מהם האלמנטים שיש להתייחס אליהם עם פתיחת השנה?

מתחילים שנה – חלק ב'

בשבוע שעבר התייחסתי לחלק הראשון של האלמנטים שיש להתייחס אליהם עם פתיחת השנה: הגדרת חזון, הגדרת תוצאות, אבני דרך, מדדים, יעדי הוצאות, יעדי הכנסות ורווח. אם לא קראתם, זה הזמן לקרוא את "מתחילים שנה – חלק א".
כעת אתייחס לאלמנטים נוספים משמעותיים המתבססים על האלמנטים שהתייחסתי אליהם, ויחד מאפשרים תשתית לפתיחת שנה חדשה. אז הנה ממשיכים:

  1. שירותים ומוצרים – עליכם להגדיר את השירותים והמוצרים שאתם מתכוונים לתת ללקוחות שלכם. בחנו את השירותים והמוצרים שאכן הם עונים לצרכי קהל היעד שלכם, כלומר שאתם אכן נותנים תועלת לקהל היעד. בדקו כי אתם מצליחים למנף ולקדם את הלקוחות שלכם בזכות המוצר שלכם או לחלופין מצליחים לצמצם את הכאב (לתת פתרון לבעיה קיימת).

  2. קהל היעד – דייקו את קהל היעד שלכם. הגדירו אותו באופן ברור. נסו להאניש אותו ולתת לו דמות ברורה שתוכלו לתת לה מאפיינים ברורים: גיל, הרגלים, מגורים, העדפות וכו'. כתבו לכם את המאפיינים וכך תוכלו למצוא את הקהל שלכם ביתר קלות.

  3. חדשנות – חדשנות היא מקור משמעותי לבידול שלכם ויצירת בולטות מול המתחרים שלכם. כאשר החדשנות שלכם מתוקשרת וברורה ללקוחות שלכם, קל להם יותר לבחור בכם, היות והם מבינים מהי הייחודיות שלכם. בנו לכם מיקוד אחד ליצירת חדשנות: מוצר חדש, מתודולוגיה חדשה, שירות חדש…שיוכל ליצור בידול ולחזק אתכם בשוק כאחרים.

  4. ערוצי שיווק – כאמור בפוסט של סיכום שנה בחנתם את ערוצי השיווק שבהם השתמשתם. בחרו לכם ערוץ שיווק אחד או שניים חדשים, המותאמים לצרכים שלכם שטרם ניסיתם. הגדירו לערוצי השיווק החדשים תקציב ויעד מוגדר להשגה (לידים של לקוחות, סגירת לקוחות, חשיפה, תדמית, מודעות למותג וכו'). עבור היעד שהגדרתם הגדירו מדד כמותי ברור, למשל 5 לידים של לקוחות חדשים, כך שתוכלו לאמוד את יכולת ערוץ השיווק בהתאם ליעד שהצבתם.

  5. פגישת רבעון – חלק ניכר מהצלחת עסק עומד על כך שמנהלים את העסק ולא נותנים לו להתנהל מעצמו.  אני ממליצה לכם לקבוע ביומן מידי שלושה חודשים פגישה עם עצמכם לבחינת האלמנטים אליהם התייחסתי, ובכך לשפר את יכולות הניהול של העסק שלכם ולדייק אותו.

אז הנה, העסק שלכם מוכן לקראת השנה החדשה. הכנה נכונה של העסק מהווה תשתית להצלחת העסק.

שנה טובה!

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)