הקמת עסק חדש זהו עניין מרגש, אך עם זאת טומן בחובו אתגרים רבים. אין ספק, כאשר בוער בנו להקים עסק, אנו מלאי תשוקה ורוצים כבר להתחיל, עם זאת רגע לפני, עם בניית התכנית העסקית, אני ממליצה להכיר את הלקוחות שלכם ואת הפרופיל הפסיכולוגי שלהם וכך האפקטיביות של המהלכים שלכם תגדל.

מבינים את הקהל

הקמת עסק חדש זהו עניין מרגש, אך עם זאת טומן בחובו אתגרים רבים. אין ספק, כאשר בוער בנו להקים עסק, אנו מלאי תשוקה ורוצים כבר להתחיל, עם זאת רגע לפני, עם בניית התכנית העסקית, אני ממליצה להכיר את הלקוחות שלכם ואת הפרופיל הפסיכולוגי שלהם וכך האפקטיביות של המהלכים שלכם תגדל.

הנה כמה תובנות שאתם יכולים לאמץ בנוגע ללקוחות שלכם, בכדי לשפר את הסיכויים ליצירת מותג מוכר בעל מוניטין. התובנות הללו נובעות מתוך מחקרים מדעיים ושילוב של מספר שיטות יחד, יכול לשפר משמעותית את הסיכויים שלכם.

אז הנה התובנות לפניכם:

  1. צבעי המותג – צבע יכול ליצור ולשנות תפיסות שונות לגבי המותג. מחקרים של אוניברסיטה בארה"ב מצאו כי 62%-90% מהקונים שנסקרו אמרו כי הם מחליטים האם הם מעוניינים במותג לפי צבעיו. זהו הדבר הראשון שתופס את עיניהם ולפיו הם חשים מחוברים למותג או לאו.
    צבעים הינם בעלי משמעות סמויה ומעוררים בנו תחושות גלויות וסמויות, בין אם נהיה מודעים לכך או לא. למשל: הצבע הצהוב מעורר אופטימיות וחום, הצבע הכתום מזוהה עם חברות ובטחון, האדום משדר התרגשות, הסגול נתפס כיצירתי, הכחול כאמין ויציב, הירוק מעורר שלווה, צמיחה ובריאות, האפור משדר רוגע וכו'. כך למעשה כל צבע מעורר בנו תחושות כאלו ואחרות. אין ספק כי אם יש לנו חוויה שבה אנו משייכים צבע כלשהו אליה, התחושה תועצם כאשר נראה מותג בצבעים הללו.

    כעת בחנו את עצמכם: כיצד הייתם רוצים שלקוחותיכם יחושו כאשר הם רואים את המותג שלכם? האם הצבע שבחרתם משרת זאת?

  2. Keep it simple – זהו ה"אני מאמין" שלי, לעשות את הדברים פשוטים וברורים, כדי שכולם יוכלו להבין את הדברים בקלות ובפשטות. כאשר אנו מצליחים לדבר כמעט לכולם ואנו מפשטים גם את הדברים המורכבים, אנו מחברים את הקהל אלינו, נותנים להם ערך ומשתפים את המקצועיות שלנו.
    הסבירו מונחים ותהליכים באופן ברור, במונחים שכולם יכולים להבין. פישוט הדברים ויצירת "סטוריטלינג" בשילוב שפה פשוטה, יהפכו גם נושאים מורכבים לפשוטים.
  3. תמונה שווה 1000 מילים (ולקוחות) – רושם ראשוני קובע! תמונות מספרות סיפור, מראות אתכם, את העסק שלכם, את היישות שלכם. תמונות טובות יגרמו ללקוח שלכם לרצות לדעת עליכם ועל השירות שלכם עוד יותר. דאגו לכך שבאתר שלכם וברשתות החברתיות ישנן תמונות טובות שמשקפות את ערכי העסק, ממחישות את המוצר שלכם ללקוח ואת התועלת שלו ממנו.
  4. דיאלוג פנימי – תחילתו של עסק היא מרגשת. עם זאת פעמים רבים אנו מתמלאים ספקות, תחושות חרטה, גם אם הדברים מצוינים. הקשיבו לדיאלוג הפנימי שלכם. מה אתם אומרים לעצמכם? האם אתם בדיאלוג חיובי ומקדם או שאתם המבקרים הכי גדולים של עצמכם? היו קשובים לכך. בחנו את התוצאות החיוביות שלכם, כיצד אתם מאמנים את עצמכם להדחקת רגשות שליליים וקידום חיוביים.
  5. ניהול זמן – ניהול זמן זהו אחד האתגרים המשמעותיים של העצמאי. בדיוק כמו בכל עסק, הכל קורה במקביל בעסק, ולכן יש ללמוד לנהל את הזמן כראוי ובאופן יעיל. ישנן הרבה שיטות לניהול זמן ואתם יכולים אף להיעזר במאמר הזה לכך.

אין ספק כי יציאה לדרך עצמאית היא מורכבת ומלאת אתגרים, אך ככל שתוכלו לענות טוב יותר על ההיבטים הללו, אני ממליצה לבנות את התכנית העסקית בכדי תוכלו לבנות עסק יציב ומצליח. בהצלחה!

 

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email
סגירת תפריט

הזמנה

בא לך להיפגש? הפגישה והקפה עליי :)

דילוג לתוכן