איך מתחילים שנה בעסק שלך? התחלה נכונה תביא למינוף ופיתוח עסקי

פותחים שנה – חלק ב'

בשבוע שעבר התייחסתי במאמר פותחים שנה להיבטים  שיש להתייחס אליהם עם פתיחת השנה: הגדרת חזון, הגדרת מטרות, אבני הדרך להשגה ויעדי הכנסות. אם לא קראתם, זה הזמן לקרוא את המאמר של שבוע שעבר "פותחים שנה – חלק א".
הפעם אתייחס להיבטים השיווקיים בעסק, שיש לקחת בחשבון עם פתיחת השנה:

  1. קהל היעד – לאחר שהגדרת את החזון שלכם, אתם יודעים מהן המטרות המשמעותיות שלכם לשנה הקרובה, כעת הגדירו את קהל היעד. הגדרה של קהל היעד ממקדת והופכת את הפנייה ללקוח ברורה יותר. אחד הפחדים של עסקים בהגדרת קהל היעד היא כי מפספסים לקוחות. אז בואו נבהיר, הגדרת קהל היעד אין משמעותה שמי שאינו עונה על ההגדרה שהגדרתם, לא תתנו לא שירות, אלא מתייחסת לרוב המכריע של הלקוחות שלכם עפ"י המאפיינים שלהם, בכדי שתוכלו לדעת היכן וכיצד לפנות אליהם. דיוק של הפנייה לקהל יניב תוצאות איכותיות יותר.

  2. שירותים ומוצרים – בהתאם לחזון שגיבשתם והגדרת קהל היעד, שלבו את שני האלמנטים ובנו את המוצרים שיהיו רלוונטים לקהל היעד שלכם. בחנו את השירותים והמוצרים שאתם בונים. האם הם נותנים מענה לצורך של הלקוח שלכם? האם הם נותנים פתרונות לאתגרים העומדים בפני הלקוחות שלכם? בדקו שאכן השירותים שלכם נותנים תועלת לקהל היעד שלכם ולתת פתרונות לבעיות העומדות בפניהם.

  3. חדשנות – אחד האתגרים הגדולים של עסקים הוא יצירת חדשנות. אנחנו נשאבים מהר מאוד לדחוף והחשוב, ופחות מפתחים את החדשנות העסקית, היות והיא מצריכה חשיבה ותכנון לטווח ארוך. החדשנות מהווה מקור מהותי ליצירת ייחודיות ובידול שלכם מול המתחרים. כאשר אתם מביאים עמכם בשורה חדשה, אתם יכולים לבלוט וליצור ייחודיות עבורכם בשוק.

    אני ממליצה ליצור חדשנות אחת משמעותית בעסק שלכם. החדשנות יכולה להתמקד בשירות או מוצר חדש, מתודולוגיה, שיתוף פעולה חדשני וכדומה. החדשנות תסייע לכם לבלוט ועם תקשור נכון לקהל היעד, היא יכולה להוות פריצת דרך משמעותית עבורכם.

  4. ערוצי שיווק – לאחר שבחנתם את ערוצי השיווק ששימשו אתכם בשנה החולפת, כבר יש מולכם תמונה ברורה אילו ערוצי שיווק אפקטיביים עבורכם ואילו פחות. אני אומרת שאם משהו עובד, אין סיבה להחליף אותו, אך הייתי בוחנת חדשנות ורעיונות חדשים בכדי למנף את הערוץ עוד יותר. מעבר לכך אני ממליצה לבחון ערוצי שיווק נוספים. דברים משתנים, העדפות משתנות וערוצי שיווק חדשים נולדים. בחנו את הערוצים הקיימים והוסיפו לכם לפחות ערוץ אחד חדש.

    למשל, האינסטגרם מתחיל להתחזק ולצבור תאוצה בקרב האוכלוסייה הישראלית ומתחיל לזלוג לעבר גילאי ה-30-40, כאשר בתחילת דרכו היה בעיקר מאופיין עם הצעירים. בדקו אותו, האם הערוץ הזה מתאים לאופי העסק שלכם? האם קהל היעד שלכם נמצא שם?

  5. פגישות עם עצמי – נשמע מוזר, אני יודעת, אבל אני בעד קביעת פגישות אסטרטגיה מידי חודש עם עצמכם כדי "שלא תלכו יחפים". שבו עם עצמכם, כי אתם הלקוח החשוב ביותר בעסק שלכם. בחנו את הדרך שלכם, בחנו את הפעולות שלכם ובהתאם דייקו ומקדו את הדרך שלכם מידי חודש בחודשו. תרגמו את היעדים השנתיים שהגדרתם, ליעדים רבעוניים, חודשיים ושבועיים. כך תוכלו לדעת מה היעד שעומד מולכם בכל שבוע ושבוע.

אז זהו, עכשיו סופית העסק שלכם מוכן לשנת 2018. ועכשיו החלק המאתגר יותר – העשייה…

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)