פעמים רבות אני רואה סנדלרים יחפים. בעלי עסקים ששוכחים את העסק שלהם מאחור ומתרכזים אך ורק בלקוחות. כמה אתם משקיעים העסק שלכם?

הסנדלר הולך יחף

יושבת לי בפגישה עם מעצב אתרים מוכשר עם תיק עבודות מדהים. נכנסת לבחון את האתר שלו, ואיך לומר בעדינות "לא משהו". יום לאחר מכן נפגשת עם מקדם אתרים, מחפשת אותו בגוגל, ושוב, תוצאות לא מזהירות…מה יהיה? הסנדלר הולך יחף?

אני יודעת, אני יודעת, אנחנו עמוסים, אין לנו זמן, הלקוחות חשובים, העסק תובעני ואתם "טובעים" בשוטף. האמינו לי, שמעתי את זה המון, אבל זהו הרושם הראשוני שלכם, זהו המקום להוכיח את היכולות המקצועיות שלכם. אז אם ניהול עצמי הוא האתגר (כי הרי אי אפשר לנהל זמן, אלא רק את עצמנו).
אך מדובר מעבר לכך, הרבה מעבר לכך. כמה קשה אתם עובדים בכדי להשיג לקוחות? כמה מאתגר עד אשר אתם מצליחים לסגור סוף סוף את העסקאות שאתם רוצים? לקוחות לא "צונחים" מהשמים, אנחנו עובדים קשה מאוד בכדי להשיג אותם, אך אנחנו מפספסים את הלקוח החשוב ביותר שלנו – אנחנו.

אנחנו הלקוח הראשון שנפספס לתת לו שירות. אנחנו הלקוח הראשון שנשכח לעשות עבורו את המטלות שהיינו צריכים. הלקוח הכי מתוסכל שלנו הוא אנחנו. אגב, הלקוח הזה היה מפטר אותנו ממזמן… מכירים את זה? אם כן, אז זה המאמר בדיוק בשבילכם.

כאשר אנחנו יודעים לתת לעצמנו את השירות הטוב ביותר, כאשר אנחנו מקצים את הזמן לעצמנו ולצרכים שלנו כלקוח, אנחנו נראים במיטבנו בהיבט המקצועי וזוהי תעודת המקצועיות המשמעותית ביותר עבור הלקוח שלנו.

אז ממה מתחילים?

  1. פגישות אישיות – בדיוק כפי שהייתם מקדישים שעות עבודה ללקוח שלכם, שריינו לכם זמן עבור עצמכם עם הגדרות ברורות של מהות הדברים שאתם צריכים לפתח ולחשוב עליהם בפגישה. אני יודעת, זה נשמע בהתחלה מופרך ולא הגיוני, אבל האמינו לי כי ברגע שתהפכו לכם את זה לשגרה עבורכם ותשריינו את הפגישות האלו, אלו יהיו הפגישות עם הלקוח הכי ממקדות, משמעותיות ומכווינות עבורכם.
  2. זמן עבודה – יש אצלנו את התפיסה שהעבודות של הלקוחות שלנו לפני הכל, כי מה לעשות שהלקוחות שלנו משלמים לנו. נכון, הם אלו שמשלמים לנו, אך אם יהיו לנו הוכחות במיטבן לרושם ראשוני למקצועיות שלנו (לפני שמכירים אותנו ו/או שומעים עלינו מפה לאוזן) יהיו לנו עוד הרבה לקוחות משלמים. הרבה מאוד. אז אל תוותרו על זמן העבודה שלכם עם עצמכם.

  3. לוחות זמנים – זה החלק המאתגר ביותר. אנו בקלות דוחים את המועדים שיש לנו עבורנו, בקלות מוכנים להתפשר ולדחות את הדברים. אז לא. ממש לא. הגדירו לכם מועד ברור וידוע. לא מצליחים לעמוד בו? קבעו מועד חדש, אל תעברו אותו מבלי שקבעתם מועד מחודש, בכדי שלא יתמסמס.


אז יאללה, פנו לעצמכם זמן!

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)