האם אתם מסוגלים לספור עד 5? מעולה! זה ממש יכול לעזור לכם כאן.

כמה פעמים ספרת עד 5?

בתהליכי ליווי וייעוץ עסקי שאני מובילה, פעמים רבות אני מוצאת שישנם עימותים ובעיות רבות בשל חוסר הקשבה. אנו מעידים על עצמנו שאנחנו מקשיבים, אך כאשר אני שואלת כמה שניות לוקח לך להגיב מהרגע שמעלים את הדברים עד לתגובה, לרוב התשובה היא "מיד". זו לא הקשבה, זו שמיעה.

כמה פעמים מצאתם את עצמכם נכנסים לתוך ויכוח, לדו – שיח קרבי, כאשר בכלל לא התכוונתם? כמה פעמים אתם בטוחים שאתם יודעים מה הצד השני עומד לענות, ומיד שולפים את התשובה עוד לפני שבכלל הוא סיים את המשפט? כן, כן, כולנו באותה הקלחת. חשוב לנו להשמיע וקשה לנו לשמוע…

פעמים רבות אנחנו יוצרים את הדיאלוג בעצמנו כי אנחנו מדמיינים את השיחה כולה. אנו בונים אותה מראשיתה ועד סופה, ולמעשה אנחנו בכלל לא צריכים את הצד השני נוכח, כי אנחנו יודעים מה הוא הולך לומר, או לפחות נדמה לנו. מתוך התפיסה הזו, אנו יוצאים נפסדים. אנו נכנסים לעימותים מיותרים, אנו נשארים עם הדעה שלנו מבלי לשמוע את האחר, וכך לא מעשירים את עולמנו בדעות ותפיסות נוספות. אנו מנהלים מונולוג במקום דיאלוג.

נסו לקחת 5 שניות, כן, לספור חמש שניות מהרגע שהאחר מסיים את התשובה ועד שאתם עונים. נסו באמת להקשיב ולא להיות עם תשובה מוכנה ב"שלוף" ורק לחכות שהאחר יסיים לדבר בשביל להגיד אותה כבר.

תתפלאו כמה תוכלו להעשיר את עצמכם כשאתם באמת מקשיבים. פתאום באמת תענו לעניין, בלי להתקיף או להתגונן, אלא באמת מתוך מקום של הקשבה ומתן חשיבות לדברים שהאחר אומר. אתם תצליחו ליצור דיאלוג אמיתי עם האנשים שסביבכם, תלמדו ותעשירו את עצמכם. הצד השני ירגיש שאתם באמת קשובים ועונים תשובה אמיתית ולא מתוך דחף, דבר אשר יקל עליו לקבל את דעתכם באשר היא.

אז קדימה, נסו לספור עד 5!

היה מעניין?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)