השנה כבר נפתחה, הספקתם להשוות אותה לשנה הקודמת, לקבל קצת מושג מה הכיוון שלכם לשנה הזו בעקבות המאמר שהכנתי לכם על סיכומי שנה ועכשיו איך מתחילים שנה? ממה מתחילים?
אם עוד לא קראתם את המאמר הקודם שלי, זה הזמן. תתחילו ממנו, כי הוא יעשה לכם סדר בדברים. בסיומו אמורים להיות לכם יעדים ברורים של: הכנסות, הוצאות, הגדרת קהל יעד, שירותים ומוצרים וערוצי שיווק.
ישנה חשיבות גדולה לניתוח הנתונים של השנה הקודמת ולמידת לקחים. הנתונים מהשנה הקודמת יכולים ללמד אותנו על תהליכי העבודה המוצלחים יותר והמוצלחים פחות, אנו יכולים ליצור שיפור בתהליכי העבודה בעסק ובכך לתרום לרווחיותו. כמו – כן דיוק וחשיבה מחודשת על קהל היעד, ניתוח הלקוחות וערוצי השיווק מאפשרת הקצאת משאבים נכונה יותר לפעולות שיווקיות למשיכת לקוחות חדשים מדויקים לנו ושימור לקוחות קיימים, העמקת הצריכה שלהם והגדלת שיעורי ההמרה שלהם.
לאחר שסיימתם את שלב הסיכומים והניתוח של השנה הקודמת, זה הזמן לעבור לשלב הבא, לשלב של תכנית העבודה, הוצאה לפועל של הדברים. אז ממה מתחילים?
- קביעת יעדים שנתיים – הגדרת יעדים שנתיים לכל אחת מהקטגוריות הרלוונטיות עבורכם: הכנסות, לקוחות חדשים, לקוחות חוזרים, לידים, אחוז הגידול השנתי הרצוי במחזור, גידול ברווח, שיפור פרמטר באתר האינטרנט – כל פרמטר רלוונטי ציינו אותו. המירו את היעד השנתי ליעדי ביניים לכל רבעון וחודש בכדי לסייע להשגתם.
- לוחות הזמנים והתקציב – הגדירו וסקרו את לוחות הזמנים החזויים לפרויקטים שלכם. עדכנו בהתאם לצרכים העדכניים שלכם. כמו כן בצעו עדכון של התקציב השנתי בכדי לאפשר הקצאת משאבים נכונה בהתאם לכך ולהשגת היעדים. תקשרו את לוחות הזמנים הללו לכל העובדים בחברה, בכדי לרתום אותם להשגת היעדים ולעמידה בתקציב.
- הכשרות ופיתוח כישורי עובדים – העובדים הם הלקוחות הפנימיים שלנו. שימור עובדים זהו אלמנט משמעותי למינוף הארגון ועמידה ביעדים. תהליך של גיוס והכשרת עובדים חדשים הוא תהליך ארוך ומאתגר, ולכן יש אינטרס מובהק לארגון לשמר עובדים טובים ואף להכשיר ולפתח את היכולות שלהם. הגדירו מהי תוכנית ההכשרה ופיתוח כישורים בהתאמה לתפקידים ויעדים, כדי לשפר את הביצועים והמוטיבציה ולצמיחת הארגון.
- חדשנות ולמידה – בחנו את המגמות בענף, את החידושים והמהלכים שישנם בשוק. היו פתוחים לחדשנות ולמידה. זהו מקום לצמיחה עסקית ויצירתיות היכולים ליצור שינוי משמעותי בשירותים והמוצרים שאתם מקנים ללקוחותיכם ובכך לייצר קהל לקוחות חדש וגלי הכנסות נוספים. התבוננו במגמות החלות בענף, במהלכים ובחידושים אשר נוקטים המתחרים. למידה זו תאפשר לכם אימוץ הטרנדים הרלוונטיים לעסקך, ושימור היתרון התחרותי.
- פגישות מעקב תקופתיות והגדרת KPI – קביעת לוח פגישות ניהוליות שבועיות/חודשיות למעקב אחר ביצוע היעדים והתקדמות בפרויקטים. פגישות המעקב יאפשרו זיהוי מוקדם של חריגות ובעיות, וקבלת החלטות מתקנות בזמן אמת. הגדרת KPI מרכזיים ישמשו למדידה וניטור שוטף של ביצועי העסק. לדוגמה בצד ההכנסות – הכנסה ממוצעת ללקוח, אחוזי המרה ועוד. בצד ההוצאות – עלויות רכש, עלויות שיווק וכד'.
- איזון בין עבודה לפנאי ומשפחה – סעיף לא פחות חשוב מיתר הסעיפים שרבים שוכחים אותו. חשוב להעניק זמן ומשאבים מספקים גם לרווחתכם, לחיי המשפחה והפנאי שלכם ושל עובדיכם. שמירה על האיזון חיונית לרווחה ולמניעת שחיקה במהלך השנה.
הנעה של שנה חדשה היא מאתגרת, כי האוטומט שלנו הוא להמשיך ולפעול באותה הדרך. שנה חדשה זוהי הזדמנות לעשות את הדברים אחרת, ליצור חשיבה מחודשת על הדברים, לרענן, לארגן מחדש את הפרמטרים וליצור צמחיה עסקית.
אז יאללה, שתהיה לנו שנה עסקית טובה כי באמת מגיע לנו!