כיבוי שריפות זו לא הדרך להתנהלות העסקי. זה מתיש וגובה מאתנו כוחות גדולים. שינוי התפיסה ויצירת אסטרטגיה תיצור לכם סדר ותחסוך לכם הרבה זמן

מכבים שריפות

לא מזמן שמעתי ראיון, עצוב למדי, אך מאוד מעשיר עם הבעלים של רשת "נעלי גזית". זו הייתה רשת, שצמחה בקצב מסחרר. אחד הדברים המופלאים שקרו לרשת הזו, הוא שהייחודיות והחדשנות שהם הציעו ללקוחות גרמו לביקושים גדולים, כך שהרשת גדלה מבלי שהיה צורך לעשות מאמצי שיווק גדולים, מלבד לשמור על הזהות של הרשת.

עם זאת, הקפיצה הגדולה מחנות אחת בודדה בשינקין לרשת חנויות ארצית הביאה עמה אתגרים ניהוליים גדולים ואיבוד שליטה. היה חוסר מודעות להתנהלות הכספית, לפיתוח המנהלים והעובדים, והרשת עבדה בעיקר בכיבוי שריפות. כך נוצר מצב בו השוק והלקוחות ניהלו את עתידה של הרשת, מבלי שהייתה יד מכוונת וברורה לאסטרטגיה.

העיסוק בשוטף והתנהלות בתוך הסיטואציה מבלי לנהל אותה ולראות את הדברים לטווח הארוך מסכנת את העסק שלנו. העניין הוא שזהו הדבר הראשון ששואב מאתנו את תשומת הלב. לא סתם קוראים לכך "כיבוי שריפות". זה מרגיש כמו סכנת חיים של שריפה שחייבים לטפל בה עכשיו ומיד. העניין הוא שתמיד תהיה עוד שריפה לאחר מכן ועוד אחת אחריה….וכולן חשובות.

אז איך משנים את ההתנהלות הזו ומתחילים לנהל את הסיטואציה במקום שהיא תנהל אותנו? ממה מתחילים?

  1. פגישה אישית – לכל הלקוחות שלכם אתם מפנים זמן. לכולם תקדישו את הזמן הנדרש, אבל מה קורה כשזה מגיע אליכם? האם הסנדלר הולך יחף? הקדישו לעצמכם מידי שבוע פגישה אישית עם עצמכם, בה תשבו על הצעדים הבאים שלכם. פגישה אסטרטגית משמעותית שתעשה לכם סדר והערכות לטווח הארוך, לא לכיבוי שריפות, אלא למניעת שריפות.

  2. יעדים – כשאתם נכנסים לרכב ונוסעים, אתם יודעים לאן אתם נוסעים, נכון? בדיוק באותו האופן מציבים יעדים. כאשר אתם מציבים יעדים, אתם יודעים לאן פניכם מועדות ופועלים בכדי להשיגם. הגדירו יעדים שנתיים, מתוכם גזרו יעדים רבעוניים, חודשיים ושבועיים. תרגמו את היעדים שלכם לתכנית פעולה ברורה, בכדי שתישארו ממוקדים ותמשיכו לחתור לעבר המטרה שלכם.

  3. האצלת סמכויות – אני יודעת, אין מי שמבין ויודע יותר טוב מכם. אבל עדיין, אתם לא יכולים לעשות הכל – "תפסת מרובה לא תפסת". הכשירו את המנהלים והעובדים שלכם, האצילו סמכויות, למדו והכשירו אותם להיות מקצועיים היות ולא ניתן לשכפל אתכם. כך תוכלו ליצור עבורם התמחות ותחומי אחריות ברורים, – אלמנטים שהופכים להיות משמעותיים יותר ויותר עם ההתפתחות של הארגון.

  4. העשרה ולמידה – העולם ממשיך ומתפתח וחשוב מאוד לשמור על הרמה המקצועית שלכם ולהיות מעודכנים בטרנדים, במגמות ובהתפתחויות שישנן בשוק. כאשר אתם בהתפתחות מקצועית, זה יסייע לכם באופן משמעותי להיות מתוכננים, לזהות מגמות ושינויים עוד לפני שהם מתרחשים, וכך להימנע ממצבים של כיבוי שריפות. כך תוכלו ליצור חדשנות ובשורה חדשה לשוק שלכם.

כיבוי שריפות זוהי התגובה האוטומטית שלנו. אנו נשאבים אליה בקלות. ברור לי שחלק מההתנהלות העסקית היא גם טיפול במשברים, אך אם זו הופכת להיות עיקר ההתנהלות שלכם, נוצר מצב שאין חשיבה אסטרטגית והיערכות  לטווח הארוך.

אהבת?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)