אינסטגרם, אינסטה, אינסטוש…איך שלא תקראו לו, כבר אי אפשר להתעלם ממנו. אם בעבר היו מייחסים את האינסטגרם לצעירים בלבד, הרי שבעקבות ירידת החשיפה בפייסבוק רבים נוהרים לשם, וכן, גם קהלים שנחשבים מבוגרים יותר. עם כל הפלטפורמות החברתיות שיש היום, מאתגר להיות תלויים בפלטפורמה אחת. ולכן, אני ממליצה בבניית אסטרטגיה שיווקית להשתמש במספר שיטות שיווק. עם זאת כל פלטפורמה היא עולם ומלואו ויכולה לבלבל ולגרום לנו לאבד מיקוד.
אז רגע לפני שאתם מסתערים על האינסטגרם, הנה קצת טיפים וכלים שיוכלו לסייע לכם:
- קהל היעד – בראש ובראשונה הגדירו לעצמכם מיהו קהל היעד שלכם. למי אתם פונים? מי הקהל האידיאלי שהייתם רוצים לדבר אליו. אני יודעת, הייתם מעדיפים לדבר לכולם, זה ברור לי, אבל אי אפשר לדבר לכולם. בראש ובראשונה האינסטגרם "צעיר" יחסית, ולכן נמצאים בו קהלים צעירים. הקהלים הממש צעירים שבו, בני הנוער וגילאי ה-20 המוקדמות, נמצאים שם יותר, הרבה יותר, ושיעור המעורבות שלהם גבוה משמעותית מקהלים מבוגרים יותר שנמצאים שם.
הגדירו מה מעניין את הקהל שלכם, מהם התחומים הנוספים שהם יגלו בהם התעניינות. נסו להגדיר מהם הצרכים של הקהל הזה? מה אתם יכולים לסייע לו? איזה פתרונות אתם מציעים? ככל שתהיו ממוקדים יותר, כך תדברו מדויק יותר לקהל שלכם. - אסטרטגיית תוכן – זו המהות של הפרופיל שלכם. בראש ובראשונה הגדירו מהם הנושאים שהולכים להיות בפרופיל. היו ממוקדים ובחרו עד 5 נושאים לכל היותר. ההמלצה שלי היא 2-3, בכדי שלא התפזר. במידה ובחרתם 4-5 נושאים, צרו את ההשקות הנכונות ביניהם. למשל: אם אקח כדוגמה את החשבון שלי, יש שם תכנים עסקיים, יש שם תכנים אישיים שמתקשרים לעסקי, אבל בסופו של דבר הכל מדבר לעצמאים.
בהתאם להגדרת הנושאים שבניתם, בדקו אילו נושאים ידברו לקהל שלכם, מה יענה לצורך שלו, מה ייגע בו, מה ירגש אותו. אני ממליצה לחבר בין האישי לעסקי. עסקים עושים עם אנשים ואנשים מתחברים לפאן האישי שלנו ודרכו עוברים לעסקי. בעיניי חוק ה-20/80 עובד פה מצוין.
- ויזואל – בשונה מהפייסבוק, באינטרגרם נהוג לכתוב פחות, הרבה פחות. כאן הויזואליות דומיננטית הרבה יותר מטקסט. בדיוק בשל כך חשוב לשמור על עקביות. עקביות בנראות, עקביות בפילטרים, כלומר בעיצוב התמונה (מסגרת, צבעוניות, גריד, בהירות וכו'), בכדי שתהיה "טביעת אצבע" שלכם על גבי התמונות. בעבר כתבתי על חמשת האפליקציות הכי שימושיות, בין היתר כתבתי על אפליקציית עיצוב תמונות ותוכנת הוספת לוגו איכותית. בנוסף לכך ישנה אפליקציה נהדרת לחיתוך תמונות –9 square , היא פשוטה ונוחה לשימוש, בדיוק כמו שאני אוהבת. בסטורי לעומת הפוסטים השוטפים, משתמשים לתוכן קליל יותר, הנפשות קצרות ומשעשעות וכדומה.
- לינקים – זהו עקב אכילס של האינסטגרם. אין אפשרות לשים לינקים, אך ישנה אפשרות לשימוש בלינק שישנו בהגדרת הפרופיל שלכם, בביו. הפנו את העוקבים שלכם אליו, שימו שם את הלינק הרלוונטי לפרסום שלכם. עם זאת ממליצה לכם שלא לעשות שימוש תדיר בכך, היות וזה אינו הייעוד העיקרי של האינטרגרם, וההמרות בהתאם.
- האשטאג – אחד הנושאים המדוברים הוא ההאשטאג. כמה? איפה? אז בואו שנייה נעשה סדר בדברים. האשטאג נועד ל"תייג" את הפוסטים שלנו תחת נושאים רלוונטיים. כלומר אם תייגתי "ייעוץ עסקי לעסקים", אז תחת החיפוש ייעוץ עסקי לעסקים, אני אמצא את הפוסט שלי ועוד אחרים, וכך יצרתי מסלול נוסף שבו הקהל שלי יכול להגיע אליי. האינסטגרם מאפשר עד 30 האשטגים לפוסט. ההמלצה שלי היא לעשות עד 10 האשטגים ולשלב בין נושאים עשירי תיוג לבין נושאים ייחודיים.
- מעורבות – ברור לכולנו שאנו רוצים להשיג כמה שיותר עוקבים, אך בכדי שזה יקרה חשוב להגיב תגובות שמגיבים לכם, להגיב לאנשים אחרים, בדגש על אלו שנמנים עם הקהל שלכם או פוטנציאל לשיתוף פעולה פרגון ושיתופי פעולה. האינטראקציה הזו עם פרופילים אחרים מניבה עוקבים נוספים.
אז אני מזמינה אתכם לאינסטגרם שלי, בו יש כלים לעסקים, ומאידך נגיעה אישית מהחיים שלי.