מחזור משאבים יכול ליצור את השינוי המהותי בעסק שלכם, מבלי שתצטרכו להשקיע עוד.

ממחזרים משאבים בעסק

אחת הסיבות העיקריות שעסקים וארגונים פונים אליי היא בעקבות רצונם להתפתח ולגדול. מן הסתם, אם המשאבים שלנו היו ללא הגבלה, לא הייתה כל בעיה, וכולנו היינו יכולים לעשות כל שעולה על דעתנו. עם זאת, ברור לנו שזו אינה המציאות. האתגר הוא למצוא כיצד ניתן לצמוח ולהתפתח בכמה שפחות השקעה עם כמה שיותר רווח וערך.

אני מאמינה בהסתכלות ראשונית פנימה, להבין מהם המשאבים העומדים לרשותנו כיום, המשאבים שאנו יכולים למנף, לפני שאנו מגייסים משאבים חדשים. אני מזמינה אתכם לעשות את אחד התרגילים שאני עושה עם הלקוחות שלי, אז מה עושים?

  1. התמחות – הגדירו מהו תחום ההתמחות שלכם. מהי הייחודיות שלכם מה אתם עושים בצורה הכי טובה שלכם, במומחיות? אין ספק שישנם הרבה דברים שאנו יודעים לעשות, שלמדנו לעשות מעצם העיסוק שלנו, אך ישנם דברים שנמנים בתחום המומחיות שלנו, שזוהי ממש ההגדרה של ההתמחות שלנו.
    אתן דוגמא, צלמת שיש לה חוש ממש טוב לסטיילינג, לא הופך אותה לסטייליסטית. מצד שני ההתמחות שלה היא צילומי אופנה. לאחר שמיפיתם את ההתמחות שלכם, עברו לשלב הבא.

  2. ערך – אחרי שמוגדר לכם מהי ההתמחות שלכם, הגדירו מהו הערך שאתם מביאים אתכם. מה אתם מייצרים ללקוחות שלכם ומצליחים לתת להם מעבר. למשל, אם אני חוזרת לצלמת, נאמר וההתמחות שלה היא צילומי אופנה והיא עובדת כרגע בהפקות אופנה. הערך המוסף שהיא נותנת בצילומים הקיימים היא היכולת ליצור נגיעה אישית של הדוגמנית בצילומי האופנה, כלומר לבטא את ה"אני" של הדוגמנית בצילומים.

  3. קהל יעד מחודש – נכון שעד עכשיו עבדתם עם קהל יעד ברור ומוגדר, שהיה לו ערך בשירותים שלכם, אך יכול להיות שישנו קהל נוסף שיש לו צורך בשירותים שלכם. זהו קהל שעבורו אינכם צריכים לייצר משאבים חדשים, אלא לעשות התאמה עם המשאבים הקיימים שלכם, וזו הגדולה בדבר. אם ניקח את הצלמת שלנו, היא יכולה לפנות לנשות עסקים שרוצות לעשות צילומי תדמית, אך במראה של אופנה בתחושה של הפקות אופנה. ברגע אחד נפתח קהל יעד חדש שמאפשר הזדמנויות חדשות ומגוונות.

  4. ערוצי שיווק – קהל יעד חדש מצריך חשיבה מחודשת על ערוצי שיווק. בחנו את קהל היעד החדש. איפה הוא נמצא? איזו מדיה הוא צורך? האם הערוצים הקיימים שלכם מותאמים לו או עליכם ליצור ערוצים חדשים? אילו התאמות עליכם ליצור עבורו? זכרו, לא ניתן לדבר לכולם באותו האופן, ולכן חשוב ליצור את ההתאמות הללו.

פעמים רבות ניתן להגדיל ולהרחיב את העסק, עוד הרבה לפני שאנו מגדילים את המשאבים שלו. ניתן להשתמש במשאבים הקיימים שלנו בעסק ולמנף אותם באופן משמעותי לעבר קהלים אחרים. יש לנו התמחות וערך מוסף משמעותיים שקהלים נוספים יכולים ליהנות מהם. חשבו יצירתי, לא מחוץ לקופסא, אלא שימו את הקופסא לגמרי בצד וחשבו ללא גבולות.

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)