מהו השילוש הקדוש בעסקים? מהם יחסי הגומלין בין שיווק, מכירות ותפעול?

השילוש הקדוש

האם אתם יודעים מהו השילוש הקדוש בעסקים? מה שומר על העסק שלכם חי ונושם מידי יום ביומו? הכירו את השילוש העסקי: שיווק-מכירות-תפעול.

אז מה זה בעצם אומר?

רבים נוטים לראות את המכירות ושיווק כתחום אחד, אך אלו שני תחומים משלימים ומובילים זה לזה. השיווק זוהי הפעילות השיווקית בערוצי השיווק, כלומר הפצת הבשורה של המוצרים והשירותים שאתם רוצים להציע ללקוחות הקיימים ו/או הפוטנציאליים שלכם.

הפעילות השיווקית מתבססת על הגדרת קהל היעד ובניית ערוצי שיווק מותאמים לכך. עם הגדרת קהל היעד, הגדרה שמפלחת עבורכם את הקהל באופן מדוייק, כך שאתם יכולים לדעת היכן הקהל נמצא, מהם ההרגלים שלו ומהם ערוצי השיווק בהם הוא נוהג להיות פעיל. בהתאם לכך אתם מתכננים את הפעילות השיווקית שלכם, אשר בסופה יש ברשותכם רשימה של מתעניינים בהצעה שהצעתם.

כעת ישנם מתעניינים וכעת המטרה שלכם היא להפוך את הקהל ללקוחות, זהו שלב המכירה. אחד הדברים המשמעותיים שאני ממליצה ללקוחות שלי, הוא לבחון מהו מעמד המכירה האידיאלי שלכם. כלומר באיזו סיטואציה הסיכויים שלכם להפוך לקוח פוטנציאלי ללקוח קיים הם הגבוהים ביותר. האם בשיחת טלפון? בפגישה? במייל? בחנו את האינטראציות השונות שהיו לכם עם הלקוחות שלכם, ונסו לבחון היכן שיחת המכירה הייתה אפקטיבית ביותר. עוד יותר מכך, נסו לבחון האם ישנם מאפיינים מסוימים לקהל שונים. האם ישנם קהלים שיחסי ההמרה גבוהים יותר למשל בשיחת טלפון מאשר פגישה.
המעבר מלקוח פוטנציאלי ללקוח משלם, דהיינו יחסי הסגירה, משתנים מתחום לתחום מקהל לקהל, ולכן עליכם לבחון את שיעורי הסגירה שלכם ולבדוק כיצד אתם יכולים לשפר אותם.

לאחר שסיימתם את שלב המכירה, מגיע שלב התפעול: סגירת חוזה, יצירת המוצר ו/או השירות עבור הלקוח, הנהלת חשבונות וכו'. זו למעשה העשייה בחזית ומאחורי הקלעים עבור כל לקוח ולקוח – ההתנהלות הכוללת מול הלקוח. שלב זה מכיל את שיטות העבודה שלכם ודרך ההתנהלות שלכם מול הלקוחות.

מן הסתם עסק ללא לקוחות נידון לסגירה, ולכן המעגל הזה שב וחוזר על עצמו שוב ושוב:
שיווק > מכירות > תפעול.
כעת, לאחר שמובן לכם מה כולל כל שלב ושלב, אפיינו את העסק שלכם, מהו חלקו של כל שלב ושלב, כמה אתם עסוקים בשיווק? כמה במכירות? כמה בתפעול? מהי החלוקה האידיאלית עבורכם ומה עליכם לעשות בכדי להשיגה.

פעמים רבות אנו בעשייה עסקית מתוך הרגל, מבלי באמת לכמת ולבחון את האפקטיביות של העשייה שלנו. אז עצרו לרגע, החלו לאמוד ולמדוד ושפרו את היכולות שלכם. שיהיה בהצלחה!

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)