כל שני וחמישי הודעה דרמטית מצוקי, פייסבוק מודיע על שינוי של אלוגריתם חדש. גזרות חדשות הגיעו גם לאינסטגרם (או אולי אלו בכלל שמועות?), הערוץ החדש שרבים מצאו בו א תקוותם החדשה. מה יהיה? איך אפשר לעקוב אחרי כל השינויים האלו? איך אפשר להישאר רלוונטים ולהיות נוכחים עבור הקהל שלנו? אתגר לא פשוט! בסופו של דבר אם המדיות הללו לא ישתנו ולא ישנו את פניהן, הן יהפכו לדינוזאורים ולא רלוונטיות. הן חייבות להשתנות ולשנות את עצמן, כדי ליצור חדשנות, להביא בשורה חדשה ולגרום לכולם להתחדש יחד איתם. אבל איך אנחנו אמורים להתחדש איתם כל פעם מחדש?
אז הנה כמה פתרונות שיכולים לסייע לכם ולתת מענה לכל השינויים הללו:
- ערך מעל הכל – כאשר אתם נותנים ערך ללקוחות הפוטנציאליים שלכם, כאשר אתם מראים להם שיש לכם מה לתת להם, הרבה מעבר מלמכור להם, הם מבינים שכדאי להם לעקוב אחריכם. כאשר הלקוח מבין שאתם נותנים לו ערך, הרבה ערך, הוא מבין שכדאי לו להישאר אתכם. הוא יביע עניין, מעורבות ויזכור אתכם. לא תוכלו לבקש יותר מזה. ערך זה ערך נטו, ללא פרסום, ללא מכירה, משהו שהוא יוכל לקחת ולמנף זאת לעשייה שלו.
- אינטראקציה – כמה מעצבן אתכם שרק אומרים לכם מה לעשות? שלא שואלים אתכם מה דעתכם? מה אתם חושבים, מה השתנה אצלכם? התעניינו בלקוחות שלכם, בקשו מהם לשתף אתכם במגמות חדשות, מה מעניין אותם, מה השתנה אצלם. דרך האינטראקציה והתקשרות עם הלקוחות תגלו עולם ומלואו! תוכלו לייצר חדשנות, תוכלו ליצור ולגלות טרנדים חדשים לפי הצרכים של הלקוח. כל כך חשוב להיות עם האצבע על הדופק, לשוחח ולתקשר עם הקהל שלנו.
- הקשבה – יצרתם שיחות עם הקהל שלכם? מעולה. עכשיו הזמן להקשיב. אנחנו עייפים ממכירות, עייפים ממסרים שיווקיים. אנחנו מוצאים את עצמנו מידי יום ביומו סביב אינסוף פרסומות גלויות וסמויות, כמה אפשר? אנחנו כבר אדישים לכל.
אנחנו מוכנים לגלות מעט הקשבה למסרים שיווקיים רק כאשר זה נוגע לצורך שלנו. הקשיבו לקהל שלכם, תבינו מה הצורך שלו, תחושו אותו, היו ערים אליו ודברו אותו באמת, לא בצורה מזויפת, אלא באופן אמיתי ומכל הלב.
- קבוצות בפייסבוק – שנייה לפני שאתם מספרים לי שאתם חברים במיליון קבוצות, אני רוצה להסביר משהו. לעשות לייק לקבוצה, להיכנס פעם בשבוע ליום הפרסום בקבוצה, לזרוק מודעה וללכת, זו לא מה שיגרום לחשיפה ולאינספור לידים לעסק שלכם. א-ב-ל אם תהיו נוכחים, תקחו חלק, תגלו מעורבות, תגיבו, תהיו בקבוצה ותהפכו לחלק ממנה, זה כבר סיפור אחר. אנשים עושים עסקים עם אנשים, אז תנו שיכירו אתכם ולא שתזרקו פרסום ותלכו. תשארו לקפה, תפטפטו, ספרו קצת על עצמכם ואז נעשה גם עסקים. ואם בא לכם קבוצה עסקית איכותית במיוחד, אתם מוזמנים לקבוצה אנשים יוצרים עסקים, שאני מנהלת עם חבר מקצוען בתחום הדיגיטל, עידן לוי.
צוקי וחבריו יכולים לשנות הרבה אלוגריתמים, אבל יש דברים שלא ישתנו לעולם. אנשים אוהבים שמתייחסים אליהם, שלא רואים בהם עוד מספר, עוד מקור הכנסה. צרו קשרים עם הקהל שלכם. אלו לא בעלי עסקים, אלו לא לקוחות, אלו אנשים. עסקים עושים עם אנשים. התנהגו עמם כפי שהייתם רוצים שיתנהגו עמכם והאמינו לי, כך החשיפה שלכם תגדל גם בלי קשר לצוקי.