רגע לפני שאנחנו מסיימים את אוגוסט, לקחתי לעצמי חופש של שבוע. אני רוצה לגלות לכם שהלקוחות שלי לא התעלפו מזה, אף עסק לא התמוטט והעולם נשאר כפי שהוא. מעטים העצמאים שאני מכירה שלוקחים חופש. חופש באמת, לא חופש משולב בעבודה, אלא חופש בלי מיילים, בלי פלאפונים, רק עם הטענה עצמית, עם אנרגיות שיספיקו עד לפעם הבאה שאהיה בחופש.
אז למה כעצמאים אנחנו כל כך חוששים לקחת חופש? ממה אנחנו חוששים כל כך?
- לקוחות קיימים – החשש הגדול ביותר שלנו היא פגיעה בלקוחות הקיימים שלנו. מה יקרה אם הם יצטרכו אותנו ולא נהיה שם עבורם? מה יקרה אם לא נענה להם למייל או לטלפון? זה יפגע ברמת השירות שלנו ויגרום להם לחוסר שביעות רצון, ואולי אף לעזוב. אז רגע לפני שאתם בונים מציאות מדומה שכזו, אפשר בקלות לעדכן את הלקוחות במועדים בהם תהיו בחופש ולהגדיר "זמני חלון" בהם תהיו זמינים, כלומר הגדרה שלכם לשעה בבוקר, שעה בשעות הצהריים ובערב, בהן תעברו על המיילים, תחזרו ללקוחות וכו'. כאשר אתם מגדירים את הזמן בו יהיה לכם נוח ותהיו זמינים ללקוחות. ה"בין לבין", המענה המהיר באותו הרגע, תוך כדי החופש ישבש את החופש שלכם ואת המענה המקצועי שלכם.
- לקוחות חדשים – לקוחות חדשים שעדיין לא חוו אתכם, שאינם יכולים להעיד עליכם, כבר לעשות עליהם רושם לא טוב? שאתם לא זמינים? ועוד בחופש??? אז כן, אפשר לצאת לחופש, גם כאשר נכנסים לקוחות חדשים לעסק, אפשר לעדכן אותם שאתם בחופש, ולכן תתחילו קצת מאוחר יותר. הלקוחות כבר בחרו בכם, רוצים אתכם, עבור הערך שהם מצפים לו, הם יהיו מוכנים להמתין. מה שכן, שמרו על הקשר עמם, בכדי שהדברים לא יתמסמסו.
- עומס – אחת התחושות שמגיעות עם העצמאות, זו התחושה שאנחנו עמוסים, מלאים במטלות, במשימות, אינסוף דברים דחופים דחופים שחייבים התייחסות מהירה ומיידית שלנו. אז רק רגע, בואו נעצור לרגע. דחוף שלא סובל דיחוי? בטוחים? בדקו עם עצמכם עד כמה אתם עסוקים בכיבוי שריפות, כלומר במענה נקודתי, שתכנון מוקדם היה מאפשר למנוע את הדחיפות שנוצרה. צרו תעדוף של דברים דחופים באמת וטפלו בהם במסגרת הזמן שהגדרתם בימי החופשה לעסוק בעסק.
- התחייבויות – ישנם דברים שאנו מתחייבים אליהם, עוד לפני שיצאנו לחופש. זה בדיוק המקום להבין, שכמו הרבה דברים, ישנה מציאות משתנה ואפשר ליצור את ההתאמות אליה. אם יש לכם לוחות זמנים לעמוד בהם, הקדימו אותם ככל הניתן לפני החופשה ותקשרו זאת ללקוחות שלכם. זכרו, הפרשנות היא שלכם, הלקוחות שלכם לא ירגישו מקופחים, אם לא תצרו אצלם את התחושה הזו. הם יסמכו עליכם אם תציגו להם שהכל בשליטה ואפשר לסמוך עליכם.