איך מתחילים שנה בעסק שלך? התחלה נכונה תביא למינוף ופיתוח עסקי

פותחים שנה – חלק א'

אז אחרי שבשבוע שעבר סגרנו שנה, השבוע פתחנו שנה חדשה. אז רגע לפני שאתם מתחיל להסתער על תכנית עם יעדים, מטרות, מספרים וגאנטים, קודם תקראו את המאמר שכתבתי בשבוע שעבר: סוגרים שנה, בכדי שתוכלו להיות מוכנים יותר לקראת פתיחת השנה שלכם.

וכעת, כאשר יש לכם את המסקנות בנוגע לנתונים הבאים: רמת ההוצאות שלכם, רמת ההכנסות ורמת הרווח שלכם בשנה האחרונה. כמו – כן עשיתם מיפוי של הלקוחות שלכם, וכעת אתם יודעים מיהו קהל הלקוחות שלכם, מהו שיעור הלקוחות החדשים ומיהו הקהל האידיאלי שלכם. בחנתם את המוצרים והשירותים שלכם ולבסוף את ערוצי השיווק הקיימים.

אז אחרי שיש בידכם את התובנות של סגירת השנה, בואו נתחיל את השנה כמו שצריך. אז ממה מתחילים?

  1. הגדרת חזון – בנו לכם את החזון לשנה הבאה, המקום שאליו אתם רוצים להגיע. חזון זה לא רק להרצל, חזון זה לכל עסק שרוצה להגיע רחוק. זוהי למעשה תמונת העתיד שלכם.
    עצמו עיניים, דמיינו לכם את תמונת העתיד שלכם, תכתבו לכם איך הדברים נראים בעוד חמש שנים מהיום, בלשון הווה. דרך נוספת לכך, היא לכתוב על עצמכם כתבה שמתפרסמת בעוד 5 שנים.
    ציינו בחזון שלכם כיצד נראית השנה שלכם, מה הגשמתם?
    איך תדעו שיצרתם חזון אמיתי? כשתרגישו צביטה בבטן, התרגשות גדולה כאשר תקראו אותו. אם התרגשתם וזה גורם לכם לבוסט של מוטיבציה לעשייה – זה החזון שלכם. אם לאו, דייקו אותו והפכו אותו לכזה.

2. הגדרת מטרות – מה המטרות העיקריות שאתם רוצים להשיג בשנה הזו? אילו מטרות? השתמשו במודל SMART בכדי שתוכלו לדייק את המטרות שלכם, כי זהו חלק משמעותי מההגשמה שלהן. אני ממליצה על הגדרה של שלוש עד חמש מטרות לכל היותר, בכדי שתהיו ממוקדים בעשייה שלכם.
מטרות עפ"י מודל SMART הן מדויקות, מדידות, ברות השגה, רלוונטיות ומעל לכל – מוגדרות בזמן. הפכו כל מטרה למפורטת, מדויקת וברורה. ככל שהיא תהיה מדויקת יותר, כך תוכלו לסלול את הדרך אליה.


3. אבני דרך – בניית אבני הדרך להשגה, זוהי למעשה סלילת הדרך להשגה. אלו למעשה מטרות הביניים של המטרות הגדולות שהצבתם לעצמכם.
פרקו את המשימות הגדולות למשימות קטנות, והגדירו זמני ביניים עבורן.

לדוגמא: אם הגדרתם יעד הכנסות שנתי של 100,000 ש"ח, פרקו אותו לחודשים, משם לשבועות ואפילו לימים אם צריך. כך היעד יהפוך למוחשי עבורכם.

4. הוצאות הכנסות ומה שביניהן – זה אחד מהחלקים המאתגרים עבור עסקים. הגדרת המספרים הגדולים. זוכרים את הניתוח שעשיתם בשבוע שעבר? מעולה, כעת בחנו את טבלת ההוצאות שלכם. אלו הוצאות אתם יכולים להפחית? אלו הוצאות, או נכון יותר השקעות, אתם מתכוונים להשקיע בעסק? הגדירו מהו הסכום לכך בכדי שתוכלו להיערך לכך תקציבית.
בדיוק באותו האופן, הגדירו את רמת הרווח הרצויה עבורכם לשנה הזו, ובהתאם לכך הגדירו את ההכנסות הנדרשות לכך.
כעת, לאחר שיש לכם יעד הכנסות ברור יותר, בחנו את המטרות שלכם מחדש, האם הן תואמות לרמת ההכנסות שלכם? האם המטרות שהגדרתם מתחברות ליעדים שהגדרתם? אם כן, מעולה, אם לאו – דייקו שנית.

זהו חלקו הראשון של המאמר פותחים שנה, בשבוע הבא אתייחס לחלק של האסטרטגיה השיווקית בהיבט של פתיחת שנה, אכן יש למה לחכות. בינתיים, מוזמנים לשתף אותי ביעדים שלכם ולשאול שאלות לדיוק. נתראה בשבוע הבא…

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)