מיתוג, לא תאמינו כמה זה יכול למנף או להפיל אתכן. איך עושים את זה?

מיתוג וחשיבותו

אחד הדברים שגרמו לי לתסכול הגדול ביותר בחיי כשכירה, היה השעמום. הרגשתי שאני כבר לא חולמת, לא ממש יוצרת, נמצאת במקום ה"שבלוני" המצופה, כי הארגון שהייתי בו היה ארגון שמרני שאינו מאפשר חדשנות ויצירתיות, שאינו נותן דרור למעוף, אלא אוהב את הדברים בדרך "הישנה והמוכרת, שתמיד עובדת" (גם כשהיא לא באמת עבדה).

כאשר יצאתי לדרכי החדשה כעצמאית, הרגשתי איך אני נכנסת לעשייה אנרגטית אינסופית. עובדת מתוך אהבה ורצון אמיתי לעשות את מה שאני אוהבת, מלאת מעוף, קלילות ויכולת, ופשוט רוצה לעוף. לעוף למחוזות חדשים, להגשים את עצמי, לגלות מקומות חדשים, תחומים חדשים, להבין במה אני רוצה להתמחות, איפה אני רוצה להתמקצע, איפה להעמיק ואיפה להרפות.

בדיוק בנקודה הזו יצאתי לתהליך של מיתוג. המיתוג מהווה את התדמית של העסק. הוא מייצג את העסק בכל התקשורת הפנימית והחיצונית (לוגו, ניירות מכתבים, אתר, דף פייסבוק, כרטיסי ביקור וכו'). במיתוג הגדרתי: מה אני רוצה לשדר, מהם הערכים החשובים לי, מהי הצבעוניות החשובה לי. מתוך הערכים יחד הגדרנו מהם הפונטים (סוגי כתב) המתאימים, האיור המתאים, הצבעוניות המתאימה, הצורות המתאימות.

במיתוג שעשיתי התקבלו מספר סקיצות העונות על ההגדרות, אותן הרצתי אותן סביב קהל היעד שלי. לאחר שהתקבלה תשובה חד משמעית לגבי הסקיצה הנבחרת, התגבש לו המיתוג הנבחר.

אני אופטימיסטית ללא הפסקה, מלאת חיוניות, שמחה ואושר, עם הרבה מעוף ושאיפות, עם רצון ולהתפתח, וכך בדיוק נראה הלוגו שלי: יונק דבש קליל שמשדר מעוף ושאיפות, אושר ותעוזה, צבעוניות שמשדרת אופטימיות ושמחה! הרגשתי שהלוגו הזה הוא אני! הוא כל כך אני! הוא מבטא אותי פנימה והחוצה, בכל צורה אפשרית, ואני מחוברת אליו כל כך.

כך  אני מאמינה שמקבלים מיתוג אפקטיבי. כאשר המיתוג מחובר אלינו, מבטא את ה"אני" שלנו, מביא אותנו והופך את העומדים מאחוריו לחלק בלתי נפרד ממנו, הוא לא "עוד ציור" או "עוד שם" של חברה. ככל שהחברה גדלה, כך האתגר גדל, וצריך לחבר את האנשים למיתוג ולערכים שהמותג מייצג.

אז כמה טיפים חשובים למיתוג:

  1. הגדירו לעצמכם מהם הערכים שאתם רוצים שיבואו לידי ביטוי בעסק שלכם
  2. איזו צבעוניות מתחברת לערכים הללו?
  3. עבדו עם גורם מקצועי מוסמך (זה שווה כל שקל, אלו הפנים שלכם לשנים הקרובות)
  4. שאלו את קהל היעד שלכם לדעתם (חברים ומשפחה אינם בהכרח נמנים על קהל היעד שלכם)
  5. הקשיבו לתחושת הבטן שלכם

ו…מתגו כל דבר אפשרי.

רוצה שכך יהיה אצלך?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)