בניית חזון היא לא רק להרצל, אלא דבר חשוב לכל עסק, הבסיס לכל.

חזון? מה אני הרצל?

כשאני מתחילה תהליך עם  לקוחות שלי, אני שואלת אותם מה החזון שלהם. לא פעם אני שומעת תגובות כמו: "מה אני הרצל? איזה חזון?" אז נכון, חזון נשמע מושג גדול ואולי גדול מידי, אבל כדאי להקדיש כמה דקות של קריאה,  ואסביר לכם  מדוע החזון חשוב לכל אחד ואחת מאתנו בכל תחום בחיינו.

החזון נותן לנו תמונה עתידית של העתיד האידיאלי שהיינו רוצים עבורנו, בכל תחום בחיים שתבחרו: קריירה, משפחה, זוגיות, תחביבים וכו'. כאשר יש לכם תמונת חזון ברורה, אתם מצליחים לראות את העתיד כאילו הוא כבר כאן. כאשר אתם יודעים לאן אתם מכוונים, אתם יכולים כעת להתחיל לפעול לעבר הגשמת החזון שלכם, צעד אחר צעד, נדבך אחר נדבך.

החזון הינו תמונת העתיד שהיינו רוצים שתהיה בטווח הארוך, כאשר הטווח הארוך הוא סובייקטיבי, ויכול להיות עבור אחד שנה ועבור האחר עשר שנים, כאמור סובייקטיבי. תמונת החזון צריכה להיות מוחשית, ברורה ובעיקר מ-ר-ג-ש-ת , כדי שבאמת תרצו להגיע לשם!

כתיבת החזון צריכה להיות עם ראייה להווה, כלומר רשמו "בתאריך X אני….." ומשם תתחילו לרשום את כל החזון בלשון הווה. תוסיפו לתמונה הזו מה אתם שם, מה מרגש אתכם, איך אתם מרגישים, מה התרומה שלכם לאחרים.  תתפלאו כמה פרטים יעלו, כמה דברים יצוצו פתאום ותבינו כמה הם חשובים לכם. רשמו את האנשים המשמעותיים שמופיעים בחזון שלכן בהקשר לתחום שבו בחרתם ומה המערכת יחסים בינכם.

כאשר החזון יהיה כתוב לכם באופן משמעותי ומרגש ותוכלו לפרוט אותו לפעולות, לאט לאט תראו איך אתם מגשימים אותו, שלב אחר שלב. אין ספק כי החזון מתעדכן בהתאם לשינויים שחלים אצלנו, אצל אחרים, דברים שהתפתחו ועוד. אבל כאשר אנחנו יודעים מהו הכיוון, לאן אנו הולכים, אנו יודעים לאן לכוון.

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)