חודש נובמבר הגיע ועמו כל חגיגת הסיילים: שופינג IL, יום הרווקים, בלאק פריידי, סייבר מאנדיי ואפילו התווסף לו יום הבחירות שכל הרשתות הפכו אותו ליום סיילים מיוחד, חגיגת סיילים, כבר אמרתי? בהיערכות לקראת בלאק פריידי וסייבר מאנדיי הצפי בעולם הוא שהתוצאות הפעם תהיינה נמוכות יותר ותהיינה דומות יותר לשנת 2018 בשל פתיחת שוק הקמעונאות והמצב הכלכלי המאתגר אליו העולם החל להיכנס, מיון ואינפלציה.
חברות רבות שוכחות שיש משמעות לימים הללו הרבה מעבר להגדלת מכירות ונראה שרבים פשוט מצטרפים לחגיגה בלי הרבה חשיבה אסטרטגית ובלי ראייה לטווח הארוך, אלא נותנים מבצע ומקווים ליום טוב בקופות. החברות שאני מלווה, מכירות כבר את השאלות שלי ואחת השאלות הכי נפוצות שלי היא: מה המטרה שלנו? בימי מכירה, מן הסתם כמו בכל יום, נרצה למכור, ביום הזה נרצה למכור יותר, אבל זהו? בזה סיימנו? זו המטרה הכי משמעותית? זה יכתיר את האירוע כהצלחה מבחינתכם?
אז רגע לפני שאתם מחליטים אם גם אתם מצטרפים לחגיגה, הנה כמה טיפים חשובים שכדאי לדעת:
- שימור לקוחות – אחת המטרות החשובות בעיניי היא שימור לקוחות. לקוחות קיימים מכירים את המותג שלכם, מכירים אתכם, יש להם זיקה לכם ורכשו מכם בעבר. קל וזול יותר להניע לפעולה לקוחות קיימים, ולכן למרות שעסקים נוטים לחזר אחרי לקוחות חדשים (אשר עולים פי 5), אל תשכחו את הלקוחות הקיימים שלכם, פנקו אותם ותנו להם הטבות משמעויות ואף תגמלו אותם על היותם לקוחות חוזרים, בכדי שיחזרו בשנית.
- גיוס לקוחות – גיוס לקוחות חדשים הינה מטרה נוספת לחגיגת המבצעים הזו. אמנם גיוס לקוח חדש עולה פי 5, אך היא חשובה. הגורם המכריע באסטרטגיית גיוס לקוח חדש בעיניי, נשען על מבט לעבר הלקוחות הקיימים, כלומר שהלקוחות החדשים יראו כיצד החברה מתייחסת ונותנת הטבות ו/או שירות לקוחות ללקוחותיה הקיימים ועל בסיס זה הלקוח יבחר האם להצטרף, מעבר למוצרים ו/או השירות המוצע.
- תקשור – בחרתם להצטרף לחגיגה? מעולה, תקשרו את זה ללקוחות שלכם, תקשרו את זה לקהל שלכם – תקשרו! אני אגלה לכם סוד, אתם לא היחידים שמתכוונים להשתתף בחגיגה, ולכן ככל שתקדימו תוך תדירות מספקת לתקשר את המבצעים שלכם, עדיף. מעבר לכך, מה אכפת לכם אם תקדימו מעט את הסייל? מחיר המדיה יקר בתקופת המועדים ואתם יכולים להוזיל את זאת אם תעשו מכירה מוקדמת ולהרוויח אפילו יותר ובכך לשמור על הלקוחות דרוכים לאורך כל הדרך.
- הנעה לפעולה – אני יודעת לחלקכם לא מובן בכלל למה אני מקדישה סעיף לזה, אבל תתפלאו…עסקים רבים מתקשרים ללקוח את המבצע ו…זהו. הלקוחות עצלנים ואין להם כוחות להקדיש לכם זמן ולחפש אתכם, לחפש את המוצרים הנהדרים שאמרתם שהם במבצע – שימו לינק! כמה פשוט, ככה נצרך! חברות רבות שוכחות את הדבר הפשוט הזה ולא ברור לצרכן מה הוא אמור לעשות עם המידע שנותנים לו והוא נותר עם ההודעה על המבצע ולא מעבר, או גרוע מכך, מגיע ללינקים שבורים או שגויים.
- תחזוקת ערוצי שיווק – טיפ אחרון וחשוב: רגע לפני שאתם יוצאים למהלך בדקו ותחזקו את ערוצי השיווק שלכם. אתם מביאים "אורחים" הביתה, אז תארגנו את הבית כראוי בכל החדרים. בדקו שהאתר שלכם יכול לעמוד בעומס, שערוצי השיווק שלכם מותאמים למחשב, למובייל, שהאתר מספיק מהיר, שהם מעודכנים, שהם אכן מייצגים אתכם נכון ורלוונטיים למה שהחברה שלכם מייצגת והם נראים במיטבם.
אז רגע לפני שחגיגת הסיילים מגיעה, מציעה לכם ליישם את הטיפים הללו ולשלב אותם עם הצעות משמעותיות ללקוחות שלכם. אל תזלזלו בלקוחות שלכם. הציעו להם הצעות משמעותיות, כך שבאמת הם ירגישו שיש סייל אמיתי מחד ואתם תצליחו מאידך. תבחנו מול הנתונים של השנים הקודמות מה עבד ומה פחות, לבחון אפשרות להנחה על מוצרים נוספים ברכישת מוצרים קיימים ועוד.
שיהיה בהצלחה!