כיצד ניתן ליצור חדשנות עסקית? כיצד ניתן לקחת מוצרים ולחדש אותם ובהם?

לפעמים העטיפה זה הכל

דמיינו את התסריט הבא: יש לכם יום הולדת ושני חברים קונים לכם מתנה. האחד מוציא את המתנה מתוך שקית ניילון פשוטה של סופר, ואילו האחר מוציא קופסת מתנה מושקעת. מבלי בכלל לראות מה יש בתוך הקופסה, איזו התרגשות אופפת אתכם? איזו חוויה מופלאה זו לפתוח את העטיפה, לגלות לאט לאט את המתנה? זו בדיוק הסיבה שאנחנו מבקשים לעטוף את המתנה, בכדי להוסיף עוד היבט לחוויה – ציפייה וסקרנות.

הציפייה והסקרנות עוד לפני קבלת המתנה יוצרת אצלנו סף נוסף של התרגשות ובכך גורמת לנו להתלהב עוד יותר מהמתנה, לפני שאנו יודעים על מה מדובר. עכשיו בואו ניקח את זה לעולם העסקי. תחשבו על המוצרים והשירותים שלכם. כיצד אתם עוטפים אותם? כיצד אתם יוצרים התרגשות ללקוחות שלכם?

לפעמים העטיפה עושה את כל ההבדל והיא זה שתגרום לצרכן לבחור בנו או לוותר עלינו.

כאשר נותנים שירות מעל ומעבר, זוהי למעשה עטיפה שירותית, שיוצרת את הערך המוסף ללקוח ע"י מתן שירות מעל ומעבר, יצירת אפקט WOW ללקוח, כזה שירשים אותו ויביא אותו להמשיך ולהתעניין ביתר השירותים. זוהי עטיפה שיכולה להתאים לשירותים או למוצרים ובה ניתנת התייחסות לפרטים הקטנים כמו שירות אכפתי, לבבי וחם מעבר לרגיל יכול להוות מעטפת משמעותית למוצר או השירות הנמכר. המעטפת יכולה להיות גם חלק מהמשפך השיווקי, למשל בשיחת המכירה, היות והיא "עוטפת" את השירות או המוצר הקיים.

כאשר חווית השירות היא משמעותית, היא מספקת מעטפת למוצר. תחשבו למשל על מוצר זהה שנרכש במספר נקודות מכירה, כמה משמעותי עבורכם יהיה השירות ויגרום לכם לבחור או לוותר לרכישה חוזרת. מספיק שקיבלו אותנו ב"סבר פנים חמוצות" או לא התייחסו אלינו או פשוט לא ראו אותנו. זה כבר מוציא לנו את החשק מלהגיע שוב. אלו הפרטים הקטנים שעושים את ההבדל, אשר דיברתי עליהם בשבוע שעבר.

שימו לב, יש להבחין בין עטיפת מוצרים לבין מוצרי טעימה. עטיפת מוצרים כשמה כן היא, היא לקיחת המוצר הקיים ועטיפתו באלמנט מסוים, אין זה אומר רכישה של מוצר נוסף, משלים, מקביל או מוביל אליו. זוהי אך רק מעטפת לשירות הקיים.

והנה דוגמה למעטפה נהדרת: גרביים בצורת סושי, ארטיקים וקקטוסים, לגמרי עושה חשק!

כיצד ניתן ליצור חדשנות עסקית? כיצד ניתן לקחת מוצרים ולחדש אותם ובהם?
כיצד ניתן ליצור חדשנות עסקית? כיצד ניתן לקחת מוצרים ולחדש אותם ובהם?
כיצד ניתן ליצור חדשנות עסקית? כיצד ניתן לקחת מוצרים ולחדש אותם ובהם?

רוצה שכך יהיה אצלך?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)