אומרים שההתחלות תמיד קשות. אז אומרים, זה לא חייב להיות קשה, זה פשוט חדש ולא מוכר, אז זה מאתגר. הקמתם עסק חדש, כבר פניתם לחברים, למכרים ולמשפחה, אבל עדיין, העסק לא מניב את ההכנסות שרציתם. אתם מתחילים לחשוב אם בכלל עשיתם את הצעד הנכון וכל הזמן הפנוי הזה מפנה הרבה זמן לחששות ומחשבות מעכבות.
אז רגע, העסק רק התחיל, צריך אורך רוח ולעבוד באופן ממוקד וברור בכדי שהוא יצליח. אז מה עושים?
מיקוד עסקי בחמישה תחומים עיקריים:
- מיקוד מטרות – תגדירו מה המטרות שלכם. אם לא תגדירו את המטרות שלכם, איך תדעו אם השגתם את המטרה שלכם או לא? איך תדעו אם הגעתם ליעד? ולכן לפני שאתם מתחילים לפעול, היו ממוקדים והגדירו מהן המטרות שלכם. מה אתם רוצים להשיג עם יעדים מספריים ותאריכי יעד להשגה.
- מיקוד קהל יעד – הגדירו מיהו קהל היעד שלכם. הגדרת קהל היעד שלכם מאפשרת לכם לפנות אליו בצורה הטובה ביותר, כי כך אתם יכולים לדבר אליו ישירות ולהעמיק את הרכישה של הקהל הזה מכם. אתם מבינים אותו בצורה הטובה ביותר, אתם מבינים מה הצרכים והאתגרים שלו וכיצד אתם יכולים לסייע לו. אתם יוצרים מומחיות בקהל הזה ואם יגיע גם קהל אחר – נהדר, מה טוב.
מיקוד ערוצי שיווק – מאוד מאתגר לעשות מלאאא ערוצי שיווק. קשה להיות נוכחים בכולם. הגדירו לכם שלושה ערוצים משמעותיים שאתם רוצים להיות בהם. אם למשל פייסבוק, הגדירו לכם מה בפייסבוק – אילו קבוצות, אם אתם רוצים לקדם את הדף שלכם, אז הגדירו כמה פוסטים בשבוע. היו ממוקדם ועשו את המקסימום בערוצים שבחרתם.
מיקוד התמחות – הגדירו מהי ההתמחות שלכם. ההתעמקות בהתמחות שלכם ויוצרת מקצועיות במקום פיזור. כאשר אתם "גם וגם וגם", אתם למעשה לא ממוקדים עבור הלקוחות שלכם, והאם אתם יודעים לעשות הכל מהכל הכי טוב? הגדירו את ההתמחות שלכם, כדי שגם הלקוחות שלכם ידעו שאתם מומחים בתחומכם ויוכלו להפנות אליכם לקוחות נוספים.
מיקוד הפניות – שתפו את כולם במה אתם עושים. תתפלאו, נראה לכם שכולם יודעים מה אתם עושים, אבל לא, ממש לא. לא כולם מבינים ויודעים מה אתם עושים שתפו באופן הבא: אני יועצת עסקית (מקצוע), מתמחה במינוף עסקים ושיווק (התמחות ומיקוד). אם אתם מכירים עסקים שיש להם אתגר בהגדלת ההכנסות (קהל יעד), תפנו אותם אליי.
ככל שהמסרים והעשייה שלכם תהיה ממוקדת יותר, כך המעגלים סביבכם ידעו להפנות עבורכם לקוחות נכונים יותר ואתם תוכלו להוסיף להתמחות שלכם, זהו מעגל שמזין את עצמו.