אחד מהמפתחות להצלחה בכלל ועסק בפרט הוא מיקוד. כאשר אנחנו ממוקדים, יודעים מהי המטרה שלפנינו, הדרך להשגתה מאתגרת, אבל לפחות אנחנו יודעים לאן לכוון. המיקוד בעסק הוא משמעותי עוד יותר. זה מתחיל מהדברים הקטנים ומגיע עד לגדולים.

מיקוד מיקוד מיקוד

בעיני, אחד מהמפתחות להצלחה בכלל ועסק בפרט הוא מיקוד. כאשר אנחנו ממוקדים, יודעים מהי המטרה שלפנינו, הדרך להשגתה מאתגרת, אבל לפחות אנחנו יודעים לאן לכוון. המיקוד בעסק הוא משמעותי עוד יותר. זה מתחיל מהדברים הקטנים ומגיע עד לגדולים.

אז הנה חמש נקודות מרכזיות חשובות למיקוד בעסק:

  1. חזון – אני מאמינה שכל עסק צריך חזון. החזון מאפשר לך לכוון את העסק למקום שאליו תרצה להביא אותו. כאשר יש חזון ברור, ישנה תמונה ברורה מול העיניים וכל הזמן העשייה בעסק הינה סביב החזון הזה. החזון של העסק שלכם הוא ליבת המיקוד של העסק. דרכו אתם יכולים להגשים את מימוש העסק שלכם. החזון יכול להשתנות והוא דינמי, אבל הוא חי וקיים בכם, ואתם יודעים לאן לכוון, וזה סופר ממוקד!

  2. קהל היעד – עלינו להגדיר בהגדרה מצומצמת (אם כי לא מצומצמת מידי) מיהו קהל היעד שלנו. במקרה הזה כאשר נמקד את עצמנו בקהל היעד שלנו, נוכל לבנות את המסרים הנכונים, לאתר היכן נמצא קהל היעד שלנו ולהגיע אליו.

  3. מוצרים ו/או שירותים – תתפלאו כמה עסקים לא יודעים להגדיר מה העיסוק שלהם או גרוע מכך, מהם המוצרים ו/או השירותים שהם מציעים. אל תציעו היצע מוצרים רחב מידי, זה יגרום ללקוחות להתבלבל, לאבד עניין ולנטוש. תאפשרו סל מוצרים ו/או שירותים ממוקד שמציג את עיקר היכולות שלכם ותהיו גמישים (עד כמה שניתן) בהתאמת המוצר ו/או השירות ללקוח.

  4. ערוצי שיווק זו אחת מהנקודות המאתגרות שיש לעסק, להיות ממוקדים בערוצי השיווק. יש לנו חזון, יש קהל יעד, יש מוצרים ו/או שירותים ברורים להציע לו אנחנו מסמנים לנו את קהל ואז, אנחנו בונים מלא מלא ערוצים להגיע לשם. חלק מהערוצים מוציאים מאתנו השקעה רבה (זמן, כסף, נפש…) וחלק פחות, ואנחנו מתחילים להתפזר. עושים הכל מהכל. כאן אני מציעה לעצור לרגע. לבנות בצורה ברורה איך תרצו להגיע ליעד שהצבתם, כמה אמור להניב כל ערוץ, אילו משאבים נדרשים מכם, אילו חלופות ישנן ואת מי אתם יכולים לרתום לכך. כאשר הכל יהיה לכם כתוב, לרבות המשאבים הנדרשים, תוכלו להיות בבקרה על העשייה שלכן, וכן, ממוקדים.

  5. ניהול זמן – יש אשליה כזו, בייחוד לאלו שרואים את העצמאים מהצד, שהעצמאי יכול לעשות בלו"ז שלו ככל העולה על רוחו, לוקח לו חופשים בלי סוף ויש אפילו שנת צהרים קבועה בלו"ז – מיתוסים על עצמאים אני קוראת לזה. זה אמנם רחוק מהמציאות, אבל חשוב לנהל את הזמן נכון. זהו המשאב היחיד שאין לנו את היכולת להגדיל אותו.

היו ממוקדים ובנו לכם תוכנית פעולה. רשמו לכם גם פגישות עם עצמכם בנושאים מסוימים בכדי להיות ממוקדים וברורים (אפילו לעצמכם) מה אתם הולכים לעשות. אתם מוצאים את עצמכם עם "גוזלי זמן" חיצוניים (משפחה, חברים, פייסבוק, טלוויזיה וכו')? נטרלו אותם כך שבאמת תוכלו להיות ממוקדים בעשייה שלכם.

המיקוד הוא משמעותי עבור העסק שלכם והינו אחד ממנועי הצמיחה שלו. אז אם אתם רוצים לשמור על המיקוד בעסק שלכם, אני מזמינה אתכם להצטרף אליי לתהליך שבו תוכלו לעלות את העסק שלכם מדרגה.

אהבת?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)