השנה נגמרת לה וזוהי הזדמנות לעשות סיכום שנה, לעבד את התובנות שהשנה הזו הניבה לנו, להבין מה עלינו לשמר ומה לשפר

סיכום שנה

השנה נגמרת לה וזוהי הזדמנות לעשות סיכום שנה, לעבד את התובנות שהשנה הזו הניבה לנו, להבין מה עלינו לשמר ומה עלינו לשפר. אז על מה מסתכלים? מאיפה בכלל מתחילים? אז הנה מספר היבטים עיקריים שכדאי להסתכל עליהם רגע לפני בואה של שנה חדשה:

  1. הוצאות בחנו את ההוצאות שלכם בעסק. הבינו מהן ההוצאות הקיימות בעסק שלכם, מה נחשב להוצאה מוכרת, אילו מההוצאות הוכיחו את עצמן כמשתלמות? אילו לא? באילו הוצאות ניתן לקצץ לקראת שנה הבאה. בדקו את ההוצאות באופן מעמיק והגדירו את יעדי ההוצאות המתוכננים לשנה הבאה בהתאם.
    מעבר לכך אני ממליצה לכם להתייעץ בנושא עם רואה חשבון לקבלת כל המידע המקצועי ולייעול ההוצאות מבחינה חשבונאית.

  2. רווח והכנסות – בדקו מהו גובה ההכנסות הכולל שלכם במהלך השנה ובחנו מהי רמת הרווחיות שלכם (כמה נותר לאחר קיזוז ההוצאות).  האם הוא מספק אתכם? האם לכך כיוונתם? הגדירו יעדים מחודשים  לשנה החדשה של רווח והכנסות, כאשר תמחרו את ההכנסות הצפויות שלכם עפ"י מספר שעות העבודה שלכם ושל עובדיכם, מחיר המוצר ו/או השירות שלכם.  כך כל הכנסה מקבלת תרגום לשעות עבודה ומחיר מוצר ותוכלו להבין האם זה אכן בר ביצוע במשאבים הקיימים או מצריך הגדלת משאבים (מיצוי של כל שעות העבודה מצריך שכירת עובד, למשל).

  3. לקוחות – בחנו את מספר הלקוחות החדשים, הלקוחות החוזרים והנוטשים. בדקו האם הלקוחות שלכם הם מוגדרים כקהל היעד שלכם?  אפיינו את סוגי הלקוחות ודייקו טוב יותר את קהל היעד שלכם. הגדירו את המאפיינים של הלקוחות שהייתם רוצים עוד כמותם וצרו עבורם דמות לקהל היעד בכדי שתוכלו לאתר אותם.

  4. בחינת ערוצי שיווק – מפו את ערוצי השיווק שלכם, כיצד הגיעו אליכם הלקוחות? אילו ערוצי שיווק נחשבו למוצלחים ואילו ערוצי שיווק פחות מוצלחים? בחנו את העלות של ערוצי השיווק מול התועלת, דהיינו כמה הניב כל ערוץ שיווק ביחס להשקעה שלכם (זמן, כסף, משאבים נוספים). הגדירו את ערוצי השיווק היעילים ביותר עבורכם וותרו על אילו שאינם. בחנו אילו ערוצי שיווק חדשים תרצו להשיק.

  5. בחינת החזון – אם בניתם חזון לשנה שעברה, זה הזמן לבחון אותו האם החזון שלכם לשנה שחלפה התממש? האם החזון שבניתם עדייו רלוונטי? האם הוא עדיין מרגש ומאתגר אתכם? האם ישנם עדכונים שאתם יכולים להוסיף עבורו? עדכנו את החזון שלכם ובנו עבורו תוכנית פעולה להגשמה בצעדים קטנים עם חגיגות גדולות.

סיום של שנה זהו ציון דרך של שנה חדשה. עשו עבורכם סיכום שנה מפורט שיהווה אבן דרך עבור השנה הבאה. שנה טובה ומוצלחת, אישית ועסקית!

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)