איך יוצרים השראה לכתיבה?אני כותבת מאמרים מידי שבוע שמטרתם להעשיר ולתת ערך מוסף לקהל שלי, מתוך העולמות שבו אני מתמחה: ייעוץ ואימון עסקי וייעוץ שיווקי . בנוסף למאמרים שאני מפרסמת בכל יום חמישי, אני כותבת גם בלוג במועצת נשים כפר סבא. פעמים רבות שואלים אותי: "איך יש לך תמיד על מה לכתוב? לא נגמרים הרעיונות?". אז כן, פעמים רבות נגמרים הרעיונות, אבל החלטתי לכתוב מאמר מועיל במיוחד שייתן טיפים ליצירת השראה לכתיבה

איך יוצרים השראה לכתיבה?

אני כותבת מאמרים מידי שבוע שמטרתם להעשיר ולתת ערך מוסף לקהל שלי, מתוך העולמות שבו אני מתמחה: ייעוץ ואימון עסקי וייעוץ שיווקי . בנוסף למאמרים שאני מפרסמת בכל יום חמישי, אני כותבת גם בלוג במועצת נשים כפר סבא. פעמים רבות שואלים אותי: "איך יש לך תמיד על מה לכתוב? לא נגמרים הרעיונות?". אז כן, פעמים רבות נגמרים הרעיונות, אבל החלטתי לכתוב מאמר מועיל במיוחד שייתן טיפים ליצירת השראה לכתיבה:

  1. הגדרת זמן – הגדירו לכם מראש יום ושעה ביומן בו אתם מתכוונים לכתוב. בזמן הזה, השתיקו את "גוזלי הזמן" שיכולים להסיח את דעתכם: פלאפון, פייסבוק, סידורים שבדיוק נזכרתם לעשות וכו'.  עגנו את זמן הכתיבה בלוחות הזמנים כדי שזה לא יתפספס. עצם ההתכווננות שלכם ליום והשעה תמקד אתכם לעשייה. המלצה שלי, הגדירו את הזמן לפחות יום או יומיים לפני הזמן הרצוי לפרסום, בכדי שלא תהיו לחוצים.

  2. רשימות – מבחינתי כל נושא שאני נתקלת בו במהלך ייעוץ עסקי ו/או ייעוץ שיווקי ו/או אימון עסקי הינו נושא למאמר. מישהו אמר לכם משהו מעניין שיכול להתפתח לפוסט? נתקלתם במשהו שיכול לעניין? חשבתם על רעיון כלשהו? מעולה! כתבו לכם במייל, שלחו לעצמכם הודעה, הקליטו את עצמכם, כתבו ברשימות בפלאפון, מה שנוח לכם, כדי שזה יישאר ולא יתמסמס. אני ממליצה לא להיות בררניים. כל נושא יכול להפוך לפוסט, אל תפסלו רעיונות, רשמו את כולם והחליטו לבסוף.

  3. חווית לקוח – שימו את עצמכם במקום של קהל היעד שלכם אליו אתם כותבים. נסו לחשוב עם מה הוא מתמודד, אילו אתגרים והצלחות עומדים בפניו ואיך אתם יכולים לסייע לו? גלו אמפתיה וכנסו לנעליו, תחוו אותו לאורך כל הדרך ומפו לכם את הנקודות שנראות לכם משמעותיות להתייחסות.

  4. משנה מקום – מרגישים שהרעיונות לא מגיעים? שנו מקום. עברו למקום אחר, השונה מפינת העבודה הרגילה שלכם, מקום שונה מהרגיל כזה שיעורר לכם את החשיבה. זה יכול להיות: ים, טבע, בית קפה וכו', כל מקום ששונה מהרגיל וייתן לכם השראה.

  5. אתרים מקצועיים – שוטטו באתרי אינטרנט שמשיקים לתחום שלכם, קראו קצת ותראו איזה נושא מעורר אתכם. בדקו האם יש לכם היבט אחר על סוגיה הנידונה, האם ישנו היבט שהייתם רוצים להרחיב ולהוסיף עליו.

כלום לא הולך? כל הפתרונות הללו לא עובדים? עזבו את הכתיבה, לכן תעשו משהו אחר: ספורט, משימה אחרת שיש לכם. עצם זה שתניחו לדברים תמצאו שאתם מקבלים השראה מחודשת לכתיבה.

הכתיבה היא משתנה. פעמים רבות הכתיבה תהיה קולחת ותצליחו לכתוב ממש בקלות והטקסט פשוט ייצא מכם החוצה. פעמים אחרות זה יהיה מאתגר יותר. אל תילחצו ושמרו לעצמכם כמה שיותר רעיונות לפוסטים ברשימות, כך יהיה לכם קל יותר להתחיל.

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)