ישנם עצמאים שאני מלווה ועובדים מהבית. חלקם מרגישים כי הם אכן עובדם מהבית, אך יש שמרגישים כי הם אובדים בבית. אז איך אפשר ליצור את יום העבודה לאפקטיבי אפילו אם אתם עובדים מהבית? אז הנה חמישה טיפים במיוחד בשבילכם:
- פגישות – הגדירו לכם לו"ז ברור לכל יום. קבעו פגישות (גם עם עצמכם בלבד) והגדירו לכם משימות וזמן מוגדר לכל משימה שיש לכם בתוך הלו"ז, כך שהדברים לא יתפספסו מחד ותהיו ממוקדם מאידך (מיקוד, זוכרים?).
- סידורים – כל הסידורים שיש לעשות בבית (כביסות, כלים, תשלומי חשבונות וכו') לא רלוונטיים כרגע, אתם בעבודה! גם אם נראה לכם שזה משהו קטן ואתם ממשיכים בעבודה שלכם, זה לא מדויק. הסידור הקטן הזה מוציא אתכם מריכוז, מוציא אתכם מהעבודה שאתם שקעתם בה ושוב עליכם להתרכז מחדש. זה פוגע ברצף של היום שלכם. סיימו את יום העבודה שלכם, ואני מבטיחה לכם, זה יחכה לכם…
- הסחות דעת – נטרלו הסחות דעת. טלוויזיה, פלאפון, פייסבוק, אתרי חדשות וכו', אם אלו מהווים הסחות דעת עבורכם שיכולים לגרום לכם לשקוע בתוכם ולשכוח את המשימות שלכם, נטרלו אותם מבעוד מועד.
- שיחות חולין –שיחות החולין עם בני המשפחה והחברים יכולות לגזול זמן רב מיום העבודה שלכם. אתם עובדים וזמנכם יקר. הגדירו לכם באופן ברור אם וכמה זמן אתם רוצים ומוכנים להקדיש לשיחות החולין במהלך יום העבודה שלכם. נסו לאמץ לכם כגישה לענות לטלפון: "האם זה דחוף? אני באמצע משהו". לאט לאט האחרים יתרגלו ושיחות הטלפון יפחתו.
- פינת עבודה – הגדירו פינת עבודה עבורכם. גם אם אין חדר ייעודי עבורכם בבית, הגדירו אזור עבודה עם האלמנטים הרלוונטיים עבורכם, דבר אשר יהיה ברור לכל בני הבית ויהיה מוסכם כי באזור זה אין גישה ליתר בני הבית ללא רשותכם.
בסופו של דבר, העבודה מהבית, כשמה כן היא, ע-ב-ו-ד-ה שמיקומה מהבית. המיקום לא אמור לשנות לכם את המהות – עבודה.