כמה חשובה השפה החזותית עבור העסק שלכם, במסר לצרכנים.

מה אתם משדרים?

בכל אינטראקציה שיש לנו עם כל אדם, בין אם היא כתובה או פנים אל פנים אנחנו יוצרים תקשורת. בתקשורת ישנם אינספור מסרים, אינספור רגשות, תחושות ופרשנות של האחר. תקשורת מוגדרת כהעברה של מסר מצד מעביר המסר וקבלת המסר ע"י הצד השני. ההצלחה של התהליך היא כאשר המסר נקלט במלואו, זוהי תקשורת. בתקשורת הזו ישנם מסרים מילוליים ברורים, אך ישנם מסרים נוספים, מתחת לפני השטח שאנחנו מעבירים לצד השני, שהיא חלק בלתי נפרד מהתקשורת המילולית. בשונה ממה שאנו נוהגים לחשוב, האחריות על העברת המסר הינה על הצד המוסר. כלומר, אם מישהו לא הבין אותי, סימן שאני לא העברתי כראוי את המסר.

כשאנחנו מעלים תמונה, לרוב אנו שמים דגש על הצילום, זוויות, עיבודים וכו', אך מה לגבי המסר? מה לגבי משמעות התמונה? אז רגע לפני שאתם מעלים תמונה מה עושים?

  1. מה המטרה – אני יודעת, זה נשמע טריוויאלי, אך תתפלאו, רבים לא מגדירים מה הם רוצים להשיג מהפוסט שלהם. פעמים רבות מתפרסמים פוסטים מבלי שברורה המטרה או הכוונה של המפרסם. הגדירו את המטרה לשמה נועד הפוסט. האם תרצו חשיפה של מוצר מסוים? מעורבות של הקהל? חיבור של הקהל אליכם? הנעה לפעולה? סיעור מוחות? אז הבנתם, יש מלא אפשרויות לכל פוסט. הגדרה ברורה מראש של המטרה שלכם, תפשט עבורכם את הדברים ותוכלו לדעת כיצד לגשת לפוסט.

  2. למי אתם מדברים – הגדירו למי אתם מדברים. אני יודעת, הייתם רוצים לדבר לכולם, אך זה לא אפשרי. האם תדברו לנערה כפי שתדברו לאישה? האם תדברו לגבר כפי שתדברו לבחורה? אי אפשר לדבר לכולם, כל קהל מאופיין עם הצרכים שלו, עם האתגרים שלו, ולכן הגדירו למי אתם מדברים. אתרו את הנקודות בהן אתם נוגעים בו, במה אתם יכולים לסייע לו עם המוצר שלכם ודייקו את המסר. דיוק המסר ויצירת פנייה אישית, תמקד אתכם בקרב הקהל ותיצור פנייה אפקטיבית יותר.

  3. מה ה- Look & Feel – המוצר או השירות שלכם וכמובן שאתם, משדרים משהו. יש תחושות ומראה שהמותג שלכם מעורר, ולכן חשוב להמשיך את הקו. אם למשל ניקח את חברת קוקה קולה, שמשדרת חוויה, FUN, לחיות את החיים, עלינו להשתמש בתמונות שייתנו את התחושה הזו.
    הסתכלו על המותג שלכם, נסו להבין מה הוא מעורר, כיצד הוא מתחבר ללקוחות שלכם, כיצד הוא מדבר אותם. תמצאו את התמונות והעיצוב שמדבר אתכם, שמדבר את המותג שלכם, כדי להמשיך את הקו.

  4. ערוצי שיווק – לאחר שהגדרתם את קהל היעד שלכם, זה הזמן להגדיר היכן הוא נמצא. הגדרת ערוצי השיווק לקהל היעד הינה מהותית, היות וישנם מאפייני ערוצים משתנים מקהל לקהל. למשל, קהלים מבוגרים נוטים לעיתונות כתובה, קהלים צעירים יותר יעדיפו מדיה דיגיטלית. בני הנוער נוטשים את הפייסבוק, אך נמצאים באינסטגרם. כלומר בחירת המדיה היא מהותית, בדקו היכן הקהל שלכם נמצא ודייקו את הפנייה אליו.

  5. תוכן – החלטתם מה מטרת הפוסט, למי אתם פונים, איך זה ייראה וירגיש, מעולה. עכשיו מגיע שלב התוכן. בשלב הזה עליכם לחבר את קהל היעד שלכם, את הצרכים, האתגרים שעומדים בפניו למוצר שלכם, אליכם. החיבור הזה משמעותי והוא זה שייצור את המעורבות. יש לפנות באופן אחיד, בהתאמה למותג, אך מעבר לכך מילת המפתח היא תמהיל. עליכם לבנות תוכן שיכול לחבר את הקהל, לעורר אותו, אך במקביל לכך עליכם להסביר לקהל שלכם מהם המוצרים שלכם, מהם תהליכי הייצור וכו'. מינון נכון יביא למעורבות גבוהה יותר של הקהל.

    העברת מסר כוללת בתוכה רבדים רבים.  התקשורת החזותית והמילולית שיש לכם עם הלקוח מועברת גם מבלי שתגידו דבר. לכן ישנה חשיבות גדולה לכל מילה, תמונה ותחושה שהפוסטים שלך מייצרים. בדקו מה מעורר את הלקוחות שלכם, למה התחברו ומה פחות ודייקו את הקהל שלכם.

רוצה שכך יהיה אצלך?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)