כיצד הקורונה שינתה את העולם העסקי? מה המשמעות עבור העסק שלכם?

גם קורונה לא תעצור שיווק

רגע לפני שנכנסים שוב לסגר ושוב בעלי עסקים מוצאים את עצמם מתנדנדים על נדנדת העצמאי, נמצאים בין עשייה לחוסר עשייה, בין תחושת נפילה למוטיבציה, נדנדה בהחלט. ממליצה לכם לקרוא את המאמר הזה, בכדי לנסות להמתיק מעט את התקופה הקרבה אלינו.

ברגע משבר, כאשר העולם חווה טלטלה גדולה, בדומה לזו של מגפת הקורונה, הדברים מתפתחים במהירות חסרת תקדים והציפייה מהעסקים זהה, שיגיבו בצורה מהירה ויסתגלו כמה שיותר מהר למצב החדש. בתחילתה של שנת 2019 הקורונה כלל לא נשמעה. עוד אפילו עבדנו לפי התכנית העסקית שבנינו. כאשר התחלנו לשמוע על הקורונה, היא הייתה כסיפור מעשייה עם עטלפים בסין הרחוקה שבכלל אין לנו שום קשר אליו.

מהר מאוד הקורונה החלה להתקרב אלינו והבנו כמה היא גורם מכריע עבור כולנו ועבור העסקים בכלל. בזמנים כאלו, תורת האבולציה של דרווין מתממשת  – המתאימים ביותר שורדים במצב החדש. ככל שהעסק מגלה יכולת הסתגלות מהירה יותר והופך להיות כשיר במצב החדש, כך הוא הופל ליציב ואף משגשג במציאות החדשה.

עם כניסתה של הקורונה למציאות העסקית העולמית החדשה, עסקים רבים צמצמו את תקציבי השיווק, היות והאמינו שהצרכנים ירכשו פחות, הרבה פחות, ולכן לא כדאי להשקיע בשיווק. לעומתם היו עסקים נועזים, שאף הגדילו תקציבי השיווק, היות והבינו כי כעת השוק יהיה מצומצם יותר ורצו להשתלט ולהיכנס לתודעת הצרכן בחלון ההזדמנויות שנכנס להם. גם בימים אלו, חשוב מאוד להוסיף ולשווק ולא להעלם לצרכנים. גם אם נראה כי ישנה האטה בשוק, השיטתיות, ההתמדה, הנוכחות – הן אלו שיגרמו לכך שהצרכן יזכור אתכם בסופו של דבר כאשר יעלה הצורך שלו במוצר או השירות שלכם.

אז איך בכל זאת לשווק בימים אלו?

  1. שיווק אמפטי – כולנו נמצאים כעת במצב רגיש. האישי והעסקי לא פעם מתנגשים ומתחברים זה עם זה. סיפורים כואבים על עסקים שנפלו, על אנשים שחוו חוויות קשות בימים אלו, או חוויות מפתיעות ומרגשות.
    אני תמיד אומרת שעסקים עושים עם אנשים. תראו את האנשים שמולכם, נסו לבחון כיצד אתם יכולים לעשות את ה"אקסטרה מייל" שלכם, כזה שישאיר חותם, כי זו המהות בעיניי.

למשל, לפני מספר ימים עלה פוסט של מישהי שרצתה לפנק את הצוות של קופ"ח מכבי על יום עמוס בחיסונים. אחד מבעלי "קפה לנדוור" בכפר סבא שראה את הפוסט, בשקט, בלי הרבה מילים, שלח לצוות שתייה חמה ומאפים על חשבונו.

האהדה שמעשה כזה יצר, גרם לרבים אחרים לפרגן ולהגיע ללנדוור ולהתפנק בעצמם. הצרכנים מעריכים ורגישים לצעדים שכאלה.

  1. בחינה מחודשת – התקופה הזו חדשה לכולנו והביאה עמה חששות וסדרי עדיפויות חדשים. באותו האופן הגיוני שגישת השיווק צריכה להשתנות. למשל, אם קודם חברות ראו כהכרח שעובד יגיע פיזית למקום עבודתו, או שפגישות ייערכו פנים מול פנים, כיום אנשים מבינים כי ישנן אפשרויות אחרות. באותו האופן גם השכרת מבנים, סטנדרטים של ניקיון ותודעת בריאות.
    בשל כך, כדאי לבחון האם השתנו העדפות הלקוחות שלכם, האם השתנו הצרכים שלהם? האם השתנה מערך ההעדפות והערכים שלהם לגבי המוצר שלכם? בהתאם לשינויים הללו, זהו את החששות שלהם, זהו את ההזדמנויות החדשות שנוצרו. שנו את המסרים שלכם והתקשרות השיווקית שלכם מול הלקוחות והציעו להם הצעות מכר בהתאם.

  2. ערוץ שיווקי – הקורונה שינתה את מערך הערוצים השיווקיים ואת כוחם. מבוגרים שחששו מהמדיות החברתיות, או לחלופין מהזמנות אונליין, ראו כי השד לא נורא כל כך וניכר כי כעת ערוצים אלו החלו לגייס אליהם קהל מבוגר יותר מכפי שהיה לפני כן. כמו כן ערוצי החדשות והמדיה החדשותית זינקה משמעותית, דבר שהפך את התוכן הממומן לתוכן מניב ומשמעותי בערוצים הללו. ואם זה לא מספיק, בתקופה האחרונה פייסבוק ואינסטגרם החליטו להחמיר עם מפרי התנאים שלהן, והחלו לסגור ולחסום פרופילים ודפים עסקיים. כך או כך, אני ממליצה בחום לבחון מחדש את אפקטיביות הערוצים השיווקיים שלכם ובאותה הזדמנות יכולה לגלות לכם שגם אני מכינה הפתעות לשנה הזו (יש למה לחכות).

בסופו של דבר, הקורונה יצרה שינויים משמעותיים בשוק העולמי כולו. היא נגעה בכולנו, בהיבט האישי והעסקי. אני ממליצה בחום, לבחון מחדש את התמונה השיווקית ולא לעבוד על אוטומט. צרו תכנית עסקית, בחנו מחדש את הערוצים השיווקיים שלכם, בחנו את הצרכים החדשים של הקהל שלכם ומכאן צאו לעשייה. עם כל הקושי, אל תעצרו, אל תתנו לחוסר הודאות של המצב הזה להוריד אתכם ולעצור אתכם מהעשייה. ושיהיה לכולנו בהצלחה!

אהבת?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)