פעמים רבות שואלים אותי מה אני חושבת שצריך להיות בעסק בכדי שהוא יהפוך למצליח, אילו כלים יכולים לסייע לו להצליח. האמת? חשבתי על זה ברצינות וניסיתי במאמר אחד לגבש כמה אלמנטים שאני חושבת שבהחלט יכולים לסייע לעסק להפוך למצליח. אין ספק ישנם אינספור משפיעים ומרכיבים שהם משמעותיים ומשני תמונה לכך שהעסק הינו עסק מצליח. ריכזתי בפניכם את העיקריים שבהם, ולאו דווקא הצפויים.

סודות העסקים המצליחים

פעמים רבות שואלים אותי מה אני חושבת שצריך להיות בעסק בכדי שהוא יהפוך למצליח, אילו כלים יכולים לסייע לו להצליח. האמת? חשבתי על זה ברצינות וניסיתי במאמר אחד לגבש כמה אלמנטים שאני חושבת שבהחלט יכולים לסייע לעסק להפוך למצליח. אין ספק ישנם אינספור משפיעים ומרכיבים שהם משמעותיים ומשני תמונה לכך שהעסק הינו עסק מצליח. ריכזתי בפניכם את העיקריים שבהם, כאשר כולם בשליטתכם.

בחנתי מספר חברות (בסדר גודל עולמי) וקראתי את סיפורי ההצלחה שלהם, את ההתחלות שלהם והתמודדות שלהם עם האתגרים. מתוך אלו, מצאתי כמה וכמה מאפיינים משותפים שניתן ללמוד מהם. אז מהם המאפיינים של החברות המצליחות בארץ ובעולם?

  1. סט ערכים – כל ארגון מצליח הגדיר את סט הערכים המנחה אותו, כלומר הערכים שמשמעותיים עבורו להדגיש ולממש. ככל שהערכים תורגמו באופן ברור יותר לתרבות ארגונית פנימית ותרבות ברורה להתנהלות מול הלקוחות, כך ישנו אפיון תרבותי לארגון, העובדים והלקוחות בונים מערכת ציפיות מותאמת לתרבות שלה והיא שומרת על הזהות הארגונית שלה בהצלחה גדולה יותר.

  2. חזון, יעדים ומטרות – אחד המאפיינים ואולי הכי בולט לכולם הוא הגדרת חזון, יעדים ומטרות ברורים. היעדים יכולים להיות יעדים לטווח הארוך ואילו המטרות, שלרוב נבנו עפ"י מודל סמארט (SMART), הינן לטווח הקצר יותר (חודשי, רבעוני) .
    לאחר הגדרת המטרות והיעדים, תרגמו אותם בצורה עמוקה כך שהלקוחות הפנימיים (העובדים) והלקוחות החיצוניים יוכלו להתחבר אליהם וירצו להיות חלק מכך. ככל שהמטרה תהיה עמוקה ומשמעותית יותר, כך הלקוחות יתחברו וירצו להיות חלק מהארגון.

  3. ניהול פיננסי – בין אם אתם עסק מתחיל או מתקדם, עסקים מצליחים הינם בעלי התנהלות פיננסית שקופה מיומם הראשון. ככל שתקדימו למפות את הפעילות העסקית שלכם בהיבטיה הכלכליים, כך תוכלו למפות טוב יותר את המגמות והתוצאות שלכם לאורך תקופות, ליצור פילוחים ודוחות מגוונים. ככל שתטיבו לנתח את הנתונים הפיננסיים שלכם, כך תוכלו לפתח את העסק שלכם באופן משמעותי יותר.

  4. ייעוץ – מכירים את "דברים שרואים מכאן לא רואים משם"? זו בדיוק המשמעות. יש לנו תפיסות לגבי המציאות העסקית שלנו. קשה לנו לערער עליהן ואנו מאמינים בהן בלב שלם (זה לא הגיוני, זה בלתי אפשרי וכו'). בכדי לקבל נקודת ראות שונה ואחרת על העסק שלנו, חברות מצליחות עירבו יועצים עסקיים ו/או עמיתים ואנשי עסקים שהפכו להיות על תקן "חברי הנהלה" בכדי לייעץ, להעשיר ולתת נקודות מבט חדשות על העסק. כאשר תשתמשו בכלי הזה, לא תבינו כיצד ייתכן שלא השתמשתם בו קודם לכן. הוא יכול לפתוח עבורכם עולמות חדשים ושונים.

  5. לקפוץ בנג'י עם חבל – מצאתי כי החברות המצליחות שהחלו את דרכן, החלו בקטן. הן למדו את השוק, למדו את המתחרים, למדו את עולם הלקוח ומתוך הלמידה הענפה שלהם הן חיזקו א הקיים והתחזקו בשוק. הן אמנם "קפצו בנג'י", העזו וקפצו למים חדשים של השוק, אך קפצו עם חבל, לא נכנסו להרפתקאות כלכליות גדולות או להשקעות גדולות, לפני שלמדו את השוק בכללותו.

  6. דיוקים – חברות מצליחות מדייקות את דרכן לכל אורך הדרך. הן ערות למגמות המתפתחות בשוק, חדשנות, ליכולות שלהן ולעולם הלקוחות (פנימיים וחיצוניים) שלהם. כאשר החברות ערות לכך שיש צורך בדיוקים ופתוחות לשינויים הללו, בהתאם לתרבות הארגונית, הערכים, החזון, היעדים והמטרות, כך דרכי הפעולה ברורות יותר ורלוונטיות יותר למגמות המתפתחות והחברה הופכת לרלוונטית יותר.

  7. לקחת סיכונים ולקבל את חוסר ההצלחות – בסופו של דבר, כל החברות המצליחות לקחו סיכונים בכדי לעשות מהלכים חדשניים ופורצי דרך, וכן, הם גם חוו חוסר הצלחה. היכולת לקבל את חוסר ההצלחה, לנתח אותו, להבין ולנתח אותו ובסופו של דבר להחליט על הצעד הבא עם המסקנות, מביאה להצלחות גדולות. החברות המצליחות ראו את חוסר ההצלחה כדיוקים לאורך הדרך.

ישנם הרבה מרכיבים ומאפיינים שיכולים להפוך את העסק שלכם לעסק מצליח. המאפיינים שציינתי כאן, אלו מאפיינים שבשליטה שלכם, מאפיינים שאתם יכולים לשפר ולמנף אותם להצלחת העסק שלכם. אז יאללה, אני אעשה סקירה עפ"י העסק שלכם בין המצליחים בפעם הבאה?

אהבת?

מזמינה אותך להיפגש איתי ונראה איך אפשר ליישם את זה בעסק שלך!
רק למלא את הפרטים, הקפה והפגישה עליי!

מזמינה אותך לשתף:)