איך מגשימים מטרות? איך הופכים חלום למציאות?

איך מגשימים מטרות?

ב-1969 נחת האדם הראשון על הירח. אם הייתם שואלים כמה שנים לפני כן האם זה אפשרי, אני לא בטוחה שאנשים רבים היו עונים לכם שכן. היום בחכמת הבדיעבד, לכולנו ברור שניתן להגיע לירח, אבל מה היה קורה אם לא היו אנשים שמאמינים שזה אפשרי? מה היה קורה לו היו מבטלים את אלו שהעלו את הרעיון?

בדיוק בסיטואציה כזו אני מוצאת בעלי עסקים. אנשים עם חזון, עם רעיון מדהים, חולמים, רוצים להעלות אותו, ופוף, אחרים או הם עצמם מנפצים להם את החלום בפנים, מבטלים אותם ואומרים שזה כלל לא אפשרי. אז איך הופכים חלום למציאות? איך מגשימים את המטרות שהגדרתם, מעבר למודל SMART שעליו כבר הסברתי בעבר,  הנה כמה טיפים במיוחד בשבילכם:

  1. חזון – נכון, חזון נשמע לפעמים כמו משהו ענק וגדול, ורלוונטי אולי רק להרצל, אבל החזון ממקד. החזון נותן לנו את הכיוון אליו אנחנו מכוונים, מכוון אותנו למקום שאליו אנחנו רוצים להגיע עם העסק והעשייה בהתאם. כלומר כשאנחנו מגדירים פעולה שאנחנו רוצים לעשותה, אנו יודעים שהיא חלק מתוכנית אחת גדולה, חלק מחזון, ומטרתה לקדם אותנו.

  1. תכנית פעולה – קחו את הרעיון הגדול שלכם והתחילו לפרוט אותו שלב אחר שלב לתוכנית פעולה. הגדירו את המשימות שיש לעשות בכדי להגשימו. משימות מהקטנות ביותר עד לגדולות. הגדירו מהם המשאבים הנדרשים, מי אתם יכולים לגייס לכך, מה היעד לכל משימה, כלומר כיצד תדעו שהגשמתם אותה. עבודה כאן.

  2. סביבה תומכת – סביבה תומכת הכוונה היא לסביבת אנשים שבאמת יכולים לקדם אתכם. אנשים שמטעינים אתכם ונותנים לכם מוטיבציה. אנשים הקרובים אליכם לאו דווקא עונים על ההגדרה של סביבה תומכת. תבדקו האם הם באמת מקדמים אתכם, האם אתם מקבלים מהם מוטיבציה להמשך עשייה, האם הם מפרים אתכם.
    אם כן, מעולה, אם לא, תבינו זאת ושחררו אותם. אל תשתפו אותם בכל המידע והידע שיש ברשותכם.

  3. כוח ההתמדה – חלק ניכר מאלמנט ההצלחה הוא ההתמדה. העשייה פעם אחר פעם עם בחינת חוסר ההצלחה ושיפור העשייה המחודשת יוצרים את ההצלחה. אז עם כל הקושי בדבר, אל תפסיקו, גם כשמאתגר תמשיכו. לא תאמינו כמה ההתמדה משתלמת. הסביבה התומכת תסייע לכם להטענה לקראת הניסיון הבא. חשבו מה היה קורה פעוט שהיה לומד ללכת היה מתייאש מהנפילות? בדיוק כך. המשיכו.


  4. למידה – כוח ההתמדה בשילוב עם למידה יוצר את נוסחת ההצלחה. היכולת ללמוד מכל ניסיון אשר לא הניב את התוצאה מביא לדיוק של העשייה לעבר המטרה. נתחו את חוסר ההצלחה שלכם, מה לא עבד? מה הייתם יכולים לעשות טוב יותר? אילו חלופות עומדות לפניכם? האם אלו כל האפשרויות לעשייה? האם יש אופציות נוספות? ייתכן ומענה לתשובות מסוג זה יגיעו בצורה מיטבית מהסביבה התומכת שלכם, שתפו אותם בלבטים.

הדרך לעשייה היא מאתגרת. העשייה מבלי לראות את ההצלחה מולנו היא לא פשוטה, ורבים מתייאשים מהניסיונות ומחליטים להפסיק.  הגדרתם מטרה שחשובה לכם? כזו שאתם ממש רוצים להגשים אותה? אל תוותרו עליה ולכן עליה בכל הכוח.

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)