנטיותהלקוח של היום הוא חכם ומצליח לזהות זיופים ושיווק פיקטיבי. כאשר הקהל מרגיש זיוף כלשהו, רגעים של ספקות או חשש לאי אמת, הוא נוטש, ואף מפתח אנטי. הקהל היום מחפש את השיווק האמיתי, את הערך המוסף והתובנות. עוקבים פיקטיביים או המלצות "מזויפות" ירחיקו את הקהל שלכם. עסקים עושים עם אנשים, הקהל שלכם רוצה להאמין שהוא חשוב לכם כאדם ולא כמקור הכנסה, ולכן הוא מחפש את האותנטיות והאמת שלכם, ולא שתיצורו תמונת שווא מולו.

     

  2. גם וגם – בעקבות התפתחות הערוצים השיווקיים, תמיד פזרו את המאמצים השיווקיים שלכם לרוחב. כלומר היו בכמה ערוצי שיווק שיחד, בהלימה, יתנו את התמונה השיווקית העסקית שלכם. אל תהיו תלויים בערוץ אחד או שניים בלבד, שינוי קל של אלוגריתם או כל דבר אחר, יכול במקרה הזה להפיל את העסק שלכם.

שנת 2019 החלה, ואין לי ספק כי יהיו מגמות וחידושים שגם לא צפיתי. היו עירניים לעסק שלכם, לערותים המתפתחים וכמובן, לקהל היעד שלכם, בכדי להבין את תנודות השוק והפעולות שהוא עושה. אני אוהבת חדשנות ואוהבת לנסות דברים חדשים, כך שמבחינתי כל חידוש שכזה זוהי הזדמנות להגיע לקהל חדש ו/או ליצור רפיטציה (חזרה) של המסרים מול הקהל.
שתהיה לכם שנה נהדרת!

רוצה שכך יהיה אצלך?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email
סגירת תפריט
דילוג לתוכן