מכירים את הפתגם "אם זה לא שבור, לא מתקנים?". אז כן, ישנן סיטואציות שאני ממש מתחברת לכך, ולגמרי לא מתעסקת עם גברים שעובדים, אבל מה קורה בעולם העסקי? האם בהכרח אם משהו עובד אז לא כדאי לתקן אותו? לשפר אותו?

לא שבור, לא מתקנים?

מכירים את הפתגם "אם זה לא שבור, לא מתקנים?". אז כן, ישנן סיטואציות שאני ממש מתחברת לכך, ולגמרי לא מתעסקת עם דברים שעובדים, אבל מה קורה בעולם העסקי? האם בהכרח אם משהו עובד אז לא כדאי לתקן אותו? לשפר אותו?

אין פה תשובה נכונה ולא נכונה, אך עם זאת התחושה שלי, כי בעלי עסקים נוטים שלא לגעת בדברים שעובדים כדי "לא להרוס". מצד שני, כאשר מתגברים על כך, מגלים שניתן לשפר ולמנף את ההצלחה להצלחה גדולה יותר, הרבה יותר.

אז מה למשל כדאי לדעתי לתקן, אפילו שעובד?

  1. לוגו – לוגו זהו אלמנט שלא משנים כל שנה, אך אין ספק כי לעיתים הוא מצריך חידוש ועדכון. הדיוק של העשייה שלכם, עדכון של טרנדים בעיצוב, כניסה לשווקים או מדיות חדשות, כל אלו יכולים להצריך לשינויים משמעותיים יותר או פחות בלוגו שלכם. גם לוגו טוב ואיכותי, יכול לעבור "מתיחת פנים" כדי לדייק את עצמו מול השינויים והדינמיות של העסק. בחנו את הלוגו שלכם. האם הוא משרת אתכם? האם הוא מייצג את המותג שלכם? האם הוא מדבר אתכם? האם הוא "עובר" את כל המדיות שלכם? היה ולא, בחנו מה עליכם לשנות, והמלצה חמה, העזרו באיש מקצוע לשם כך, ואל תעשו זאת בעצמכם.
  2. אתר – המדיה הדיגיטלית מתפתחת בלי סוף. עצרו מידי פעם, הסתכלו על האתר שלכם. מה המטרה שלו? האם האתר משרת את המטרה שלו? האם ישנם דברים שניתן לשפר ולדייק עבורו? האם הוא משקף את העשייה שלכם? האם הוא מדבר לקהל היעד? האם הוא מייצר חווית גלישה לגולש? אני ממליצה בחום לתת מידי פעם את האתר שלכם לבחינת עין חיצונית ואובייקטיבית, שתוכל לבחון את האתר שלכם כראוי.
  1. קהל היעד – קהל היעד שלכם מדויק? הוא מגיב כפי שהייתם רוצים? אם לא, זו בהחלט סיבה לבחון את הגדרת הקהל וערוצי השיווק, אם כן, בחנו כיצד ניתן להעמיק את הצריכה וההיענות של הקהל שלכם. האם עליכן להגדיר קהל אחר או אולי שיטות חדשות לשיווק וגיוס קהל היעד. כך או כך, זו תמיד הזדמנות לבחון את האפקטיביות של הפעילות שלנו עבור קהל היעד.
  1. ערוצי שיווק – מהם ערוצי השיווק שלכם? האם אתם נמצאים שם בעוצמה שהייתם רוצים? האם אתם מצליחים להביע את היכולות שלכם באופן שהייתם רוצים? האם הנראות שלכם נכונה לכם בערוצי השיווק? האם ישנם ערוצי שיווק נוספים שהייתם רוצים להיות בהם? בחנו את ערוצי השיווק שלכם ודייקו אותם ואת עצמכם בתוכם, בכדי שיוכלו להניב את התוצאות המקסימליות.

לא פעם אנו מקבלים את העסק שלנו כמובן מאליו ושוכחים לתחזק אותם באופן שוטף או לראותם מבחוץ לאחר תקופה מסוימת. אני ממליצה לכם לנצל את זמני הסיכומים של סוף השנה לדיוק האלמנים הללו, שיכולים לשפר את הביצועים העסקיים שלכם באופן משמעותי. אם אתם רוצים להיערך היערכות נוספת לקראת סגירת השנה, אני ממליצה בחום על המאמר של תכנית עסקית ב-8 צעדים והגדרת מטרות לפי מודל SMART. שנת עסקים נפלאה:)

אהבת?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)