מהם האלמנטים שיש להתייחס אליהם עם פתיחת השנה?

מתחילים שנה – חלק א'

אז הנה, התחילה לה השנה, ממה מתחילים? איך מכינים את העסק לקראתה ובעיקר, איך גורמים לה להתממש? בשבוע בעבר הסברתי כיצד מסכמים שנה, כיצד אנו מסכמים את שנת 2016 והופכים אותה לתשתית עבור שנת 2017. אני ממליצה לכם בחום להתחיל מהפוסט של סיכום שנה, רגע לפני שאתם מתחילים להתייחס לפוסט הזה.

אז אחרי שיש בידכם את התובנות של סיכום השנה, בואו נתחיל שנה. ממה מתחילים?

  1. הגדרת חזון – בנו לכם את החזון לשנה הבאה. כיצד תראה השנה, אילו הישגים אתם מתכוונים להשיג במהלך השנה. בחנו האם החזון הזה מרגש אתכם? האם הוא מדרבן אתכם לעשייה? אם כן, מעולה. אם לא, דייקו אותו טוב יותר. כתבו חזון גדול יותר שיהיה מחובר ללבכם עוד יותר מאשר מחובר לפרקטיקה. כאשר יהיה חזון מרגש ומאתגר, הדרך להגשמתו תהיה ברורה יותר.

  2. הגדרת תוצאות – מתחילים מסופה של השנה. כן, כן, קראתם נכון, אני מאמינה שצריך להתחיל דווקא מהסוף. רשמו לפניכם 2-3 תוצאות עיקריות שתרצו להגיע אליהן בסופה של השנה. בכדי שזו תהיה תוצאה ברורה, הגדירו לה יעד מדיד ומוגדר, כך שבאמת תוכלו לדעת שהגעתם אליה.

  3. אבני דרך – הגדירו אבני דרך ברורות להשגת החזון והתוצאות שהגדרתם. כלומר מהם שלבי הביניים להשגת החזון והתוצאות והגדרתם. למשל, אם בסופה של השנה אני מתכוונת להשיק מוצר חדש, עליי להיערך לכך במספר אבני דרך קודמות לכך: תכנון, יצירת דגם, ניסוי וכו'. הגדירו לכל אבן דרך שכתבתם מהן הפעולות שעליכם לעשות בכדי להשיגן.

  4. מדדים – בנו עבור אבן דרך שהגדרתם מהו המדד עבור אבן הדרך הזו. המדד יבהיר לכם כי אכן השגתם את אבן הדרך שהצבתם. למשל אם הגדרתי כאבן דרך שביעות רצון לקוחות גבוהה, היעד הוא ציון ממוצע משוקלל של 4.5 לפחות במשוב לקוחות. דוגמה נוספת: אם הגדרתי גיוס לקוחות חדשים כאבן דרך, אגדיר למשל 5 לקוחות פרטיים ולקוח אחד מוסדי. ככל שתגדירו את היעד שלכם באופן ברור יותר, כך יהיה ברור יותר כיצד לסלול את הדרך עבורו.

  5. יעדי הוצאות – התייחסו לרמת ההוצאות שלכם וצפו את ההוצאות הצפויות לכם בעסק, אך במקביל שריינו כספים נוספים להוצאות לא צפויות שיכולות להיות או לחלופין לצרכים חדשים שיתעוררו במהלך השנה.

  6. יעדי הכנסות ורווח – הגדירו את רמת ההכנסות ורמת הרווח שאתם שואפים להגיע אליהם. בנו מתוך מערך ההכנסות והרווח את המקורות לכך, דהיינו מהם היעדים היומיים/שבועיים/חודשיים/שנתיים הנגזרים כתוצאה מיעדי ההכנסות והרווח שהגדרתם ובמקביל בחנו מהי היכולת שלכם לעמוד ביעד הזה מבחינת מגבלת שעות עבודה. למשל אם עפ"י רמת ההכנסות שהגדרתי עליי לעבוד לפחות 20 שעות ביום כל יום, הרי שהיעד אינו יישומי ועליי לבחון חלופה למימוש היעד.

זהו חלקו הראשון של "מתחילים שנה", בשבוע הבא אפרסם את החלק השני, בו אמנה אלמנטים משמעותיים נוספים שחשובים לתחילת שנה. אז בינתיים הכינו את הסעיפים הללו, כך שתהיו מוכנים לשבוע הבא.
בהצלחה!

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)