צמיחה עסקית היא כל כך לא מובנית מאליה ודורשת מיקוד

טו בשבט הגיע

ט"ו בשבט זהו חג של צמיחה, חג של התפתחות, של זריעה, של אילנות, חג נפלא שכל כך מתחבר לי לעולם העסקי. בעיניי בעסקים ט"ו בשבט זהו חג שצריך לחגוג כל שנה כל השנה.

אז בואו נדבר רגע על ט"ו בשבט בעסק שלנו. בדיוק כמו שברור לנו שאילן לא צומח מעצמו, אלא יש צורך בשתיל בזריעה, בטיפוח של השתיל, בדישון, בהשקיה, בטיפול יומיומי, בהגנה ממזיקים, בשמירה, כך בדיוק מתרחש בעסק שלנו. כאשר אנחנו משקיעים במיזם חדש, בערוץ חדש, בפרויקט חדש, שיתוף פעולה חדש בעסק שלנו, דבר לא יתרחש מעצמו. עלינו לדאוג לדברים הקטנים והגדולים.

במהלך כל השנה אנחנו זורעים זרעים בעסק שלנו בכדי שיצמחו ויניבו פירות. בדיוק כמו בטבע, לעיתים למרות ההשקעה הגדולה שלנו, ישנם זרעים שלא מבשילים ולא מניבים פירות. בדיוק כך מתרחש אצלנו בעסק. אנו יכולים להשקיע בפרויקט, להשקיע משאבים, להיות שם באופן טוטאלי, אך בסופו של דבר לא נצליח.

העמידה מול זרעים שלא צלחו מתרחשת לכל חקלאי, גם למנוסים שבהם. העניין הוא הבחירה וההתמודדות עם הסיטואציה. הבחירה כיצד ממשיכים מכאן. האם מפסיקים? האם מתחילים מחדש? האם מתחילים לגדל גידול אחר או דומה לו?

בדיוק כך קורה אצלנו בעסק. אנחנו כל יום מחדש זורעים זרעים. חלקם מבשילים, הופכים לזרעים פוריים המניבים לנו את ההצלחות שאנו מייחלים להן, וחלקם לא. אנו אלו שנבחר מה לעשות איתם כאשר הם אינם מצליחים. האם לעבור לערוץ שיווק חדש? האם לנסות את אותו ערוץ שיווק שוב, כי ייתכן שהעיתוי לא היה מתאים? אולי לנסות ערוץ שיווק דומה? או אולי בכלל להשקיע את המשאבים כעת בשיתוף פעולה עם קולגה?

אנחנו זורעים בעסקים שלנו כל יום מחדש. ביום  שנפסיק לזרוע, אנו נפסיק לקצור. הזריעה כל כך משמעותית והופכת למשמעותית יותר כאשר היא מחוברת למטרות העסקיות שלנו, לתכנון השנתי שלנו, היות וכך היא הופכת לזריעה מדויקת שמכוונת אותנו לעשייה לעבר החזון שלנו. אז חגגו לכם ט"ו בשבט בעסק שלכם כל יום מחדש.

חג שמח!

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)