פסח מתקרב ורבים מאתנו מפשילים שרוולים ויוצאים לארגן, לסדר ולנקות לפני בוא הפסח. אז רגע לפני שאתם יוצאים לארגן ולסדר את הבית שלכם, אני ממליצה לכם לעשות סדר וארגון גם אצלכם בעסק, כי זה לא פחות חשוב. מה עושים וממה מתחילים?

סדר פסח בעסק

פסח מתקרב ורבים מאתנו מפשילים שרוולים ויוצאים לארגן, לסדר ולנקות לפני בוא הפסח. אז רגע לפני שאתם יוצאים לארגן ולסדר את הבית שלכם, אני ממליצה לכם לעשות סדר וארגון גם אצלכם בעסק, כי זה לא פחות חשוב.

הקורונה, הבחירות, כל מסכת האירועים האלו, הצליחה להזיז אותנו קצת מהמיקוד הרגיל שלנו בעסק. עבר רבעון מתחילת השנה ואם עוד לא עשיתם תכנית עסקית, זה עדיין לא מאוחר מדי. פסח זוהי הזדמנות מצוינת בעיניי לעצור ולבחון מה כדאי לשמר ומה צריך לשפר, מה למנף ומה לנפות.

אז ממה מתחילים?

  1. מוצרים – יש מגוון מוצרים שאתם מציעים ללקוחותיכם. חלק מהמוצרים שלכם נמכרים יותר וחלקם נמכרים פחות. בדקו את אלו שנמכרים פחות. האם יש בהם צורך? האם יש אפשרות לשפר אותם או שאולי הם מיותרים? בחנו את המוצרים הנמכרים יותר. מה מאפיין אותם? מדוע הם אלו שנמכרים יותר? כיצד ניתן ליצור עוד כמותם? לעיתים אנו יוצרים מגוון רחב מידי של מוצרים שיוצר בלבול ועודף בחירה של הצרכן, וכך "מרוב עצים לא רואים את היער" והצרכן מעדיף שלא לבחור היות והוא פשוט מבולבל. היו ממוקדים וברורים כך שהשוני בין מוצר למוצר יהיה ברור לכולם.
    היבט לא פחות חשוב של המוצרים הוא הרווחיות. מהו המוצר הרווחי שלכם? האם המוצר הנמכר שלכם הוא בהכרח המוצר הרווחי שלכם? תתפלאו, לא בהכרח. היו מודעים לרמת הרווחיות של המוצרים שלכם וצרו משפך שיווקי מותאם לכך.

  2. ערוצי שיווק – לא פעם אני פוגשת חברות ועסקים ש"עובדים על אוטומט". נשארים עם ערוצי השיווק שעובדים להם, כביכול. האמת היא שהם נשארים עם ערוצי השיווק שהם רגילים אליהם ופשוט ממשיכים לפרסם בהם שוב ושוב ושוב…בדקו את האפקטיביות של הפרסום והשיווק שלכם. נכון, שיווק זה אינו מדע מדויק, אך ניתן לגמרי לאמוד אותו ולבחון את היעילות שלו. ערוץ השיווק אינו אפקטיבי? נסו לגוון בתוכו. למשל, הפייסבוק פחות מניב? נסו במקום פוסט סרטון, נסו עיצוב חדש, נסו שעות אחרות, נסו קבוצות אחרות. השינויים האלו מהותיים בכדי להגיע לקהלים חדשים או ברענון הפנייה לקהלים קיימים.

  3. קהל יעד – נצלו את הזמן הזה לעשות עצירה ולבחון האם הפעילות שאתם עושים אכן מניבה עבורכם את הקהל המתאים? האם זהו הקהל שאתם מעוניינים שיגיע אליכם? אם כן, מעולה, אם לא, נסו לבחון כיצד אתם יכולים לדייק את הפנייה שלכם לקהל היעד שאליו אתם מכוונים. מעבר לכך, כיצד אתם יכולים להביא תנועה של קהלים חדשים? כיצד תוכלו לתת מענה לצורך שלו? מה הערך המוסיף שתוכלו ליצור עבורו? ככל שתוכלו לדייק את המענה לשאלות הללו, כך תוכלו למקד את הפנייה אליהם.

פסח זוהי הזדמנות נהדרת לעשות ארגון וסדר בעסק שלכם, לבנות תכנית עסקית אם עוד לא בניתם או לדייק ולמקד את התכנית הקיימת. נצלו את אווירת סדר והארגון שישנה באוויר ועשו זאת גם בעסק שלכם, ובעיקר – חג שמח!

אהבת?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email