כמה חשובה האהבה לעסק וגיוס הסביבה הקרובה לכך

רק יום לאהבה ומשפחה?

אתמול חל יום האהבה והיום חל יום המשפחה. הסמיכות הזו כל כך נפלאה בעיניי ומתחברת לעולם העסקים.  תחשבו רגע על התאהבות שהייתה לכם, על ההתרגשות, הרצון להיפגש עוד ועוד, לעשות יחד עוד דברים, ליצור חוויות ביחד והפרפרים הנהדרים, הפרפרים האלו שמרגישים בבטן. בדיוק ככה כדאי לאהוב בעסק שלכם, עם התשוקה הגדולה כפי שכתבתי במאמר של שבוע שעבר.

במקביל לאהבה והתשוקה הגדולה הזו, חשוב לייצר את המשפחה האידיאלית סביבכם בעסק. אני מאמינה שמשפחה בוחרים. אנחנו יכולים וצריכים לבחור את מי אנחנו רוצים סביבנו, מי אנחנו רוצים שיקיף אותנו, שיהיה בסביבתנו, סביבה תומכת.


האידיאל הוא לחגוג יום האהבה ויום המשפחה כל יום ביומו בעסק שלכם.

אז מה אפשר לעשות בכדי לשמר זאת?

  1. ייעוד – אני יודעת, זה נשמע ממש מושג גדול, אבל זה ממש פשוט. ייעוד זו התשוקה הגדולה שמבחינתכם העסק שלכם נועד להגשים. הייעוד העסקי של העסק שלי נמצא בהלימה מלאה לחזון שלכם, למקום שאליו אתם רוצים לקחת את העסק שלכם בטווח הארוך. כאשר משהו או מישהו יזיזו אתכם מהייעוד שלכם, מהאהבה הגדולה שלכם, אתם תרגישו. זה ירגיש לכם לא בדיוק אתם, לא בדיוק העסק שלכם, אתם תמצאו בכל הכוח סיבות מדוע לא לעשות זאת. אז אין צורך לחפש, פשוט בדקו עם עצמכם האם זה עדיין מחובר לייעוד שלכם, לתשוקה, לאהבה ולהתרגשות הגדולה שלכם.

  2. הקשבה – אנחנו פעמים רבות מקבלים עצות מרבים, טובים ומוכשרים, אבל כלכליות וטובות ככל שהן יהיו, אם יש משהו בתחושת הבטן שגורם לכם להרגיש עם זה לא בנוח, היו קשובים ועצרו לרגע.  נתחו על מה זה "יושב" מבחינתכם, למה זה מרגיש לכם לא בנוח. אחת השיטות שאני ממליצה עליהן היא לכתוב את התחושות. הכתיבה משחררת ונותנת פרופורציה לתחושת הבטן. לכל שיקול שעומד לפניכם, הגדירו דירוג כמה הוא משמעותי עבורכם וכך תוכלו להבין עד כמה מהותיים השיקולים שלכם. היו קשובים לעצמכם, כי בסופו של דבר, איזו החלטה שלא תהיה, אתם אלו שבסופו של דבר תיקחו עליה את האחריות.

  3. סביבה – אומרים שמשפחה לא בוחרים, אז אומרים, אבל משפחה לגמרי בוחרים. משפחה ביולוגית לאו דווקא הינה המשפחה התומכת והאידיאלית שתבקשו לעצמכם, ולכן בחרו את המשפחה שלכם בקפידה.
    ניהול עסק עצמאי הינו אתגר בפני עצמו, ואין צורך להוסיף אליו אתגרים נוספים. בחרו את ה"נבחרת" שלכם, מי יהיו אלו שיהוו הסביבה התומכת עבורכם, שיהיו אוזן קשבת, שיוכלו להכיל, לא לבקר ועדיין, יוכלו לשים לכם מראות ולכוון אתכם באהבה, ולא מתוך אינטרסים. אתם יכולים מתוך הסביבה הזו להגדיר למי תספרו מה ועד כמה. הסביבה יכולה להשתנות בהתאם לנסיבות, לזמן, והרגישו בנוח לעדכן אותה בהתאם.

  4. פחד – אני מאמינה שיש לאמץ את הפחד. לאחרונה מישהו אמר לי שאני "נכנסת" בפחד, יוצאת מולו. האמת? אני פשוט לא אוהבת חוסר ודאות, ומאתגר אותי מצב של "בין לבין". אני מעדיפה להכריע, לכאן או לכאן, אבל להכריע. כאשר עומד מולי הפחד אני כותבת את כל הפחדים שלי, כולם כולל כולם. לאחר מכן אני עוברת סעיף סעיף ופשוט כותבת מה הפתרון לזה, איזו חלופה אחרת יש לזה, בוחנת האם באמת הצעד שאני אעשה הוא זה שיכול למנוע או לגרום לכך, וכך לאט לאט מפרקת את הפחד ומקבלת החלטה. כן או לא. נקודה.

אני מאמינה שעסקים עושים באהבה או לא עושים בכלל. עולם העסקים טומן בחובו כל כך הרבה אתגרים, אך כשאוהבים את הדרך, אוהבים את העיסוק, קל יותר לשאת את האתגרים העומדים בפנינו ואנו מלאי תשוקה לעשייה חדשה. אז תחגגו כל יום מחדש את יום האהבה ובחרו את המשפחה שתהיה סביבכם, בכדי להטעין אתכם.

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)